Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبدیل راه فرعی لارستان به لامرد به راه اصلی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان فارس که تل تله بیرم نیز شامل این راه است و توقف بازسازی آن به یکی از مطالبات مردم این شهرستان تبدیل شده است. ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، ماجرای راه‌های لارستان در ماه‌های اخیر به یکی از موضوعات داغ رسانه‌های محلی و استانی تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماجرای تصادفات در محور لار - جهرم و لار - بندرعباس و وعده و وعیدهای وزارت راه و شهرسازی و دیگر مسئولان این روزها نقل محافل عمومی و غیرعمومی مردم این شهرستان است. 

همین موضوع سبب شده که دیگر نقاط این شهرستان نیز مورد توجه مردم و فضای مجازی قرار بگیرد و حساسیت بیشتری نسبت به راه‌های این شهرستان در میان اذهان عموم شکل بگیرد. 

توقف کامل ادامه بازسازی جاده تل تله بیرم

تبدیل راه فرعی لارستان به لامرد به راه اصلی یکی از موضوعاتی است که این روزها در فضای مجازی لارستان منعکس می‌شود و با عنوان « توقف کامل ادامه بازسازی جاده تل تله بیرم/ اداره راه پاسخگو باشد» در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. 

براساس آنچه به دست خبرگزاری تسنیم رسیده است « بازسازی 2 کیلومتر باقیمانده جاده تل تله بیرم به طور کامل متوقف شده و به سال‌های بعد موکول شده است. این در حالی است که  تبدیل راه فرعی لارستان به لامرد به راه اصلی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان فارس است که تل تله بیرم نیز شامل این راه است.

جاده لار-جهرم- بندرعباس ظرفیت تردد کنونی را ندارد؛ هیچ مدیری در توزیع اعتبارات دخیل نیستتصادف جاده‌ای در محور لار- جهرم 4 کشته و یک مصدوم برجای گذاشتبوی مرگ و خون در جاده‌های استان فارس؛ محور لار - جهرم در 40 روز 16 نفر قربانی گرفت

از طرفی حذف تل تله‌های بیرم از وعده‌های انتخاباتی نماینده مردم لارستان بوده و خرابی این جاده همواره سبب نارضایتی مردم بیرم از مسئولان شهرستان بوده است». در پایان این پیام از نماینده، فرماندار و مدیرکل راه و شهرسازی لارستان درخواست شده که با اهتمام جدی‌تری این مسئله را پیگیری کنند.

سرنوشت 2 کیلومتر باقی مانده تله بیرم 

عبدالمجید دستاران، مدیریت ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی لارستان درباره آنچه با عنوان  «توقف کامل ادامه بازسازی جاده تل تله بیرم» در فضای مجازی منتشر شده، به تسنیم می‌گوید: طرح تبدیل محور فرعی لار- لامرد به راه اصلی به طول 48 کیلومتر  علاوه بر محور فداغ- بیرم، شامل پروژه احداث تونل شهدای خلیج فارس ( بالنگستان ) و راه‌های دسترسی آن به طول 6 کیلومتر است و از سال 1391 آغاز شده است. 

به گفته وی تنها بخشی از این طرح به طول 5 کیلومتردر محدوده تل تله‌ای بیرم جزء مصوبات سفر ریاست محترم جمهور در سال 1393 بوده استکه نه تنها 5 کیلومتر مورد تعهد به میزان 100 درصد اجرا شده بلکه علاوه بر آن 4 کیلومتر دیگر از مسیر که شامل سه راهی بیرم تا تقاطع ورودی بیرم نیز بوده است، اجراء و در سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است.

براساس گفته‌های دستاران بهسازی 4 کیلومتر دیگر از این مسیرکه شامل 2 کیلومتر باقی‌مانده از تل تله‌ای بیرم است با توجه به لزوم اجرای پیوسته عملیات در قالب یک قطعه مجزا توسط مهندسین مشاور ذیصلاح در دست برآورد هزینه و ارائه به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، جهت اخذ مجوز مناقصه است. 

آنگونه که مدیریت ساخت و توسعه راه‌ها اداره کل راه و شهرسازی لارستان می‌گوید: پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها تابعی از عوامل مختلف است که مهم‌ترین آن، میزان اعتبار ابلاغی برای هر طرح و میزان تخصیص اعتبار است که توسط مراجع بالادستی صورت می‌پذیرد و خارج از حیطه اختیارات این اداره کل است. 

130 میلیارد ریال مطالبات پیمانکاران در طرح مذکور

وی تاکید می‌کند که با وجود عدم تخصیص مناسب اعتبارات این اداره کل حداکثر توان عملیاتی و اجرایی و نظارت مستمر بر حُسن اجرای پروژه‌ها را در دستور کار خود داشته و این موضوع در حالی است که مطالبات انباشته پیمانکاران فعال در طرح مذکور بالغ بر 130 میلیارد ریال است. 

