Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نیروگاه رامین اهواز با تکیه بر دانش و تجربه کارکنان خود به اعتماد به جوانان خلاق توانست با ساخت و بازسازی قطعات و تجهیزات نیروگاهی، تولید انرژی برق و پایداری واحد‌های تولید خود را در فصل تابستان و پیک مصرف برق تقویت کند.

ناصر محمدی مدیرعامل نیروگاه رامین در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: پایداری واحد‌های تولیدی مهم‌ترین هدف ما به ویژه در فصل تابستان و پیک مصرف برق است و خرسندیم با تکیه بر دانش و تجربه ارزشمند کارکنان خود توانستیم با ساخت و بازسازی قطعات و تجهیزات نیروگاهی تولید انرژی برق و پایداری واحد‌های تولیدی خود را تقویت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تحریم‌های های صنعتی سال‌های اخیر را فرصتی برای این نیروگاه و صنعت برق دانست و اظهار داشت: جوانان متخصص و متعهد نیروگاه رامین این تهدید مهم و استراتژیک را با تحقیقات و بررسی‌های فنی خود تبدیل به فرصتی برای خودکفایی و بروز توانمندی خود نمودند و هم اکنون اغلب قطعات و تجهیزات مورد نیاز خود را از همین طریق و با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل شرکت‌ها و تولیدکنندگان ایرانی تولید و تامین می‌کنیم.

علی صفری نیا رئیس اداره نگهداری و تعمیرات توربوژنراتور نیروگاه رامین در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بیان کرد: توربوژنراتور یکی از مهم ترین، حساس‌ترین و فنی‌ترین بخش‌های نیروگاه‌های بخاری محسوب می‌شود و طی ۵ ماهه سال جاری توانستیم با مشارکت شرکت‌های توانمند بومی و نیز بکارگیری ظرفیت‌های داخلی نیروگاه و البته در کنار فعالیت‌های گسترده همکارانمان در سایر قسمت‌های نیروگاه، اقدام به بازسازی و همچنین ساخت قطعات مختلفی در بخش مکانیکال ژنراتور و سیستم کنترل توربین نماییم.

او اذعان داشت: با توجه به شرایط کاری توربین و لزوم توجه به سلامت قطعات و تجهیزات جانبی آن باعث گردید تا با تمرکز بر ساختار علمی و فنی آن‌ها بتوانیم به دانش ساخت و بازسازی اصولی و استاندارد این قطعات دست یابیم.

نیروگاه ۱۸۰۰ مگاواتی رامین اهواز بزرگ‌ترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تقویت شبکه سراسری و تامین برق مورد نیاز استان خوزستان می‌کند.

انتهای پیام/گ

تعمیر و بازسازی قطعات در نیروگاه رامین اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۳۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «حمید بادرستانی» گفت: در فروردین ماه سال ۱۴۰۳، افزایش ۶۲ درصدی تولید، نسبت به زمان مشابه در سال گذشته در این نیروگاه را شاهد بودیم.

وی افزود: واحد‌های گازی نیروگاه ری بعد از پشت سر گذاشتن تعمیرات دوره‌ای، آمادگی مطلوبی برای پیک پیش رو در سال ۱۴۰۳ دارند. یک واحد حادثه دیده ۳۲ مگاواتی آسک که به‌صورت غیرمترقبه از مدار خارج شده است، بی وقفه و به‌صورت جهادی در حال تعمیر و بازسازی است و متخصصان نیروگاه در تلاش برای رساندن به موقع این واحد برای پیک تابستان هستند.

مدیرعامل نیروگاه ری با بیان اینکه پایش وضعیت واحد‌های تولید انرژی با جدیت در حال انجام است، گفت: حفظ سطح آمادگی واحد‌های تولیدی این نیروگاه برای تابستان از مهم‌ترین برنامه‌ها محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است
  • آماده‌سازی تمامی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در تابستان/ تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان خواهد یافت
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • ساخت و بازسازی بیش از ۲۰۰ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز
  • ساخت و بازسازی ۲۵۶ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین در فروردین
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • افزایش ۲۲ درصدی تولید برق در نیروگاه رامین اهواز 
  • تولید ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر