Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@22:08:56 GMT

دوربین بیشتر و باتری قوی‌تر برگ برنده آیفون 11 اپل

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۲۳۶۹

دوربین بیشتر و باتری قوی‌تر برگ برنده آیفون 11 اپل

اپل در رویداد بزرگ سال 2019 خود از محصولات جدیدی این شرکت رونمایی کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، در این رویداد که در کالیفرنیا برگزار شد، آینده اپل بسیار قوی‌تر از قبل ظاهر شد و از ۳ گوشی هوشمند جدید رونمایی شد.

این سه مدل گوشی "آیفون ۱۱"( iPhone ۱۱)،"آیفون ۱۱ پرو"( iPhone ۱۱ Pro) و "آیفون ۱۱ پرو مکس"(iPhone ۱۱ Pro Max) نام گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیفون پرو پرچم‌دار این سری است و دوربین‌ سه‌گانه در آن به کار گرفته شده است.

قابلیت اجرایی بالاتر، دوربین‌های پیشرفته‌تر، ابزار ویرایش عکس و ویدئو قوی‌تر از ویژگی‌های این گوشی است.

قرار است که آیفون ۱۱ جانشین "آیفون ایکس‌آر"( iPhone XR) باشد و نمایشگر آن با مدل آیفون سال گذشته یکسان است. ولی در عوض آیفون ۱۱ عمر باطری طولانی‌تر و دو دوربین جدید دارد و همچنین در شش رنگ جدید عرضه خواهد شد.

این سه مدل گوشی جدید تراشه "A۱۳" بیونیک دارند. به کارگیری این ویژگی به این معناست که نه‌ تنها سریع‌تر از نسل قبلی خود عمل می‌کنند، بلکه باطری کمتری هم مصرف می‌کنند.

این غول فناوری همچنین سری ۵  "اپل‌واچ" را هم پیش‌نمایش کرد. نسل هفتم آیپد هم در صفحه نمایش خود افزایش اندازه داشته است.

آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرومکس با حافظه‌های ۶۴ گیگ، ۲۵۶ گیگ و ۵۱۲ گیگ در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

راجع به قیمت این گوشی‌ها هم باید گفت که قیمت آیفون ۱۱ پرو از ۹۹۹ دلار و پرومکس از ۱۰۹۹ دلار آغاز خواهد شد. قیمت خود گوشی آیفون ۱۱ هم از ۶۹۹ دلار شروع می‌شود.

مشتریان می‌توانند از تاریخ ۱۳ سپتامبر(۲۲ شهریور) این محصولات را پیش‌خرید کنند. علاوه بر آن، این گوشی‌ها از تاریخ ۲۰ سپتامبر در مغازه‌های آمریکا در دسترش مشتریان خواهند بود.

ویژگی‌های جزئی‌تر این گوشی‌ها به شرح ذیل است:

آیفون ۱۱

آیفون ۱۱ از نمایشگر ۶.۱ اینچی و نمایشگر آلومینیومی و شیشه‌ای آنودی برخوردار است که مشابه با آیفون XR است.

این گوشی هوشمند جدید در ۶ رنگ قرمز، سبز، بنفش کمرنگ، زرد، سفید و مشکی تولید شده است.

کیفیت صدا در ویدئوها و فایل‌های صوتی افزاش یافته و دوربین‌های جدید هم شامل دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با وسعت زوایای متفاوت است.

دوربین سلفی گوشی قابلیت گرفتن سلفی اسلو موشن را دارد.

عمر باطری آیفون ۱۱ هم یک ساعت بیشتر از آیفون XR است.

آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرومکس

این دو مدل گوشی هم جانشین گوشی آیفون XS هستند.

نمایشگر آیفون ۱۱ پرو ۵.۸ اینچ و آیفون ۱۱ پرومکس ۶.۵ اینچ است. با وجود اینکه در اندازه نمایشگر گوشی‌ها تفاوتی ایجاد نشده، ولی این مدل‌ها نسبت به گوشی‌های سابق سبک تر هستند.

هر دو این گوشی‌های هوشمند از جنس استیل ضد زنگ بوده و پوشش نوری "PVD" در آنها به کار گرفته شده است.

می‌توان گفت تمرکز اصلی آیفون‌های پرو جدید روی دوربین‌های آنها بوده است و هر دو آنها سه دوربین با ویژگی‌های جدید دارند.

قرار است از سال آینده در آیفون ۱۱ پرو هوش مصنوعی هم به کار گرفته شود تا کاربران بتوانند عکاسی هوشمند را تجربه کنند. در این ویژگی قبل از زدن دکمه ثبت عکس ۸ عکس گرفته می‌شود.

دوربین‌های این دو گوشی آیفون پرو حالت پشتیبانی از شب را دارند که باعث می‌شود در نور کم شب، کیفیت عکس‌ها بهبود یابد.