به گفته دستاران علاوه بر پروژه‌های فعال در طرح مذکور احداث راه روستایی کمال آباد بیرم به طول 3 کیلومتر اجرا شده و در سال 1397 به بهره‌برداری رسیده است. 

راه‌ها همواره از محورهای توسعه هر منطقه هستند با توجه به موقعیت شهرستان لارستان و نقشی که می‌تواند در رونق و توسعه جنوب استان فارس و کل استان داشته باشد، تسریع در انجام پروژه‌های راه این شهرستان می‌تواند نقطه عطفی را در توسعه جنوب استان فارس به همراه داشته باشد. 

به اضافه اینکه این شهرستان همواره به دلیل تصادفات محور لار - جهرم و لار - بندرعباس و حساسیت این محور یکی از نقاطی است که زیر ذره بین رسانه‌ها و افکار عمومی قرار دارد، بنابراین کمبود اعتبارات و عدم تامین آن در زمینه راه سازی می‌تواند آثار مخربی را در دراز مدت برای این شهرستان به همراه داشته باشد. 

خبرگزاری تسنیم بنا دارد در سلسله‌ گزارش‌هایی به بیان مشکلات و توانمندی‌های شهرستان‌ها و روستاهای استان فارس بپردازد. ‌مردم مناطق مختلف استان می‌توانند مشکلات و توانمندی‌های شهرستان و روستای خود را از ساعت 8 الی 16  از طریق واتساپ یا پیامک با شماره 09176756618 با دفتر خبرگزاری تسنیم استان فارس در جریان بگذارند.

گزارش از حلیمه زارع 

انتهای پیام/ش

R41382/P/S6,61/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۳۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۵۱۷ نفر خدمت به مصدومین حوادث ترافیکی نوروز ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، دکتر شکوهی افزود: در این حوادث ۵۱۷ نفر مصدوم شده اند که بعد از ارائه خدمات درمانی توسط کارشناسان اورژانس به مراکز تروما اعزام شده اند و متاسفانه تاکنون ۵ نفر فوت شده‌اند. 

او تصریح کرد: با توجه به اینکه ۶۰ درصد حوادث ترافیکی در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها اتفاق می‌افتد کارشناسان اورژانس در ایام نوروز در غالب طرح ۳۰_۶۰ در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها استقرار دارند.

بیشتر بدانیم:
طبق آمار‌های پلیس راه ۶۰ درصد تصادفات جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری ورودی شهر‌ها اتفاق می‌افتد و در همین راستا کمیسیون ایمنی راه‌های با اجرای طرح ۶۰-۳۰ (پویش سلامت) در ۱۴ مقطع مشخص شده با همکاری راهداری، پلیس راه، اورژانس، هلال احمر این طرح را در ایام نوروز اجرا می‌کند.

ایستگاه‌های طرح ۶۰-۳۰ با هدف ترغیب مسافران نوروزی به استراحت کوتاه در ۳۰ کیلومتری ورودی استان همدان مستقر می‌شوند و با انجام تست‌های سلامت مشغول خدمت رسانی به مسافران نوروزی خواهند بود.

علاوه بر ارتقاء ایمنی محور‌های مواصلاتی یکی دیگر از اقدامات موثر در کاهش حوادث جاده‌ای ترغیب رانندگان به استراحت کوتاه و عدم رانندگی با حالت خستگی و خواب آلودگی است که مجتمع‌های خدماتی رفاهی، پارکینگ‌های جاده ای، راهدارخانه‌ها و مساجد بین راهی مکان‌های مناسبی برای استراحت کوتاه مسافران هستند.

دیگر خبرها

  • ترافیک ۳ کیلومتری در محدوده مرزن آباد جاده کندوان
  • آغاز فنس‌کشی جاده انقراض یوزپلنگ ایرانی
  • ۴۶ کیلومتر از جاده های استان اصفهان روکش آسفالت شد
  • تالاب مره ثبت ملی شد
  • افزایش یک هزار و ١٧٩ کیلومتری طول خطوط انتقال و فوق توزیع برق
  • ارائه ۵۱۷ نفر خدمت به مصدومین حوادث ترافیکی نوروز ۱۴۰۳
  • افزایش هزار و ١٧٩ کیلومتری طول خطوط انتقال و فوق توزیع
  • رفع مشکلات ترافیکی و ایمن سازی جاده کندوان تا پایان دولت سیزدهم
  • جریان آب‌های آرام در بستر کویر
  • از کشف موتورسیکلت تا توقیف دام‌های قاچاق در فارس