Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که چندی پیش تهدید به تعلیق توافقات سازش و توقف همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی کرده بود،اما در عمل دست به چنین کاری نزد، بار دیگر این بار در پی سخنان نتانیاهو مبنی بر اشغال شمال بحر المیت این تهدید خود را تکرار کرد. ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گره بین الملل خبرگزاری تسنیم، بومازن تهدید کرد در صورتی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل وعده خود مبنی بر اشغال غور اردن و بحرالمیت را عملی کند، وی از توافقات امضا شده با اسرائیل خارج خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه‌های فلسطینی هم این اظهارات بنیامین نتانیاهو را محکوم کرده‌ اند. ابومازن در اظهاراتی که خبرگزاری رسمی تشکیلات خودگردان منتشر کرده، گفته است توافقات  امضا شده با اسرائیل در صورت تحمیل حاکمیتش بر هر بخش از سرزمین فلسطین پایان خواهد یافت. وی افزود این حق ما است که از حقوق خود و تحقق اهدافمان با وسایل و امکانات موجود با هر نتیجه‌ای دفاع کنیم.

رئیس تشکیلات خودگردان گفته است تصمیمات نتانیاهو با قطعنامه‌ها و قوانین بین المللی مغایرت دارد.

وعده انتخاباتی و تکراری نتانیاهو برای الحاق کرانه باختری

عزم الاحمد دبیراجرایی کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) هم گفته است الحاق غور اردن یک جنایت جنگی است و سبب تحکیم نظام جداسازی نژادپرستانه می‌شود. وی در توئیتی در صفحه شخصی خود برای دفن همیشگی مذاکرات خفت بار سازش ابراز نگرانی کرد و نوشت اگر این الحاق اجرایی شود، نتانیاهو در دفن هر گونه احتمال برای صلح برای یکصد سال آینده موفق شده است.

در همین چارچوب، حنان عشراوی از مسئولان سازمان آزادیبخش فلسطین گفته است اظهارات نتانیاهو نقض آشکار قوانین بین المللی و سرقت اراضی و پاکسازی نژادی و ویران کننده هر گونه فرصت برای صلح است.

عشراوی به خبرگزاری فرانسه گفت این تغییر فراگیر بازی است، تمام توافقات معلق مانده است، در هر انتخابات(رژیم صهیونیستی) ما بهای حقوق و اراضی خود را می‌دهیم، این بدتر از جداسازی نژادپرستانه است، او یک ملت با تاریخ و فرهنگ و هویت را به طور کامل آواره می‌کند.

از سوی دیگر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)،‌بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به تلاش برای جست‌وجو برای به دست آوردن آرای راستگرایان متهم کرد. حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس خاطر نشان کرد نتانیاهو همچنان دچار این توهم است که می‌‌تواند سرزمین فلسطین را همچنان در اشغال باقی نگه دارد، ملت فلسطین به مبارزه خود تا بیرون راندن اشغالگران از سرزمینش و برپایی دولت مستقل خود ادامه خواهد داد.

  «باسم نعیم» یکی دیگر از رهبران جنبش حماس هشدار داده است که الحاق اراضی فلسطینی به سرزمین‌های اشغالی منجر به انفجار اوضاع خواهد شد. وی خاطر نشان کرد اگر پوشش و حمایت آمریکایی و سکوت بین المللی و در راس آن سکوت اروپایی‌ها نبود، نتانیاهو نمی‌توانست دست به چنین اقداماتی بزند.

انتهای پیام/

R36361/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط بنیامین نتانیاهو

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو بنیامین نتانیاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۲۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت یک فلسطینی در حمله صهیونیست‌ها به کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه فلسطین الیوم تاکید کرد که نظامیان صهیونیست بامداد امروز به شهر اریحا در کرانه باختری حمله ور شدند.

این عناصر متجاوز در جریان یورش به اریحا به سمت شهروندان فلسطینی تیراندازی کردند. رسانه‌های عربی در ابتدا از زخمی شدن یک جوان فلسطینی در اردوگاه عقبه جبر در اریحا خبر دادند اما بعد از گذشت چند ساعت این جوان فلسطینی به شهادت رسید.

نظامیان صهیونیست به خانه‌های فلسطینی‌ها در اردوگاه‌های عقبه جبر و عین السلطان نیز یورش بردند.

این عناصر اشغالگر به منطقه‌های بلغین و خربثا واقع در غرب رام الله نیز حمله کردند. منطقه قدیمی شهر نابلس نیز شاهد یورش بامدادی عناصر صهیونیست بود.

عبدالحکیم حنینی از رهبران جنبش حماس روز گذشته با اشاره به تداوم عملیات‌های ضدصهیونیستی علیه اشغالگران اعلام کرد: عملیات ضدصهیونیستی در قدس اشغالی تاکید جدیدی بر عزم مقاومت و ماندن بر سرعهد و پیمان است.

وی تاکید کرد: تحولات اخیر در کرانه باختری و قدس و عملیات‌های ضدصهیونیستی گواهی بر میزان خشم و انتفاضه نهفته نزد ملت ما است.

حنینی افزود: از فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری و قدس می‌خواهیم که علیه اشغالگران به پا خیزند.

کد خبر 6086032

دیگر خبرها

  • شهادت یک فلسطینی در حمله صهیونیست‌ها به کرانه باختری
  • بازداشت ۸۴۰۰ فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر گذشته
  • ادعای نتانیاهو برای فشار نظامی بر حماس
  • افزایش شمار اسیران کرانه باختری
  • نگرانی صهیونیست‌ها از شعله‌ورشدن کرانه باختری بعد از اعتصاب
  • فراخوان گروه‌های فلسطینی برای تشدید رویارویی با اشغالگران
  • تله انفجاری با پوشش پرچم فلسطین یک صهیونیست را زخمی کرد + فیلم
  • تله انفجاری با پوشش پرچم فلسطین یک صهیونیست را زخمی کرد
  • فراخوان گروه‌های فلسطینی برای تشدید تقابل با اشغالگران
  • حمله مجدد اشغالگران صهیونیست به کرانه باختری