Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@11:37:16 GMT

واکنش علی مطهری به پیشنهاد مذاکره بدون پیش‌شرط آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۴۴۳۲

واکنش علی مطهری به پیشنهاد مذاکره بدون پیش‌شرط آمریکا

باشگاه خبرنگاران علی مطهری، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی درباره اعلام نگرانی مقامات غربی در خصوص گام سوم کاهش تعهدات جمهوری اسلامی، گفت: گام سوم ایران نتیجه رفتار متزلزل اروپایی‌هاست و آن‌ها نباید گله‌مند باشند.

او درباره پیشنهاد آمریکا مبنی بر مذاکره بدون پیش‌شرط گفت: آمریکا می‌خواهد از مذاکره به عنوان یک ابزار استفاده کند، آقای ترامپ برای انتخابات پیش روی ریاست جمهوری به شدت نیازمند مذاکره با ایران است و می‌خواهد از این موضوع به عنوان برگ برنده بهره ببرد، به همین جهت عده‌ای معتقدند که اگر ایران قصد مذاکره دارد، بهترین زمان همین زمان قبل از انتخابات آمریکاست، چون بعد از انتخابات اگر ترامپ پیروز باشد، دیگر انگیزه‌ای ندارد و اگر دموکرات‌ها پیروز شوند، جهوری‌خواهان در کنگره اجازه یک توافق خوب را نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران ادامه داد: به نظرم مذاکره پس از لغو همه تحریم‌ها مشکلی ندارد. البته برجام قابل مذاکره نیست، همان طور که توان موشکی ما هم قابل مذاکره نیست. آن‌ها در مذاکره می‌خواهند نفوذ منطقه‌ای و توان موشکی ما را محدود کنند، مسائل منطقه می‌تواند قابل مذاکره باشد، ضمن اینکه موضع ما در موضوع فلسطین، سوریه و یمن تغییرناپذیر است.

مطهری با یادآوری اینکه «مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید می‌ترسد»، تصریح کرد: مشکل اصلی مسئله اعتماد به طرف مقابل است؛ جمهوری اسلامی یک بار نقض پیمان آمریکا را دیده و هر آدم عاقلی می‌گوید که دوباره نباید به این مشکل دچار شویم؛ به همین دلیل قبل از رفع همه تحریم‌ها نمی‌توان مذاکره کرد.

همچنین این نماینده مردم تهران در تشریح آخرین پیگیری‌ها درباره موضوع ترور دانشمندان هسته‌ای به دست مازیار ابراهیمی و چند تن دیگر، گفت: در پی سؤال آقای محمود صادقی درباره این موضوع، وزیر اطلاعات به مجلس فرخوانده شد و به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی آمد؛ آقای صادقی قانع نشد و ممکن است این سؤال به صحن علنی بیاید، البته لازم است مسئولان مربوط توضیح کافی درباره این موضوع را به مردم ارائه کنند و اگر خطایی کرده‌اند عذرخواهی کنند؛ به این وسیله اعتماد مردم به حکومت افزایش پیدا می‌کند.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: علی مطهری مذاکره با آمریکا ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۴۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد مشترک باشگاه قطری به سه بازیکن تاثیرگذار پرسپولیس

سه بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس با پیشنهاد مشترک یکی از باشگاه های لیگ ستارگان قطر روبرو شده‌اند.

به گزارش مشرق، رقابت‌های فوتبال باشگاهی در کشورهای عربی به هفته‌های پایانی خود نزدیک می‌شود تا مدیران این باشگاه‌ها به فکر تقویت تیم‌های خود باشند.

از این رو بار دیگر پیشنهادهایی از سوی مدیر برنامه‌های ایرانی به دست بازیکنان شاغل در لیگ برتر فوتبال کشور رسیده است.

در این بین یکی از باشگاه‌های کشور قطر با بررسی عملکرد سه بازیکن پرسپولیس خواستار مذاکره با هر سه بازیکن شده است تا آنها را که در پایان فصل هم قراردادشان با پرسپولیس به اتمام می‌رسد را جذب کنند.

دو بازیکن ملی پوش پرسپولیس و یکی از هافبک‌های این تیم که از زمان روی کار آمدن اوسمار ویه‌را یکی از بازیکنان اصلی این تیم است پیشنهاد قطری‌ها را به پایان فصل موکول کرده‌اند تا تمرکز خود را روی بازی‌های پیش روی این تیم در لیگ برتر و جام حذفی بگذارند.

سروش رفیعی، فرشاد فرجی، مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی‌فر، گئورگی گولسیانی، وحید امیری، وحدت هنانوف و مرتضی پورعلی‌گنجی نفراتی هستند که در پایان فصل دیگر قراردادی با پرسپولیس ندارند.

رضا درویش مدیرعامل باشگاه هم موضوع تمدید قرارداد آنها را به پایان فصل پس از مذاکره با اوسمار ویه‌را موکول کرده است تا تمرکز آنها در هفته‌های پایانی و در رقابت قهرمانی با استقلال تهران بر هم نخورد.

حالا باید دید بازیکنانی که پیشنهاد لیگ‌های عربی را دریافت می‌کنند با وجود مشکلات مالی که امسال تجربه کردند حاضر به تمدید خواهند شد یا فوتبال خود را به عنوان لژیونر ادامه دهند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • پیشنهاد مشترک باشگاه قطری به سه بازیکن تاثیرگذار پرسپولیس
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • پیشنهاد مذاکره مستقیم با آمریکا برای استحاله اراده ملت ایران/ روزنامه شرق: ایران در عملیات وعده صادق صهیونیست‌ها را پشت خط ترس نگاه داشت