Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@17:39:58 GMT

کلید کاهش تخلفات کسب و کار‌های مجازی

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۴۷۸۵

محمدرضا اسماعیلی عضو هیات علمی دانشگاه سوره و مشاور آی تی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کسب و کار‌های فضای مجازی موضوعی جدید و جذاب بوده و امروزه در محافل اقتصادی و جوانان بسیار مطرح است، گفت: ویژگی خاص این نوع کسب و کار‌ها از جمله سرعت در رسیدن به بهره وری جذابیت آن‌ها را دوچندان کرده است.

اخبار اجتماعی-وی با تاکید بر اینکه کسب و کار‌های فضای مجازی از نظر فرآیند و عملیات منعطف است، افزود: در کسب و کار‌های فضای مجازی به جهت اینکه بسیاری از رویه‌های قبلی در کسب و کار‌ها از جمله داشتن سرمایه کلان، مجوز‌ها و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. لحاظ نمی‌شود سهولت رسیدن به بهره وری بیشتر است.

اسماعیلی با بیان اینکه در کسب و کار‌های جدید اینترنتی معادلات تخصصی و سنی شکسته شده است، تصریح کرد: البته که افراد متخصص در کسب و کار‌های جدید موفق هستند، اما باید بدانیم که هر سنی در این نوع کسب و کار‌ها حضور داشته و توفیقاتی را کسب می‌کنند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در کسب و کار‌های فضای مجازی معمولا افراد زیادی درگیر نیستند به همین جهت هزینه‌ها در این بخش بسیار پایین است.

ایده و خلاقیت حرف اول را در کسب و کار‌های اینترنتی می‌زند

وی با بیان اینکه ایده و خلاقیت حرف اول را در کسب و کار‌های اینترنتی می‌زند، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های این نوع کسب و کار‌ها مبهم بودن صلاحیت افرادی که در راس این سرویس‌ها قرار می‌گیرند است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه اعتماد به ارایه دهنده خدمات اینترنتی بسیار سخت است، گفت: در عین حال که این نوع کسب و کار‌ها منعطف هستند، اما اعتماد به آن‌ها از حیث سواستفاده‌های احتمالی بسیار سخت است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه جرایم گسترده‌ای نیز در قالب کسب و کار‌های مجازی رخ داده است، افزود: برای مقابله با این چالش بسیار بزرگ باید حکومت و حاکمیت ورود کرده و نسبت به نظارت‌های گسترده بر آن اقدام کنند.

قانون گذاری در حوزه کسب و کارهای اینترنتی لازم است

وی با تاکید بر اینکه کسب و کار‌های اینترنتی توانسته بسیاری از هزینه‌ها را در سطح کشور کاهش بدهد، افزود: بحث قانون گذاری و سیاست گذاری‌ها در این حوزه لازم است، زیرا بدون سیاست گذاری‌ها این رویه به خطا خواهد رفت.

اسماعیلی با بیان اینکه دولت باید تعیین کننده ارایه خدمات در بستر فضای مجازی باشد، گفت: ممنوعیت ارایه خدمات در بستر سرویس‌های خارجی یکی از راهکار‌هایی است که نظمی به حوزه کسب و کار‌های فضای مجازی می‌دهد.

وی با اشاره به تخلفات رخ داده در فضای مجازی در بستر کسب و کارها، افزود: در بستر کسب و کار‌های فضای مجازی تخلفات صرفا مالی نبوده و ابعاد آن به سمت تخلفات اخلاقی و فرهنگی نیز کشیده شده که شرط بندی‌ها نمونه آن است.

این استاد دانشگاه بر ضرورت ممانعت از هر نوع سواستفاده از فضای مجازی تاکید کرد و گفت: باید دولت با کنترل‌های منسجم از بروز تخلفات در حوزه‌های مختلف در فضای مجازی جلوگیری کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آموزش و پرورش بهره وری خلاقیت سرمایه کسب و کار کسب و کارهای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۴۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا نباید نگران نسل Z بود؟

در جوامع غربی، بیشتر مردم معتقدند که کودکان امروزی نسبت به والدینشان در گذشته، شانس بهتری در زندگی نخواهند داشت. جوانان نیز از مسائلی مثل مشکلات در خرید مسکن و تغییرات آب و هوایی نگرانند.

