Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@03:13:40 GMT

قبوض کاغذی آب هم حذف خواهند شد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۲۸۱۸

قبوض کاغذی آب هم حذف خواهند شد

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اواخر پاییز سال گذشته بود که محمدجواد آذری جهرمی- وزیر فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات - از صرفه‌جویی ۱۴۴۰ میلیارد تومانی در صورت حذف قبوض کاغذی آب، برق، گاز و تلفن خبر داد و گفت: با این صرفه‌جویی می‌توان کار‌های بزرگی به نفع مردم انجام داد و ذهن مردم را باید نسبت به هدر رفت این منابع حساس کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمار‌ها حاکی از آن است که ۳۵ میلیون کنتور برق، حدوداً همین تعداد کنتور آب و ۲۰ میلیون کنتور گاز وجود دارد و برآورد‌ها نشان می‌دهد ۱،۴۴۰ میلیارد تومان برای قبوض خدماتی هزینه می‌شود. در حالی که به گفته آذری جهرمی ظرفیت کامل دولت الکترونیکی فراهم است که تمام این قبوض را به صورت الکترونیکی صادر کند.

در این راستا وزارت نیرو کمر همت به حذف قبوض کاغذی برق بست و اعلام کرد از ابتدای مهرماه قبض کاغذی برق صادر نخواهد شد. شرکت توانیر نیز راه‌هایی را به مردم معرفی کرد تا از طریق آن‌ها اطلاعات خود را برای دریافت اطلاعات قبض برق از طریق پیامک ثبت کنند.

ثبت اطلاعات ۹۰ درصد مشترکان برق

طبق آخرین آمار وزارت نیرو، نیز از میان ۳۶ میلیون مشترک برق کشور تاکنون اطلاعات حدود ۳۲ میلیون مشترک برای حذف قبوض کاغذی جمع‌آوری شده است. به عبارت دیگر اطلاعات حدود ۹۰ درصد مشترکان برق کشور به منظور حذف قبوض کاغذی در سامانه ثبت شده است که براساس ارزیابی صورت گرفته این رقم تا پایان شهریورماه به ۹۸ درصد خواهد رسید.

همچنین بین ۷۰ تا ۹۰ درصد مشترکان در استان‌های خوزستان، سمنان، گلستان، مازندران، قم، البرز، قزوین، تهران، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، همدان، لرستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد به این طرح پیوسته‌اند و این میزان در استان‌های ایلام، کرمانشاه، مرکزی و کلانشهر مشهد ۵۰ تا ۷۰ درصد است.

قبوض کاغذی آب تا آخر دولت دوازدهم حذف می‌شوند

بر اساس این گزارش، حذف قبوض کاغذی آب گام دیگر وزات نیرو در این راستاست و آخرین اخبار حاکی است که طرح حذف قبوض کاغذی آب براساس ارزیابی صورت گرفته این طرح تا پایان دولت دوازدهم به طور کامل اجرا خواهد شد.

حمیدرضا کشفی- معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور - در این مورد به وزارت نیرو اعلام کرده است که در حال حاضر پایلوت اجرای این طرح در چندین شهر از جمله لرستان، اصفهان، آذربایجان‌غربی و بندرعباس آغاز شده است و پس از ارزیابی نتایج، این برنامه به سایر مناطق کشور نیز تعیم داده خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که در حال حاضر زیرساخت اجرای این برنامه کاملا شده است، ادامه داد: هزینه آب‌بهای برخی از مشترکان به دلیل تعرفه غیرواقعی آب به میزانی اندک است که چاپ قبض کاغذی حتی به صرفه هم نیست. در حال حاضر تعداد مشترکان آب شهری و روستایی کشور از مرز ۲۳ میلیون مشترک گذشته است و سالانه تعداد بسیار زیادی قبض کاغذی میان این تعداد مشترک توزیع می‌شود که در صورت اجرای کامل این برنامه شاهد ثمراث زیست‌محیطی و اقتصادی فراوانی خواهیم بود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو حذف قبوض کاغذی قبض آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۲۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از 18 هزار کنتور آب در استان بوشهر تعویض شد

ایسنا/بوشهر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: در سال 1402 با شناسایی 80 هزار و 335 کنتور خراب نسبت به تعویض 18 هزار و 242 کنتور اقدام شد.

ابوالحسن عالی گفت: در طرح تعویض کنتورهای فرسوده در سال جاری نیز حسب میزان اعتبار ابلاغی بخشی از کنتورهای معیوب تعویض خواهد شد.

وی بیان کرد : یکی از عوامل اصلی در هدر رفت آب فعالیت کنتورهای معیوب و فرسوده است که بر همین اساس و با هدف مدیریت توزیع آب ساماندهی این دسته کنتورها با جدیت تمام دنبال می‌شود.

عالی ادامه داد: در سال 1402 همچنین تعداد 12 هزار و 897 مشترک به شمار مشترکان آب اضافه شد که با ساز و کار ترسیم شده فرایند واگذاری انشعابات جدید در کمترین زمان ممکن انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اظهار کرد: در حوزه آب نصف‌شدن بارش‌ها و نزولات آسمانی ایجاب کرده مشترکان هم استانی رعایت مصرف بهینه آب را در اولویت‌های راهبردی خود قرار دهند چرا که در نبود رویکرد مسئولانه در مصرف روند تامین آب مشترکان را با مشکل مواجه می‌کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: در سال 1402، تعداد 2 هزار و 479 انشعاب فاضلاب در استان بوشهر نصب شده که با ورود پروژه فاضلاب شهرهای بوشهر، گناوه شمار مشترکان جدید در سال جدید افزایش قابل توجهی پیدا می کند.

عالی افزود: در حوزه فاضلاب پروژه محلات جنوبی شهر بوشهر با تامین اعتبار صورت گرفته روند اجرا پروژه با سرعت و شتاب مناسبی در حال اجراست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کدام استان ها کمترین سهم از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟
  • قطع گاز در رشت
  • تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا
  • افزایش مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون نفر
  • افزایش تعداد مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار مشترک
  • ۱۰ درصد از مجوز‌های کاغذی به مجوز‌های جدید تبدیل شده اند
  • واگذاری نزدیک به ۵ هزار فقره انشعاب آب و فاضلاب در شهرستان خوی
  • ۶۰ درصد از بار مصرفی شبکه برق با کنتورهای هوشمند مدیریت می شود
  • ٦٠ درصد از بار مصرفی شبکه برق با کنتورهای هوشمند مدیریت می شود
  • بیش از 18 هزار کنتور آب در استان بوشهر تعویض شد