Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-16@13:30:00 GMT

افزایش سرعت باد در شرق کشور

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۲۸۶۳

افزایش سرعت باد در شرق کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش سرعت باد در شرق کشور خبر داد و گفت: وزش باد خیزش گرد و خاک در برخی مناطق شرقی کشور را به دنبال دارد.

احد وظیفه در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: امروز (۲۰ شهریور ماه) در سواحل دریای خزر بارش باران و در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: فردا و پس فردا (۲۱ و ۲۲ شهریور ماه) با تقویت جریانات شمالی روی دریای خزر ضمن مواج شدن دریا، بارش در سواحل این منطقه نیز تقویت می‌شود. طی این دو روز در برخی مناطق شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز شرقی و خراسان شمالی رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه شنبه (۲۳ شهریور ماه) بارش در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و خراسان شمالی ادامه دارد و از اواخر وقت این روز از میزان ابرناکی در این مناطق کاسته می‌شود.

وی افزود: از امروز (۲۰ شهریور ماه) تا ابتدای هفته آینده در برخی مناطق شرق کشور افزایش سرعت باد پیش‌بینی می‌شود که در منطقه زابل در بعضی ساعات همراه با خیزش گرد و خاک است.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده گفت: فردا (۲۱ شهریور ماه) آسمان تهران صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. دمای هوا در گرم‌ترین زمان به ۲۷ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان به ۱۸ درجه سانتیگراد می‌رسد.   آسمان پایتخت جمعه (۲۲ شهریور ماه) کمی ابری به‌تدریج همراه با افزایش ابر و وزش باد خواهد بود. دمای هوا در این روز در گرم‌ترین زمان ۲۶ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان ۱۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: هواشناسی باد شرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۲۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آب و هوای کشور/ رگبار باران در نقاط مختلف؛ وزش باد شدید در نوار شرقی

صادق ضیاییان براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اظهارکرد: سه شنبه (۲۸ فروردین) در استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه جنوبی استان‌های اصفهان و یزد، شرق خوزستان، جزایر واقع در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و  روز چهارشنبه (۲۹ فروردین) علاوه بر این مناطق در خراسان جنوبی رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، تگرگ و در برخی نقاط  نیز خیزش گرد وخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: پنجشنبه (۳۰ فروردین) در برخی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان بارش با شدت کمتر ادامه دارد همچنین در روز سه شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

ضیاییان در ادامه اظهارکرد: در بعد از ظهر جمعه (۳۱ فروردین) در برخی نقاط شمال غرب، غرب، استان‌های واقع در دامنه های زاگرس مرکزی و دامنه‌های البرز مرکزی و بعد از ظهر شنبه (اول اردیبهشت) علاوه بر این مناطق در دامنه‌های زاگرس جنوبی، برخی نقاط استان‌های فارس و هرمزگان رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت گاهی و گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: سه شنبه در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و احتمال خیزش گردوخاک وجود دارد. خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان تا پنجشنبه مواج و طوفانی خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۹ فروردین) کمی ابری و وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۴  درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه ( ۳۰ فروردین) صاف تا کمی ابری و وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۱ و ۱- درجه سانتیگراد و اهوازبا بیشینه دمای ۳۵ و ۳۷ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وضع هوای مازندران در ۶ روز آینده
  • افزایش سرعت اینترنت ثابت و همراه نسبت به ماه گذشته
  • استقرار جوی پایدار در البرز/ روند افزایش دما پیش بینی می‌شود
  • وضعیت آب و هوای کشور/ رگبار باران در نقاط مختلف؛ وزش باد شدید در نوار شرقی
  • بیشینه سرعت باد به بیش از ۵۰ کیلومتر در کیش، ۲۸ فروردین
  • افزایش سرعت اینترنت ثابت و همراه در کشور
  • روند افزایش دما در البرز پیش بینی می‌شود
  • آسمان صاف همراه با وزش باد ملایم در قم
  • سازمان هواشناسی اعلام کرد؛ نفوذ سامانه بارشی از فردا شب به کشور
  • نفوذ سامانه بارشی از فردا شب به کشور