Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-29@06:07:25 GMT

سازوکار جدید «شورای ائتلاف» برای انتخابات مجلس در تهران

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۳۴۴۱

مهدی چمران در نایب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب در گفت‌وگویی با تسنیم‌، با اشاره به آخرین فعالیت‌های گروه‌های اصولگرا برای انتخابات آتی مجلس گفت: سازماندهی فعالیت‌های شورای ائتلاف در استان‌ها تقریبا در حال اتمام است. در استان تهران نیز فعالیت‌ها آغاز شده ولی در شهر تهران به علت وسعت و جمعیت زیاد هنوز به جمع‌نهایی نرسیدیم و مشکلاتی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای شورای ائتلاف جریان‌های انقلابی سخنگویی مشخص شده یا خیر؟ خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تاکنون نیاز به وجود سخنگو در شورای ائتلاف نداشتیم، اقدامی برای انتخاب سخنگو صورت نگرفته ولی با توجه به افزایش فعالیت‌های شورای ائتلاف و لزوم انعکاس این فعالیت‌ها، احتمالا در روزهای آینده سخنگوی شورای ائتلاف انتخاب و  معرفی خواهد شد.

چمران همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در استان‌ها قرار است که شورای ائتلاف به شکل صنفی فعالیت داشته باشد؟ تصریح کرد: خیر. در هیچ یک از استان‌ها بنایی برای فعالیت صنفی وجود ندارد و تقریبا همه گروه‌ها نمایندگانی در شورای ائتلاف دارند. البته  برخلاف سازوکار دوره‌های گذشته که مجمعی در تهران درباره تمامی حوزه‌های انتخابیه در استان‌ها تصمیم‌گیری می‌کرد، در  این دوره  مجامع مستقلی در مراکز استان‌ها تشکیل شده و این مجامع هستند که درباره حوزه انتخابیه محلی تصمیم‌گیری می‌کنند و در این مجامع نمایندگانی از تمامی صنوف فعال در استان مربوطه حضور دارند.

نایب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب درباره احتمال موازی‌ کاری در فعالیت‌های این جبهه با شورای ائتلاف گفت: با توجه به اینکه شورای ائتلاف در بسیاری از استان‌ها سازماندهی خاصی ندارد، دیگر گروه‌های اصولگرا بویژه جبهه مردمی، امکانات خود در استان‌ها را در اختیار شورای ائتلاف قرار داده‌اند تا سازماندهی به نحو احسن صورت گیرد. 

وی با رد هرگونه جمع بندی در ارتباط با لیست تهران گفت: با توجه به جمعیت بالای هر یک از مناطق تهران، ما هر یک از مناطق 22 گانه را به منزله یک حوزه انتخابیه نگاه می‌کنیم. به همین دلیل سعی ما این است که تقریبا همان سازوکاری که در حوزه‌های انتخابیه در شهرستان‌ها در حال پیاده شدن است، در مناطق مختلف تهران نیز پیاده شود.

چمران با تاکید بر اینکه یکی از ایده‌های ما این است که  لیست تهران را  با کمک فراخوان مردمی در محلات جمع‌بندی و نهایی کنیم گفت: در مسیر نهایی کردن لیست‌ها در سراسر کشور قطعا از پیشنهادات تمامی گروه‌‌های حاضر در جریان انقلاب استفاده خواهد شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۳۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای وحدت به‌دنبال تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس است

ایسنا/ایلام دبیر شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی استان ایلام گفت: شورای وحدت به‌دنبال تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس شورای اسلامی است.

«خدابخش داودی‌نصر» با حضور در ایسنا در خصوص انتخابات و نتیجه آن اظهار کرد: به لطف خدا و هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات خبرگان با حضور خوب مردم برگزار شد در حالی که رسانه‌های دشمن شیطنت می‌کردند و برخی تریبون‌های داخلی نیز با آن‌ها همسو شده بودند.

وی خاطرنشان کرد: حضور حدود ۵۰ درصدی مردم کشور در این انتخابات نوید تشکیل مجلسی قوی را برای قانون‌گذاری و نظارت، داشت، امنیت انتخابات عالی بود و از طرفی حضور کاندیداها از طیف‌های مختلف، رقابت خوبی را در کشور ایجاد کرد و تکلیف ۲۴۵ نفر از منتخبان مردم مشخص شد که نتیجه بسیار خوبی بود.

دبیر شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی استان ایلام و دبیرجامعه اسلامی مهندسان استان ادامه داد: ارکان سیاسی در استان ایلام، این بار با رویکردی مناسب و متفاوت از دوره قبل، به انتخابات ورود کردند و شعبه وحدت نیروهای انقلاب استان و هم شعبه ائتلاف نیروهای انقلاب استان سه نفر را در استان به مردم معرفی کردند، نتیجه انتخابات در استان زیبا بود و هر سه منتخب از اردوگاه اصولگرایان هستند.

داودی‌نصر افزود: منتخبان مردم در استان بر سر بحث توسعه استان اشتراک تئوریک و فکری دارند.

وی عنوان کرد: ما در شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی بنا داریم برای تشکیل فراکسیون وحدت گام برداریم و تا کنون اعضای این فراکسیون از بین منتخبان مردم در کشور به عدد خوبی رسیده است، هدف از تشکیل این فراکسیون پیگیری برنامه‌های مطلوب کشور و استان‌هاست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نشست جمعی از منتخبان مجلس دوازدهم
  • وحدت و همدلی سبب پیشرفت مازندران می شود
  • ثبت نام ۱۹۰ داوطلب انتخابات مجلس مازندران در سایت شورای ائتلاف
  • وزیر کشور: انتخابات دور دوم مجلس در ۸ حوزه الکترونیکی برگزار می‌شود
  • تحلیل بادامچیان از علت رای نیاوردن باهنر و نوبخت
  • انتخابات دور دوم مجلس در ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد
  • بادامچیان: مجلس دوازدهم یک مجلس پرهیاهو خواهد بود /ائتلاف شانا و پایداری در مرحله دوم تاثیری در انتخابات ندارد
  • شریعتی: پایگاه رأی قالیباف در انتخابات شرکت نکرد/ اگر شورای نگهبان و رئیسی بیعت کنند، اصول‌گرایان هم در انتخابات بعدی رای نمی دهند
  • شورای وحدت به‌دنبال تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس است
  • مردم در کدام انتخابات به زنان بیشتر اعتماد کردند؟