Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-02@14:24:06 GMT

تمام کالاهای گروه ۴ ترخیص نخواهند شد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۴۵۲۰

تمام کالاهای گروه ۴ ترخیص نخواهند شد

به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش گمرک ایران از امکان ترخیص قسمتی از کالاهای مشمول گروه ۴ براساس تصمیمات اتخاذ شده در هفتمین جلسه شورای بازرگانی و ابلاغیه وزیر صمت خبر داد که متعاقب آن شائبه هایی نیز در رابطه با گشایش درهای گمرک به روی تمامی کالاهای مشمول گروه ۴ ایجاد شد.

در این راستا مهرداد جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران در گفت و گو با خبرنگار مهر، در پاسخ به این سوال که آیا با این مصوبه جدید، درهای گمرک به روی تمامی کالاهای مشمول گروه ۴ کالایی باز خواهد شد، گفت: زمانی که ممنوعیت واردات کالاهای مشمول گروه ۴ را اعلام کردند بعضی از این کالاها تامین ارز شده بودند و یا منشا ارزشان توسط بانک مشخص شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مشخص شدن منشا ارز و یا تامین ارز شدن بعد از ممنوعیت، حق مکتسبه ای را برای صاحبان کالا ایجاد کرده بود که در نهایت چندی پیش این موضوع در جلسه شورای بازرگانی مطرح و مقرر شد کالاهای مذکور تعیین تکلیف شوند.

ارونقی ادامه داد: در همین راستا نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت صرفا با ترخیص کالاهای گروه چهارمی که تامین ارزشان بعد از ممنوعیت توسط بانک های عامل یا بانک مرکزی صورت گرفته و یا منشا ارزشان مشخص شده بود موافقت کرد و گمرک و سایر سازمان ها نیز این موضوع را پذیرفتند.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه قبلی امکان ترخیص کالاهای مذکور وجود نداشت، اظهار داشت: با مصوبه جدید شورای بازرگانی، صاحبان کالا می توانند با مراجعه به سازمان های مربوطه، نسبت به ویرایش، اصلاح، تمدید و یا صدور ثبت سفارش اقدام کنند و پس از اظهار به گمرک، تشریفات مربوط به ترخیص را طی کنند.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران تصریح کرد: این موضوع به منزله باز شدن درهای گمرک به روی کالاهای مشمول گروه ۴ نیست بلکه صرفا قسمت کوچکی از این کالاها که شرایط ذکر شده را داشته باشند، ترخیص خواهند شد.

کد خبر 4715643 سمیه رسولی

منبع: مهر

کلیدواژه: گمرک ایران بانک مرکزی ایران واردات کالا کالاهای لوکس ترخیص کالا جنگ تجاری بانک مرکزی ایران قیمت دلار بورس وزارت جهاد کشاورزی بازار سهام قیمت نفت ایالات متحده آمریکا صادرات غیرنفتی دلار قیمت یورو وزارت صنعت معدن و تجارت تعرفه واردات گمرک قیمت سکه بهار آزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۴۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۹ درصدی مسافر از ورودی گمرک ماهیرود

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای امسال به ۴۶ هزار و ۵۰۰ مسافر ورودی از گمرک ماهیرود خدمات گمرکی ارائه شده‌ است، گفت: این آمار از نظر مسافر ورودی نسبت به سال گذشته ۳۹ درصد رشد داشته است. - اخبار استانها -

محمد کوهگرد در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، با اشاره به خدمات مسافری در گمرک ماهیرود در ایام نوروز اظهار داشت: از ابتدای امسال به 46 هزار و 500 مسافر ورودی و 28 هزار و 34 مسافر خروجی از گمرک ماهیرود خدمات گمرکی ارائه و تشریفات مسافری امور گمرکی انجام شده‌ است. این آمار نسبت به سال قبل‌ از نظر مسافران ورودی 39 درصد و از نظر مسافرین خروجی 31 درصد افزایش داشته است. 

وی درباره کل صادرات کالاهای خروجی از گمرکات خراسان جنوبی در سال گذشته گفت: در این مدت 2 میلیون و 354 هزار و 674 تن کالا به ارزش 671 میلیون و 272 هزار و 616 دلار کل کالاهای صادراتی خروجی استان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش 42 درصد و از نظر وزن 50 درصد افزایش یافته است. 

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی افزود: پارسال 222 فقره اظهارنامه وارداتی به وزن 2 تن و 589 کیلوگرم کالا و ارزش هشت میلیون و 89 هزار و 947 دلار انجام شده که از نظر ارزش 6 درصد افزایش و از نظر وزن 30 درصدکاهش دارد. این کالاها شامل لوازم و قطعات مربوط به معدن، دیزل ژنراتور، کلروبوتیل، برنج، دیزل ژنراتور، فروسلیس، شاهدانه خام، سنگ تالک و نخ پنبه‌ای از کشورهای آلمان، ترکیه، افغانستان و ازبکستان به استان وارد شده است. 

انتهای پیام/254

دیگر خبرها

  • افزایش صادرات کالا از مرز دوغارون
  • تمام مراکز انتقال خون استان کرمان در شب قدر فعال است
  • افزایش ۳۹ درصدی مسافر از ورودی گمرک ماهیرود
  • واردات بیش از ۸ میلیارد دلار تجهیزات صنعت حمل و نقل
  • ثبت ۳۵۲ پرونده کالای قاچاق در مهاباد
  • صهیونیست‌ها با اقدامات غیرانسانی هرگز به اهداف شوم خود نخواهند رسید/ این جنایت ناجوانمردانه بی‌پاسخ نخواهد ماند
  • عامل حمله به پوریا زراعتی مشخص شد / دیلی میل هویت عامل حمله را فاش کرد
  • تاکید فلسطینیان بر پایبندی به سرزمین شان
  • تعطیلی کاخ‌های مرمر و رامسر و چند موزه دیگر در ۱۳ فروردین
  • همایش ترخیص بهبودیافتگان اعتیاد در مازندران برگزار شد