Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-23@11:49:34 GMT

آخرین وضعیت پرونده تخلفات «پالادیوم» و «بام‌لند»

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۲۵۷۶

آخرین وضعیت پرونده تخلفات «پالادیوم» و «بام‌لند»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از شهرنوشت، امیرحسین شمس با تشریح جزییاتی از آخرین پرونده‌ها در اداره کل حقوقی، درباره روند حقوقی تخلیه املاک شهرداری که در اختیار افراد است، اظهار کرد: در نشستی هم که در معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری با محوریت املاک داشتیم مقرر شد که با هماهنگی سازمان املاک و مستغلات نسبت به تخلیه این املاک، اقدام شود‪.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در کنار سازمان املاک و مستغلات، اداره کل حقوقی هم آنچه که در توان دارد در راستای احقاق حقوق عامه به کار می برد، گفت: این اداره کل آمادگی همکاری درباره موارد حقوقی تخلیه املاک را با کمک سازمان املاک و مستغلات دارد، تا به امروز هم اقدامات خوبی در زمینه تخلیه انجام شده است‪.‬

شمس همچنین عنوان کرد: یک سری اسناد از املاکی در دست داریم که بهای‌ ملک به مالک آن پرداخت شده، اما اسناد این املاک به هر دلیلی به نام شهرداری تهران منتقل نشده است‪.‬
به گفته مدیرکل حقوقی شهرداری تهران؛ برای هماهنگی و سرعت بیشتر در این کار، با تعاملی که با سازمان ثبت اسناد املاک تهران ایجاد کردیم، قرار شد پیگیری و مساعدت های جدی توسط طرفین در این باره انجام شود.
‪ ‬
آخرین وضعیت پرونده‌های «پالادیوم» و «بام لند»

 شمس همچنین درباره آخرین وضعیت پرونده پل و زیرگذر مرکز خرید و تجاری «پالادیوم» توضیح داد: این پرونده موضوع بسیار حساسی است و از سوی دادستانی کل کشور هم در حال پیگیری است. یک کارشناس اختصاصی برای این پرونده انتخاب کردیم و به صورت ویژه پیگیری آن را در دستور کار قرار داده ایم.
وی ادامه داد: پرونده دیگری که به اداره کل حقوقی ارجاع شده است پرونده مربوط به «بام لند» واقع در مجاورت دریاچه چیتگر است؛ این اداره کل با هماهنگی سازمان بازرسی شهرداری و اداره کل دفتر شهردار تهران در حال بررسی و پیگیری موضوع است.
‪ 
تلاش برای معافیت شهرداری از پرداخت هزینه دادرسی


مدیرکل حقوقی شهرداری تهران همچنین از تلاش برای معافیت شهرداری تهران از پرداخت هزینه دادرسی تا قطعیت احکام خبر داد و گفت: اگر بتوانیم با راهکارهای قانونی و تصویب قانون توسط مجلس شورای اسلامی این معافیت را بگیریم که تا قطعیت حکم از پرداخت هزینه دادرسی معاف شویم کمک بزرگی به منابع مالی شهرداری کرده ایم.
شمس تصریح کرد: از این طریق از منابعی که به این صورت هزینه می‌شود جلوگیری به عمل می آید، اما در صورتی که در دادگاه محکوم شویم می بایست هزینه‌ها را پرداخت کنیم.

وی گفت: در این رابطه از دو جبهه وارد عمل شدیم؛ شورای عالی استان‌ها و دولت هر دو می‌توانند با ارسال لایحه‌ای به مجلس در این زمینه اقدام کنند.
 
جزییات نقض رای ۱۴۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران

مدیرکل حقوقی شهرداری تهران درباره تلاش اداره متبوعش برای دفاع از حق شهرداری تهران در دادگاه‌ها، توضیح داد: در ماه گذشته نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان احکامی که علیه شهرداری تهران صادر شده بود با دفاعیات خوبی که کارشناسان ما انجام دادند، در دادگاه تجدید نظر نقض شد‪.‬

به گفته شمس؛ پرونده دیگر در این رابطه، محکومیت ۱۴۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران است که با دفاعی که در دادگاه تجدید نظر استان تهران توسط کارشناسان حقوقی و ارائه لایحه دفاعیه انجام شد رای محکومیت شهرداری نقض شد.

