Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:22:44 GMT

بازگشت سوریه به اتحادیه عرب موضوع اجلاس قاهره بود

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۲۳۳۲

بازگشت سوریه به اتحادیه عرب موضوع اجلاس قاهره بود

 "سامح  شکری" وزیر خارجه مصر امروز (چهارشنبه) با بیان این مطلب به خبرگزاری "الشرق الاوسط" مصر گفت : سوریه یک کشور عربی مهم است اما موضوع بازگشت آن به اتحادیه عرب به شکل همه جانبه بررسی نشد و زمانی مشخص برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب هم تعیین نگردید.

یکصد و پنجاه و دومین نشست عادی اتحادیه عرب در سطح وزیران خارجه دیروز (سه شنبه) و با حضور "احمد ابوالغیظ" دبیرکل اتحادیه عرب در قاهره پایتخت مصر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وزرا در این نشست موضوعاتی چون تحولات سیاسی فلسطین، تجاوزهای رژیم صهیونیستی، وضعیت سوریه، لیبی و یمن و همچنین ادعای دخالت های ایران در منطقه را بررسی کردند.

برخی منابع خبری پیشتر اعلام کردند که وزیران خارجه اتحادیه عرب در نشست قاهره حمله رژیم صهیونیستی با استفاده از پهپاد به مراکز حزب الله در لبنان و الحشد الشعبی  در عراق را محکوم کردند.

ضویت سوریه در اتحادیه عرب از نوامبر سال ۲۰۱۱ میلادی و با آغاز درگیری‌ های داخلی این کشور به حالت تعلیق درآمد و کشورهای عربی سفرای خود را از دمشق خارج کردند اما با گذشت حدود هشت سال از این رویداد و پیروزی های ارتش سوریه و شکست روههای تروریستی موجب شد تا شماری از کشورها از جمله امارات متحده عربی و بحرین سفارت خانه های خود در سوریه را بازگشایی کنند و نشانه های مثبتی برای بازگشت دمشق به اتحادیه عرب مشاهد شود.

تلاش کشورهای عربی برای بهبود روابط با سوریه حتی به انتخابات در تونس هم راه یافته است . نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تونس در مناظره انتخاباتی خود، با هدف جلب آرای بیشتر و پیشی گرفتن بر رقبا، بر دو موضوع "از سرگیری روابط با سوریه" و "جرم دانستن عادی سازی روابط با صهیونسیت ها" متمرکز شده اند.

 شبکه خبری روسیا الیوم روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد دو موضوع مهم بین المللی یعنی از سرگیری روابط با سوریه و جرم دانستن عادی سازی روابط با اسرائیل از جمله مهمترین موضوعاتی است که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تونس در مناظره های خود و اعلام برنامه هایشان در حوزه سیاست خارجی، به آن می پردازند.

در همین راستا، الصافی سعید یکی از نامزدهای انتخاباتی، ضمن تاکید بر اهمیت بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، تصریح کرد که دمشق یکی از بنیان گذاران اتحادیه عرب است و با تونس دشمنی ندارد.

وی همچنین سوریه را کشوری مهم در خاورمیانه توصیف کرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سوریه اتحادیه عرب قاهره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۲۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویزای شنگن ۵ ساله برای شهروندان کشور‌های عربی

اتحادیه اروپا به دنبال اجرای طرح جدیدی است که براساس ان، به شهروندان ۶ کشور عربی جنوب خلیج فارس، ویزای شنگن ۵ ساله ارائه می‌شود.

به گزارش عصرایران، براساس این طرح، شهروندان کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس، در اولین درخواست، ویزای ۵ ساله شنگن دریافت خواهند کرد.

این طرح قرار است شامل شهروندان ۶ کشور جنوب خلیج فارس یعنی کویت، عربستان سعودی، قطر، بحرین، امارات و عمان شود. البته در حال حاضر، شهروندان امارات از دریافت ویزای شنگن، معاف هستند.

این نشانه‌ای از ارتقای همکاری میان شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا در راستای منافع دو طرف است.

شورای همکاری خلیج فارس پیش از این با اتحادیه اروپا در مورد مسائل مربوط به معافیت شهروندان کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس از ویزای شینگن گفتگو کرده بود.

ویزای شنگن، ویزای مشترک ۲۹ کشور اروپایی است. افراد با دریافت ویزای شنگن می‌توانند به ۲۸ کشور بقیه نیز آزادانه و بدون نیاز به دریافت ویزای جداگانه، سفر کنند.

دیگر خبرها

  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • خروج مستشاران ایران از سوریه از سوی یک مقام محور مقاومت تکذیب شد
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • رئیس جمهور روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • ویزای شنگن ۵ ساله برای شهروندان کشور‌های عربی
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • رئیسی فرا رسیدن روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • رئیسی به بشار اسد تبریک گفت