Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-16@09:51:11 GMT

۱۳ ترکیب ساده غذایی برای درمان کم‌خونی و فقر آهن

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۲۹۲۸

۱۳ ترکیب ساده غذایی برای درمان کم‌خونی و فقر آهن

فرادی که دچار "کمبود آهن و کم‌خونی" هستند، می‌تواند از این ترکیبات در رژیم غذایی روزانه خود بهره‌مند شوند:

ـ خوراک پخته شده گردن گوسفند در شیر گاو هفته‌ای یک وعده

ـ عدس‌پلو با کشمش فراوان هفته‌ای یک وعده

ـ روزانه ۷ عدد تمرهندی +  ۲۱عدد مویز + ۹ عدد آلوخورشتی میل شود

رب انار میخوش یک قاشق غذاخوری + سرکه سیب ۱ قاشق غذاخوری + شیره انگور ۳ قاشق غذاخوری + یک استکان آب شاه‌توت کاملا طبیعی مخلوط و میل شود

ـ آب‌پز شده گوشت بلدرچین یا سوپ جو با گوشت گنجشک هفته‌ای یک وعده میل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ـ خوراک زبان گوسفند + ۷عدد زیتون سیاه میل شود

ـ مصرف آلبالو یا زغال‌اخته با گلپر فراوان در فصلش

ـ بورانی اسفناج + برگ چغندر میل شود

ـ خوراک آلو اسفناج هفته‌ای یک وعده میل شود

ـ سبزی خوردنی مرکب از کاسنی تر و تازه +کراث(تره) +بولاغ اوتی تر و  تازه + جعفری + برگ چغندر +نعناع تازه میل شود

ـ فسنجان گردو + بادام درختی+ پسته هفته‌ای یک وعده میل شود

ـ دمنوش میوه گل نسترن روزانه یک تا دو لیوان میل شود

ـ تلاوت سوره حدید روزانه یک بار به‌مدت ۴۰روز

۲۳۵۲۳۷

کد خبر 1298455

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بیماریهای غیرواگیر طب سنتی محرم عاشورا تیم ملی فوتبال ایران ایالات متحده آمریکا عزاداری امام حسین ع جان بولتون دونالد ترامپ فدراسیون فوتبال کربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۲۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۶۶۸ نفر بیمار مبتلا به تب مالت در استان کردستان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، دکتر فرزام بیدارپور معاون امور بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان با اعلام این خبر، اظهار کرد: سال گذشته، ۶۶۸ نفر بیمار مبتلا به تب مالت در استان شناسایی، پیگیری و تحت درمان قرار گرفته اند.

وی گفت: این آمارهای مربوط به موراد شناسایی و پیگیری شده بیماران مبتلا به تب مالت در شهرستان ها به ترتیب شامل سنندج(۱۰۵ نفر)، دیواندره و قروه(هر کدام ۸۴ نفر)، بیجار(۸۳ نفر)، سقز(۶۹ نفر)، مریوان(۶۵ نفر)، بانه(۵۹ نفر)، دهگلان(۵۰ نفر)، کامیاران(۴۴ نفر) و سروآباد(۲۵ نفر) بوده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان اظهار نمود: شایع‌ترین طریقه انتقال تب مالت از طریق مصرف محصولات دامی غیرپاستوریزه است، اما ممکن است دامپروری که در قسمت‌های مختلف بدنش زخم و خراشیدگی دارد با دام بیمار تماس داشته و به بیماری مبتلا شود.

دکتر بیدارپور ادامه داد: مصرف لبنیات تازه غیرپاستوریزه، عدم استفاده از پوشش محافظ مناسب در مواجهه با دام و عدم واکسیناسیون دام‌ها از علل ابتلا به بیماری تب مالت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه، تب مالت از جمله بیماری های عفونی مسری است که به بیماری هزار چهره معروف است، ابراز نمود: پیشگیری در این بیماری بسیار اثرگذارتر بوده و بدلیل اینکه درمان موارد ابتلا ممکن است چند ماه به طول بیانجامد به عنوان یک بیماری مزمن در نظر گرفته شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان این مطلب که، تب مالت در صورتی که به موقع تشخیص داده و درمان شود، به سرعت در ۱۰ تا ۱۵ روز قابل درمان بوده و از انتقال آن به افراد دیگر پیشگیری به عمل می آید، اظهار داشت: در صورتی که تشخیص و درمان آن با تاخیر مواجه شود درمان آن ممکن است تا حدود سه ماه به طول انجامد.

دکتر فرزام بیدارپور در خصوص علایم مبتلا شدن به این بیماری گفت: مهمترین علامت این بیماری تب بین ۳۸ تا ۴۰ درجه است که با احساس سرما یا لرز همراه باشد و دردهای عضلانی و استخوانی، سر درد، تعریق شدید به ویژه در هنگام شب، ضعف و خستگی، بی اشتهایی، لاغری و افسردگی، بزرگ شدن کبد و طحال نیز ازجمله علایم دیگر تب مالت به حساب می آید و درصورتی که این بیماری مزمن شود، حالاتی مانند خستگی های دایمی، دردهای عضلانی، کمردرد، یبوست، کاهش وزن و افسردگی نیز به تدریج ظاهر و مزمن می شود.

وی خاطرنشان کرد: عدم مصرف شیر دامی که تازه سقط جنین کرده و به ابتلا به این بیماری مشکوک است، شستن ظروف مخصوص دوشیدن شیر، ضدعفونی کردن اصطبل های آلوده، واکسیناسیون دام ها علیه این بیماری و رعایت کامل اصول بهداشتی در دامداری ها از دیگر راه های پیشگیری از این بیماری است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894627

دیگر خبرها

  • مزد روزانه کارگران به ۳ دلار رسید
  • درمان بیماران مبتلا به MS ساده‌تر می‌شود
  • کاهش قند خون و التهاب از مزایای مصرف روزانه زنجبیل
  • طرز تهیه مینی چیزکیک لیمویی، ساده و خوشمزه (فیلم)
  • رکوردشکنی تازه در سینمای ایران/«تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
  • آغاز آماده‌سازی سلول بنیادی درمان پیسی در جهاد دانشگاهی فارس
  • مصرف روزانه آووکادو ممکن است کیفیت رژیم غذایی را بهبود بخشد
  • شناسایی ۶۶۸ نفر بیمار مبتلا به تب مالت در استان کردستان
  • این خوراکی‌ها دشمن کم خونی هستند
  • از کجا بفهمیم کم خونی داریم؟ + علائم و درمان