Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@07:35:06 GMT

توزیع متادون به داروخانه‌ها سپرده می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۴۵۱۷

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حمید جمعه‌پور دبیر کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر، درباره نشت متادون به بازار سیاه و توزیع آن در داروخانه‌ها اظهار کرد: مصوبه توزیع دارو‌های مخدر به داروخانه‌ها ۸ مرداد ماه تصویب شده است و دو ماه فرصت داریم که نتیجه اقدامات لازم در زمینه اجرای این مصوبه را اعلام و آن را اجرایی کنیم و هفته آینده ستاد درمان مبارزه با موادمخدر در این زمینه برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نشت متادون به بازار سیاه مسئله پیچیده‌ای است و باید توجه داشت که متادون مخدری تحت کنترل است که با تدابیر خاص تهیه، تولید و توزیع می‌شود.

او ادامه داد: نشت متاون به بازار سیاه می‌تواند از چندین منبع باشد چراکه این دارو می‌تواند از بستر کارخانه، شرکت پخش، کمپ‌های ترک اعتیاد و بیمار به بازار سیاه نشت پیدا کند.

دبیر کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: یکی از اقدامات ما در کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان غذاودارو در وزارت بهداشت این است که دارو‌های متادون باید هولوگرام‌دار شوند و این دارو از محل تولید تا رسیدن آن به دست بیمار رصد و بررسی شود.

جمعه‌پور تأکید کرد: داروی متادون از حساسیت بالایی در بین مسئولان کشوری برخوردار است و به زودی سازمان غذاودارو گزارش هولوگرام‌دار کردن دارو از تولید تا مصرف را باید اعلام کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۴۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی نسبت به کمبود دارو و سرگردانی مردم

مجتبی سرکندی، یکی از تولید‌کنندگان دارو، درباره آخرین وضعیت تأمین دارو در کشور می‌گوید.

به گزارش اعتماد، بخش‌های مهم این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

بعضی از داروخانه‌ها به دلیل کمبود نقدینگی ناشی از انباشت مطالبات‌شان از سازمان‌های بیمه‌گر و ناتوانی در پرداخت بدهی شرکت‌های پخش دارو به مرز ورشکستگی رسیده‌اند و در سال جدید حتما این وضعیت تشدید خواهد شد.

همچنان با مشکل قیمت‌گذاری دستوری دارو‌ها مواجهیم و در چنین شرایطی تولید دارو برای تولید کننده مقرون به‌صرفه نیست و در صورت تداوم این وضع امسال باید شاهد ورشکستگی تعدادی از شرکت‌های تولید کننده دارو هم باشیم.

امروز کارخانه‌های بزرگ تولید دارو همچنان با صددرصد ظرفیت مشغول به کارند، اما نکته مهم این است که حتی این کارخانه‌های بزرگ هم ناچار به تغییر روند تولید شده‌اند به این معنا که مثلا اگر یک کارخانه بزرگ ۳۰۰ قلم دارو تولید می‌کرده، وقتی با ضرردهی تولید ۵۰ قلم دارو مواجه شده، آن ۵۰ قلم را از فهرست تولیدش حذف کرده و همین حذف، به کمبود و نایاب شدن دارو در بازار منجر می‌شود.

مردم در سال جدید دارو‌های شان از این داروخانه به آن داروخانه سرگردان خواهند شد و البته همین الان هم با همین وضع داروهای‌شان را تهیه می‌کنند.

دیگر خبرها

  • در زالودرمانی فقط زالوی طبی عرضه شده در داروخانه‌ها مورد تائید است
  • داروخانه‌ها مجاز به فروش زالوی طبی هستند
  • تنها زالوی طبی عرضه شده در داروخانه تأییدیه دارد
  • زالوی طبی عرضه شده در داروخانه مورد تایید است
  • پرسشی از سخنگوی سازمان غذا و دارو؛ قیمت در داروخانه‌ها تغییر کرده است؟
  • توزیع داروی "وارفارین" در داروخانه‌های استان مرکزی
  • ارائه داروی "وارفارین" در سراسر استان مرکزی
  • اجرای عدالت در ارائه خدمات بهداشتی از طریق سکو‌های اینترنتی
  • داروخانه یک ساختار بین‌المللی و قانونی برای ارایه خدمات سلامت است
  • هشدار جدی نسبت به کمبود دارو و سرگردانی مردم