Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه جهادی معین امسال به استان کهگیلویه و بویراحمد در منطقه‌ی دیشموک و در دو روستای چندار و مورخانی رفته و دراین منطقه خدمات رسانی کردند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو،گروه جهادی معین امسال به استان کهگیلویه و بویراحمد در منطقه ی دیشموک و در دو روستای چندار و مورخانی رفته و دراین منطقه خدمات رسانی کردند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش، فعالیت خواهران در اردوجهادی معین در بخش فرهنگی در سه حوزه خانواده، کودک و نوجوان با سه هدفِ رشدفکری، تقویت دینی و شناسایی و پرداختن به مسائل مبتلابه پیگیری شد که جزئیات این برنامه ریزی برای خانواده در قالب طرح خانه به خانه اجرایی شد.

از جمله جزئیات این طرح، طرح سوال و زمینه سازی برای واردکردن خانواده به مسائل فرزندان، امور مربوط به همسرداری و در کل جایگاه انسان و نقش زنان در جامعه، شناساندن سبک زندگی دینی، مسائل مربوط به بلوغ فرزندان، رفع سوالات و مشکلات در زمینه‌ی احکام، ضرورتِ داشتنِ مرجع تقلید و صحبت در خصوص اهمیت و نقش نماز در زندگی به همراه آموزش صحیح آن. شناسایی دغدغه‌ها و معضلات مربوط به خانواده، زنان و دختران روستا با این هدف که به این موارد در حد توان در این اردو پرداخته شود و هم اینکه مورد استفاده گروه‌های جهادی بعدی و یا مسئولین قرار گیرد.

 در بخش کودک با توجه به رده سنی آن‌ها برنامه‌های آموزشی، تفریحی و سرگرمی در نظر گرفته شد که انجام بازی‌های آموزنده و پخش فیلم، برای تقویت خلاقیت و قوه تفکر، قصه گویی و الگو سازی شخصیت هایی، چون پیامبر، اهل بیت و شهدا؛ با هدف شناساندن جایگاه انسان و استفاده از استعدادهایش، آموزش حفظ قرآن، اذان، مکبر بودن، قصه گویی و شعر در مورد خدا، نماز و قرآن، معما‌های قرآنی پرداختن به مسائلی همچون احترام به پدرومادر، ارتباط با دوست، اهمیت کتابخوانی و... در قالب بازی‌های متنوع، شعر، داستان، نمایش و...

برای نوجوانان دختر، کلاس آموزش بافتنی و دورهمی دوستانه، پیرامون این موارد برگزار شد که شامل بحث و گفت وگو و طرح سوال راجع به موارد مختلف در خصوص زندگی، و در نهایت رسیدن به ضرورت هدف داشتن در دوران نوجوانی، و مطالعه کتاب "راه خدا"در ادامه مباحث، صحبت درمورد مسائل مربوط به دوران بلوغ، رفع سوالات و مشکلات در زمینه احکام، ضرورتِ داشتن مرجع تقلید و شناساندن اهمیت و نقش نماز در زندگی، به همراه آموزش صحیح آن، برگزاری مسابقه کتابخوانی با رویکرد شناساندن اهمیتِ کتاب و مطالعه، آموزش نوحه خوانی و صحبت و تبادل نظر در خصوص استفاده بهتر از اوقات فراغت، با هدف انجام یک حرکت ماندگار در زمینه مهدویت و فرهنگ انتظار، برنامه جمعه‌های مهدوی؛ با پخش مناجات مهدوی، توزیع شربت و رزق میان اهالی روستا برگزار شد.   لازم به ذکر است،  به مناسب آغاز دهه محرم، به مدت چهار شب در محل اسکان خواهران برای خانم‌های روستا هیئت خانگی برگزار شد که قرائت زیارت عاشورا و روضه خوانی و سخنرانی کوتاه از برنامه‌های این چند شب بود.

در بحث عمرانی نیز با هدف اینکه خود مردم پای کار باشند و تیم جهادی به آن‌ها کمک کند؛ پس از رفع مشکلات مابین بزرگان روستا و تخصیص یک زمین به مسجد، احداث پی مسجد و اقدام به دیوار چینی کردند؛ که ادامه‌ی کار را خود مردم روستا پیگیری خواهند کرد.

این تیم جهادی با بیش از ۲۰ نفر جهادگر، از1 تا 13 شهریور در منطقه‌ی دیشموک و در روستا‌های چندار و مورخانی حضور داشتند.

گفتنی است، برگزاری نماز‌های جماعت، ایستگاه صلواتی موسوم به جمعه‌های مهدوی نیزاز جمله برنام های این گروه جهادی است.            

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اردوی جهادی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل اردوی جهادی معین فعالیت فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۲۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات گروه‌های جهادی به روستائیان شهرستان خانمیرزا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ رئیس شبکه بهداشت شهرستان خانمیرزا گفت: این گروه جهادی خدمات پزشکی رایگان به مناطق محروم روستایی و کم برخوردار روستای فارسون بخش ارمند ارائه دادند.
موسوی افزود: معاینه رایگان پزشک عمومی، خدمات مامایی، خدمات دارویی و مشاوره روانشناسی و پرستاری با همکاری سپاه و بسیج جامعه پزشکی شهرستان به اهالی این روستا ارائه شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به ۹ منزل مسکونی
  • ارائه خدمات گروه‌های جهادی به روستائیان شهرستان خانمیرزا
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • ۳۰۰۰جوان کهگیلویه و بویراحمدی در صف پرداخت وام ازدواج هستند
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • فعالیت ۳۷ جایگاه عرضه سوخت مایع در کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد