Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه دیلی‌تلگراف به نقل از منابع نظامی گزارش می‌دهد پیش‌بینی می‌شود که فرماندهان آمریکایی حملات هوایی برای هدف قرار دادن فرماندهان طالبان را افزایش دهند.

از سوی دیگر انتظار می‌رود گروه طالبان نیز در واکنش به قطع گفتگوها حملات و عملیات مسلحانه خود را گسترش دهد و در نتیجه طی هفته‌های آینده حملات خشونت بار در افغانستان تشدید خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع نظامی گفته است: «آمریکایی‌ها گفته‌اند که اکنون فرماندهان طالبان را به طور جدی هدف خواهند گرفت».

هر دو طرف با وجود ادامه مذاکرات طی یک سال اخیر عملیات نظامی خود را متوقف نکرده بودند.

دونالد ترامپ روز دوشنبه در توئیتی نوشت: «ما در افغانستان به‌عنوان پلیس خدمت کرده‌ایم و وظیفه سربازان ما که در جهان بهترین هستند قاعدتا نمی‌بایست این باشد. طی چهار روز گذشته ما به دشمنان خود شدیدتر از هر زمان دیگری در ده سال گذشته حمله کرده‌ایم.»

ترامپ در گفتگو با خبرنگاران در کاخ سفید نیز چند بار تاکید کرد که مذاکرات با طالبان به نظر او منتفی‌ست. او افزود برنامه‌اش این بود که در کمپ دیوید با رهبران طالبان دیدار کند ولی این دیدار را لغو کرده است.

ترامپ بار دیگر به کشته شدن سرباز آمریکایی در حمله اخیر این گروه اشاره کرده و می‌گوید: «وقتی شنیدم که آنها یکی از سربازان ما و ۱۲ نفر دیگر را کشته‌اند به هیچ عنوان حاضر نیستم در چنین وضعیتی با آنها دیدار کنم. آنها مرتکب اشتباه بزرگی شدند.»

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، نیز پس از لغو مذاکرات توسط دونالد ترامپ گفت: «باید بدانید که طی ۱۰ روز گذشته ما بیش از هزار نفر از نیروهای طالبان را کشته‌ایم. شرایط برای طالبان وخیم‌تر شده و در آینده نزدیک از این هم وخیم‌تر خواهد شد.»

در پاسخ به سئوالی در مورد تشدید عملیات نظامی، پمپئو گفت: «توضیح در مورد این جزییات به وزارت دفاع مربوط می‌شود. ولی هیچ‌کس نباید در مورد اراده رئیس‌جمهوری ترامپ برای رسیدن به این اهداف تردید داشته باشد».

کد خبر 4715698

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا طالبان افغانستان ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی ایران عراق فلسطین سوریه لبنان حزب الله لبنان دونالد ترامپ روسیه افغانستان جنگ 2015 یمن برجام عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۲۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد

به گزارش ایسنا، بایدن در بیانیه‌ای در این باره گفت: من وضعیت اضطراری درباره فدراسیون روسیه و قوانین اضطراری مربوطه در رابطه با مقررات لنگرگیری و جا به جایی شناورهای مرتبط با روسیه در بنادر آمریکا را به مدت یک سال تمدید می‌کنم.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جو بایدن: رهبران اروپایی ترامپ را به موسولینی تشبیه می‌کنند جو بایدن خطاب به ترامپ: بزرگ شو و توئیت کردن را تمام کن

دیگر خبرها

  • چین: امیدواریم آمریکا خودبرتربینی را کنار بگذارد
  • پیامدهای تقابل نظامی اسرائیل و ایران
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • اگر اسرائیل حمله کند، تهران در سطحی وسیع‌تر حمله خواهد داد
  • شمار شهدای غزه به 33هزار و 899 شهید رسید/ معلولیت روزانه 60 اسرائیلی به دلیل جنگ غزه
  • هزینه یک میلیارد دلاری آمریکا برای مقابله با حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ
  • تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها/ هفت پیامد تقابل نظامی اسرائیل-ایران و پنج پیشنهاد برای ثبات و امنیت خاورمیانه
  • تقابل نظامی اسرائیل و ایران: پیامدها و راه حل ها/ هفت پیامد تقابل نظامی اسرائیل-ایران و پنج پیشنهاد برای ثبات و امنیت خاورمیانه
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • کشته شدن 1000 نیروی نظامی اوکراین در حملات روسیه/هشدار گروسی نسبت به وقوع حادثه اتمی در نیروگاه زاپوروژیا