Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان دانشکده پزشکی نورویچ بریتانیا ادعا می‌کنند مصرف ۱۵۰ گرم بلوبری در روز موجب کاهش خطر بیماری قلبی-عروقی تا ۱۵ درصد می‌شود.

به گفته محققان، بلوبری و سایر انواع توت‌ها باید در رژیم‌های غذایی گنجانده شوند تا خطر بیماری قلبی-عروقی، بخصوص در بین گروه پرخطر، کاهش یابد.

این گروه تحقیق به بررسی تاثیر مصرف بلوبری بر سندروم متابولیک پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
سندروم متابولیک بدین معناست که یک فرد حداقل دارای سه فاکتور پرخطر ار فاکتور‌های پرخطر زیر باشد: فشارخون بالا، قندخون بالا، چربی اضافی دورشکم، میزان پایین کلسترول خوب HDL و میزان بالا تری گلیسیریدها.

«آیدین کسیدی»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ابتلا به سندروم متابولیک به شکل قابل توجهی موجب افزایش خطر بیماری قلبی، سکته و دیابت می‌شود و استاتین‌ها و سایر دارو‌ها برای کنترل این فاکتور‌های پرخطر تجویز می‌شود.»


به گفته محققان، تغییرات ساده در سبک زندگی، از جمله تغییر در گزینه‌های خوراکی، می‌تواند به کنترل این عوامل کمک کند.

مطالعات قبلی نشان داده بودند افرادی که به طورمنظم بلوبری مصرف می‌کنند با کاهش ریسک ابتلا به مشکلاتی نظیر دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی-عروقی روبرو هستند.

این خاصیت بلوبری به خاطر وجود مقادیر بالا ترکیبات طبیعی موسوم به آنتوسیانین هاست، فلاوونوئید‌های که مسئول رنگ آبی و قرمز در میوه‌ها هستند.



منبع: بهداشت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بلوبری فواید بلوبری کاهش بیماری قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۲۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواد غذایی ضد التهاب

آفتاب‌‌نیوز :

مواد غذایی ضد التهاب ممکن است به عنوان یک درمان مکمل برای بسیاری از بیماری‌های التهابی مانند بیماری‌های آرتریت روماتوئید، پسوریازیس، آسم، بیماری التهابی روده، لوپوس، تیروئیدیت هاشیموتو و سندرم متابولیک عمل کند. سندرم متابولیک به مجموعه‌ای از بیماری‌ها نظیر دیابت نوع دو، چاقی، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی عروقی اتلاق می‌شود.

دانشمندان معتقدند التهاب در همه این بیماری‌ها نقش دارد. بنابراین، پیروی از یک رژیم غذایی ضد التهاب ممکن است به بهبود سلامت فرد مبتلا به سندرم متابولیک کمک کند.

مصرف یک رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان همچنین می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها بینجامد. مواد غذایی ضد التهاب باید ترکیبی از مواد مغذی، آنتی اکسیدان‌ها و چربی‌های مفید باشد. مواد غذایی که ممکن است به مدیریت التهاب کمک کنند شامل ماهی‌های چرب مانند ماهی تن و سالمون، میوه‌هایی مانند بلوبری، شاه توت، توت فرنگی و گیلاس، سبزیجات خام و یا نیم پز نظیر کلم پیچ، اسفناج و کلم بروکلی، آجیل و دانه ها، زیتون و روغن زیتون، فیبر، حبوبات مانند عدس و لوبیا، ادویه جات مانند زنجبیل و زردچوبه، پروبیوتیک‌ها و پری بیوتیک ها، چای و برخی از گیاهان هستند. به علاوه شایان ذکر است که انواع مواد غذایی سالم باید در رژیم غذایی گنجانده شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی با داشتن سبک زندگی سالم
  • ۳ فایده بی‌نظیر تخم‌مرغ/ روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی مستلزم رعایت سبک زندگی سالم است
  • پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم
  • مواد غذایی ضد التهاب
  • برای حفظ سلامتی روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم؟
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • آلرژی و حساسیت فصلی رو به این میوه کوچک و خوشمزه بسپارید
  • سود فروش میوه و تره‌بار حداکثر ۳۰ درصد نسبت به فاکتور خرید است