وی ادامه داد: موضوع این پرونده درباره ملکی در منطقه ۲۲ است که با بررسی‌های بیشتر به این نتیجه رسیدیم متراژ واقعی و متراژ کارشناسی شده این زمین در تعارض کامل با یکدیگر هستند.

۲۳۵۲۳۷

کد خبر 1298452

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: شهرداری تهران عاشورا محرم تیم ملی فوتبال ایران عزاداری ایالات متحده آمریکا امام حسین ع جان بولتون دونالد ترامپ کربلا فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۲۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیاری از پرونده‌های حقوقی اردبیل ‌دعاوی ملکی است

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: دعاوی ملکی در صدر پرونده های ورودی به مراجع قضائی استان اردبیل قرار دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو شامگاه یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه رییس جدید حوزه قضائی شهرستان نیر اظهار کرد: همه تلاش دستگاه قضایی استان در بحث اقتصادی بر این است تا در راستای تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است، حرکت کنند و در این حوزه همچون سال های قبل حمایت قضایی قانونی از بخش سرمایه گذاری انجام می دهد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل ادامه داد: با تاکیدات دستگاه قضائی در کل کشور تلاش می شود در راستای حمایت از تولید و اشتغال هیچگونه مجموعه تولیدی تعطیل نشود و مشکلات از طریق راهکاری مناسب قانونی حل و فصل شود.

کثیرلو با بیان اینکه بسیاری از پرونده‌های حقوقی ناشی از دعاوی ملکی است، اظهار کرد: مهمترین راهکار پیشگیرانه در این بحث اخذ سند تک برگی است که همه مردم و همچنین دستگاه‌هایی که املاک بدون سند دارند به منظور جلوگیری از هرگونه اختلاف و دعاوی حقوقی سریعا نسبت به اخذ سند تک برگی برای املاک و زمین های خود اقدام کنند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت و صیانت از ضابطین در راستای اجرای قوانین خاطرنشان کرد: توجه به حقوق عامه و اجرای سریع احکام قطعی خط قرمز دستگاه قضا در اردبیل است.

وی بحث امنیت را شاه کلید توسعه و خط قرمز دستگاه قضا دانست و بیان کرد: در بحث امنیت هیچگونه مماشاتی وجود ندارد و با کسانی که بخواهند با تحرکات خود امنیت و آسایش روانی مردم را خدشه دار کنند مطابق با قانون به شدت برخورد می شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل اهداف و سیاستگذاری های دستگاه قضا را در این یادآور شد و بیان کرد: نوع کار در دستگاه قضایی همراه با تدبیر است و یکی از مسیرهای رسیدن به موفقیت در پیشرفت امور مردم داری و تداوم تعامل، همکاری، هم افزایی و هماهنگی با مجموعه های دیگر به منظور ارتقای کیفیت خدمت رسانی و جلب رضایتمندی عمومی  است.

کثیرلو با اشاره به سند تحول قضایی به عنوان مهمترین محورهای عملیاتی دستگاه قضایی در کشور تصریح کرد: استفاده از فناوری های نوین در تسریع و تسهیل امورات و نیز حمایت قضایی از تولید و اشتغال البته در چارچوب قانون از مهمترین موضوعات مورد تأکید در این سند است که باید همه مجموعه ها برای تحقق آن باید اهتمام ویژه ای داشته باشند.

در پایان این مراسم با قدردانی از زحمات و خدمات ارزشمند محمدحسین رسول زاده رئیس سابق حوزه قضایی نیر قاضی «هاتف محبی» به عنوان رئیس جدید این حوزه معرفی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه آموزش‌های حقوقی به ۷۸۹۵ مشاور املاک و خودرو در البرز
  • «آقای قاضی» به شبکه دو می آید
  • «آقای قاضی» به شبکه ۲ می‌آید
  • سند ۴۲ میلیون مترمربع از زمین‌های شهر جدید امیرکبیر اراک صادر شد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • تخلفات مشاوران املاک زیر ذره‌بین تعزیرات حکومتی استان اردبیل
  • بسیاری از پرونده‌های حقوقی اردبیل ‌دعاوی ملکی است
  • آغاز طرح جمع‌آوری زوائد بصری از سطح شهر بجنورد
  • ۵۸۳ پرونده تخلف صنفی در استان زنجان تشکیل شد
  • وضعیت هولناک چاقی در بین دانش‌آموزان تهرانی