Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اندیشه خبرگزاری تقریب: سیره اهل بیت(ع) و سبک زندگی آنان یقینا بهترین نسخه برای سعادت انسان است که با تمسک و تبعیت از آن جوامع مسلمین می توانند، جامعه‌ی آرمانی که به دنبالش هستند را به وجود بیاورند. یکی از مشکلات جامعه‌ امروزی مسلمین عدم تعامل حسنه و داشتن رابطه‌ مسالمت آمیز بین مذاهب مختلف اسلامی و هم چنین غیر اسلامی است، که به قطع اگر توصیه های اهل بیت(ع) و منش این بزرگواران را سرلوحه خود قرار بدهند، این قبیل مشکلات در جامعه به وجود نخواهد آمد و قابل مدیریت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اثر حاضر با توجه به دغدغه‌ی مطرح شده بدنبال پاسخ به این پرسش هاست که اهل بیت با پیروان مذاهب غیر شیعه چه برخوردی داشتند و ضابطه و معیار این برخورد چه بوده است؟ و نیز چه توصیه و دستوراتی به شیعیان بابت این مساله فرمودند؟

سید توقیر عباس کاظمی نویسنده اثر، با بررسی سیره اهل بیت(ع) راهبردها و روش های عملی آنان را در برخورد با پیروان مذاهب اسلامی در هفت بخش تبیین کرده است:

1- کلیات و مفاهیم

2- مبانی فکری برخورد اهل بیت با مسلمانان غیر شیعه

3- سیره اهل بیت در بر خورد با عموم مسلمانان غیر شیعه

4- سیره اهل بیت در برخورد با عالمان غیر شیعه

5- سیره اهل بیت در برخورد با مسلمانان جاهل و بی بصیرت غیرشیعه

6- سیره اهل بیت در برخورد با حاکمان غیر شیعه

7- شبهاتی در مورد برخورد خوب با عموم غیر شیعیان

قابل ذکر است که این اثر در 190 صفحه توسط نشر نورالامین به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۳۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیما در کتابفروشی‌های پاکستان

شهریار از ترجمه کتابی به منظور معرفی شاعران ایرانی به مخاطب اردو زبان خبر داد و گفت: این کتاب شامل آثاری از نیما تا روزگار ماست. - اخبار فرهنگی -

احمد شهریار، شاعر و مترجم پاکستانی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از ترجمه آثار جدیدی از نویسندگان و شاعران ایرانی خبر داد و گفت: کتاب «رنگین‌کمان با رنگ‌های جدید»، دربردارنده معرفی 87 تن از شاعران معاصر ایرانی به زبان اردو ترجمه و در پاکستان منتشر شده است. 

وی ادامه داد: اثر حاضر ضمن ارائه معرفی کوتاهی از شاعران فارسی‌زبان، به ارائه آثار آنها نیز می‌پردازد. این کتاب که با هدف معرفی جریان شعر و شاعران معاصر ایران ترجمه شده، به اشعاری از نیما تا گروس عبدالملکیان می‌پردازد. 

این مترجم همچنین از ترجمه اشعاری از علیرضا قزوه اشاره و اضافه کرد: کتاب «چشم‌های جاری فرات» دربردارنده مجموعه‌ای از شعرهای سپید این شاعر در موضوعات مختلف از جمله آیینی است که به تازگی به زبان اردو ترجمه و از سوی انتشارات شهریار به چاپ رسیده است. 

کشف نمایشنامه‌ای جدید از نیما یوشیج

شهریار همچنین از ترجمه اشعاری از محمدجواد آسمان در کتابی تحت عنوان «رنگین‌کمان در مه» خبر داد و گفت: قصددارم در سال جدید منتخبی از شعر شاعران ایرانی در قالب سپید را منتشر کنم. 

وی ادامه داد: ترجمه اشعار شاعران ایرانی به زبان اردو و بالعکس می‌تواند در شناخت جهان و آرای فکری اهالی فرهنگ دو کشور مؤثر باشد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تازه‌ترین اخبار کتاب معرفی شد
  • انتقاد از برخورد دوگانه با مسلمانان آلمان
  • بقاع متبرکه همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • بقاع متبرکه انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • نگاهی به اندیشه‌های عرفانی اُشو، در «کتاب فرهنگ»
  • «تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود
  • اینجا «بقیع» سند مظلومیت دیرینه شیعه
  • پیام دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در پی عملیات «وعده صادق»
  • نیما در کتابفروشی‌های پاکستان
  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم در شهرستان دهلران