در این دو مدل گوشی هم تراشه "A۱۳" بیونیک استفاده شده است. عمر باطری آیفون پرو ۴ ساعت بیشتر از آیفون  XS است و آیفون پرو مکس هم ۵ ساعت بیشتر از آیفون XS Max طول عمر باطری دارد.

گفتنی است، قابلیت شارژ این گوشی‌ها هم سریع‌تر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آيفون اپل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۲۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا حاضرید آیفون را ارزان‌تر بخرید، ولی با بدنه پلاستیکی؟

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از دیجیتاتو، اپل از زمان معرفی آیفون 12، گوشی‌های خود را چندان تغییر نداده است. پیش از آن نیز از سال 2017 (۱۳۹۶) شاهد ارتقای بزرگی در گوشی‌های این شرکت نبوده‌ایم و به همین دلیل، فروش این شرکت با چالش‌هایی روبه‌رو شده که نیاز به تغییر را افزایش می‌دهد. خبرنگار بلومبرگ در گزارشی می‌گوید آنچه می‌تواند به احیای فرایند رشد کوپرتینویی‌ها کمک کند، عرضه نسخه ارزان‌تری از آیفون در محدوده قیمت 250 دلار (زیر ۲۰ میلیون تومان) است تا شانس رقابت در بازارهای درحال‌توسعه را برای این شرکت فراهم کند.

«مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ در این گزارش جدید ادعا می‌کند که اپل برای تغییر وضعیت خود به محصول جدیدی نیاز دارد که بتواند به‌سرعت موجب رشد این شرکت شود. سرمایه‌گذاری کوپرتینویی‌ها روی توسعه خودرو نتیجه نداد و مدت‌ها طول می‌کشد تا هدست ویژن‌پرو با کاهش قیمت بتواند کاربران زیادی را به سمت خود جذب کند؛ اما یک آیفون واقعاً ارزان‌قیمت می‌تواند شرایط را تغییر دهد.

اپل تاکنون چندبار تلاش کرده است که آیفون ارزان‌تری به بازار عرضه کند. این شرکت در سال 2013، آیفون 5C را معرفی کرد که 100 دلار از آیفون معمولی ارزان‌تر بود. در سال 2016 نیز آیفون SE با قیمت 399 دلار از راه رسید، اما قیمت این گوشی نیز در طول زمان افزایش یافت و مدل فعلی SE اکنون به قیمت 429 دلار فروش می‌رود.

اما اگر اپل می‌خواهد رقابت جدی‌تری با برندهای چینی مثل شیائومی، اوپو و Transsion در بازارهای درحال‌توسعه داشته باشد، باید آیفونی در محدود قیمت 250 دلار عرضه کند. صدالبته اگر «استیو جابز» هنوز در اپل مشغول به کار بود، احتمالاً چنین کاری انجام نمی‌داد؛ اما این استراتژی می‌تواند به رشد این شرکت کمک کند.

اپل می‌تواند با استفاده از نمایشگر LCD به‌جای OLED و کاهش تعداد دوربین‌ها، قیمت گوشی خود را پایین بیاورد. همچنین استفاده از تراشه ضعیف‌تر و حتی شاید بدنه پلاستیکی، بتواند تولید آیفون 250 دلاری را ممکن کند. گرمن می‌گوید عرضه رسمی این گوشی حتی می‌تواند تنها به بازارهای درحال‌توسعه محدود شود.

بااین‌حال، خبرنگار بلومبرگ یادآور می‌شود که اپل تاکنون از اتخاذ چنین تصمیم‌هایی خودداری کرده است تا به هویت برند خود به‌عنوان برند پریمیوم خدشه وارد نکند؛ اما شاید شرایط بازار این شرکت را مجبور به تحولی عظیم در استراتژی خود کند.

نظر شما دراین‌باره چیست؟ آیفون ارزان‌قیمت را با بدنه پلاستیکی، سخت‌افزار معمولی و تک‌دوربین در دست خواهید گرفت؟

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898381 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • دزدی آیفون منازل مناطق شمالی تهران!
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ بهترین پرچمدار سامسونگ چند؟
  • آیا حاضرید آیفون را ارزان‌تر بخرید، ولی با بدنه پلاستیکی؟
  • سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در موردش چه می‌گویند؟
  • ۱۰ دلیل برای اینکه جدیدترین مدل آیفون را نخریم!
  • سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در مورد آن چه می گویند؟
  • بهترین گوشی موبایل در رنج ۲۰ میلیون؛ مقایسه A55 و ردمی نوت 13 پرو پلاس
  • نکات مهمی که باید پیش از خرید شیائومی ردمی نوت 13 پرو 5G بدانید
  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ + بررسی مشخصات و دوربین Xiaomi Redmi Note 11 (۲ اردیبهشت)
  • مشکل دوربین آیفون با صد میلیون حل می‌شود!