Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@20:51:14 GMT

بارش‌ها در سمنان نسبت به بلندمدت ۴۵ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۳۲۶۳

بارش‌ها در سمنان نسبت به بلندمدت ۴۵ درصد افزایش یافت

ایرج مصطفوی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بارندگی‌ ها از ابتدای مهر ۹۷ تا شانزدهم شهریور امسال ۱۴۴.۷ درصد از بارش آبی این استان را تامین کرد.
وی بیان کرد: میزان باران در سمنان ۶۹.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت و در مجموع در این سال آبی ۱۵۹.۴ میلیمتر باران در این استان به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: از ابتدای سال زراعی ۹۸-۹۷ تا شانزدهم شهریور امسال میزان ثبت متوسط بارش استان سمنان در مدت مشابه سال زراعی گذشته ۹۳.۹ و در بلندمدت ۱۰۹.۲ میلیمتر ثبت شد.

وی با اشاره به وضعیت بارش ها در کشور، تصریح کرد: براساس اعلام مرکز ملی پایش و هشدار خشکسالی سازمان هواشناسی کشور، متوسط بارندگی ایران در بازه زمانی سال زراعی جاری از مهر ۹۷ تا شانزدهم شهریور امسال، نسبت به بلندمدت ۳۷.۳ درصد و نسبت به سال گذشته در همین دوره ۹۶ درصد افزایش داشت.

مصطفوی ابرازداشت: سمنان در بین استان های کشور، هفتمین استان در شاخص کمترین افزایش بارندگی نسبت به بلند مدت است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان یادآور شد: استان لرستان با ۸۸ درصد بیشترین افزایش بارش ها را در مقایسه با بلند مدت در این بازه زمانی دارد و استان اردبیل کمترین افزایش بارندگی را نسبت به بلندمدت با ۲.۲ درصد داشت.

متوسط بارندگی استان سمنان در بلند مدت ۱۲۰ میلی متر عنوان می شود که در سال زراعی ۹۷-۹۶ به ۱۰۷.۹ میلی متر کاهش یافت.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

۹۸۹۱/۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هواشناسی تغییرات آب و هوا سمنان بارش باران خشکسالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۳۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۲ میلی‌متر بارندگی در نیمه اول سال آبی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، مجید رستگاری با اشاره به بارش ۲۵۲ میلی‌متری از ابتدای مهر تا پایان زمستان در استان گفت: این میزان ۱۸ درصد معادل حدود ۴۰ میلی‌متر بیشتر از مدت مشابه درازمدت است.

او افزود: در مدت مشابه طولانی مدت، ۲۱۲ میلی‌متر بارش در آذربایجان‌غربی ثبت شده بود.

رستگاری ضافه کرد: همچنین میزان بارش در سال آبی جاری (از اول مهر تا پایان تابستان) در آذربایجان‌غربی رشد قابل توجهی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته و ۳۶ درصد بیشتر شده است.

او گفت: در سال آبی گذشته درفصول پاییز و زمستان شاهد بارش ۱۸۵ میلی متری بودیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در هر سه حوضه ارس، دریاچه ارومیه و زاب شاهد رشد بارش ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده ایم، تصریح کرد: این رشد در حوضه دریاچه ارومیه ۱۵ درصد، رودخانه زاب ۳۱ درصد بوده و رودخانه ارس ۱۱۰ درصد بوده است.

دیگر خبرها

  • کاهش بارندگی در تمام شهرستان‌های خراسان جنوبی
  • ثبت میانگین 67.3 میلیمتری باران در خراسان جنوبی/ کاهش 29 درصدی میانگین بارشها
  • کاهش بیش از هشت درصدی میزان بارش‌ها در زنجان
  • سرقت در استان سمنان ۱۰ درصد کاهش یافت
  • کاهش ۲۹ درصدی میانگین بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • ۲۵۲ میلی‌متر بارندگی در نیمه اول سال آبی در آذربایجان‌غربی
  • بارش‌های سال آبی جاری آذربایجان‌غربی؛ ۱۸ درصد بیشتر از بلندمدت
  • با ورود چندین سامانه بارشی تا حدودی کسری بارش اردبیل جبران شد
  • خروج گرد و غبار طی امروز در کرمانشاه
  • گرد و غبار امروز از کرمانشاه خارج می‌شود/ افزایش ۵۵ درصدی بارش‌ها