به گزارش خبرآنلاین، یک نسل گسترده از جوانان در حال شکل گیری است. به طور جهانی، حدود ۲ میلیارد نفر بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۲ متولد شده‌اند و جزء "نسل Z" هستند. در آمریکا و بریتانیا، این گروه یک پنجم از جمعیت را تشکیل می‌دهند که با جمعیت بومر‌ها رقابت می‌کنند؛ در حالی که در هند و نیجریه، جوانان به طور قابل توجهی بیشتر از سالخوردگان هستند.

برای هر نسل، یک روایت ساده وجود دارد: بومر‌ها مقارن با فراوانی پساجنگ و میلنیال‌ها همزمان با تجربه بحران مالی سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹. برای نسل Z، دیدگاه متداول این است که گوشی‌های هوشمند آن‌ها را ناراحت کرده و آینده‌ی تلخ‌تری را پیش روی آن‌ها قرار داده است.

در جوامع غربی، بیشتر مردم معتقدند که کودکان امروزی نسبت به والدینشان در گذشته، شانس بهتری در زندگی نخواهند داشت. جوانان نیز از مسائلی مثل مشکلات در خرید مسکن و تغییرات آب و هوایی نگرانند. علمای اجتماع نگران هستند که نسل Z، که بیشترین زمان خود را در فضای مجازی سپری کرده‌اند، اکنون تحت تأثیر اضطراب و افسردگی قرار دارند. برخی سیاستمداران در آمریکا و بریتانیا به ممنوعیت استفاده از گوشی‌های هوشمند و محدودیت رسانه‌های اجتماعی برای کودکان زیر ۱۶ سال فکر می‌کنند.

همه این موارد می‌توانند باعث شود که به نسبت به نسل Z احساس امیدواری کمتری داشته باشیم. اما وقتی به دنیا و به معیار‌های گسترده‌تری نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که جوانان زومر از سرنوشت تلخی رنج نمی‌برند. در بسیاری از جنبه‌ها، آن‌ها به خوبی عمل می‌کنند:

حدود چهار پنجم جمعیت ۱۲ تا ۲۷ ساله جهان در اقتصاد‌های نوظهور زندگی می‌کنند و به لطف رشد و گسترش فناوری، از وضعیت بهتری نسبت به والدین خود برخوردارند. اما در برخی مناطق، نگرانی وجود دارد که پیشرفت سریع دهه‌های گذشته ممکن است تکرار نشود. این اضطراب در چین مشهود است.

نسل Z به درستی مهارت‌هایی کسب می‌کنند که قابل بازاریابی هستند. بیشتر از آن‌ها به دنبال مطالعه رشته‌های علوم مهندسی و پزشکی هستند؛ در حالی که علوم انسانی از رواج خارج شده‌اند.

به طور واضح، نسل Z در حال تحول دادن جهان کاری است. آن‌ها قدرت مذاکره دارند - و این را می‌دانند. بسیاری از میلنیال‌ها در سایه بحران مالی جهانی بزرگ شدند و از درخواست افزایش حقوق اجتناب می‌کردند. به‌نظر می‌رسد که نسل Z کمتر نگرانی درباره ترک شغل برای فرصت بهتر یا زندگی لذت‌بخش دارند.

نسل Z، با توجه به علاقه بیشترشان به مسائل اجتماعی و محیط زیست، ممکن است تأثیرات مهمی در جوامع بگذارند. این جوانان کمتر به سرگرمی‌های شبانه‌روزی و مصرف مواد مخدر توجه می‌کنند و زندگی غیرمسئولانه‌ای ندارند. البته این تفاوت‌ها ممکن است باعث افزایش احساس تنهایی و کاهش ارتباطات حضوری و کاهش روابط جنسی شود. همچنین، نرخ‌های گزارش شده از اضطراب و افسردگی در برخی مناطق در حال افزایش است، اگرچه این افزایش ممکن است ناشی از افزایش آگاهی از مشکلات روانی باشد.

نسل Z به طور چشم‌گیری در جهان کاری و اجتماعی تأثیر گذاشته‌اند. آن‌ها دارای مهارت‌ها و قدرت‌هایی هستند که به آن‌ها امکان می‌دهد نقش مهمی در جوامع و بازار کار ایفا کنند. این جوانان دارای اراده‌ی قوی‌ای هستند و ترجیح می‌دهند از فرصت‌های بهتری در زندگی استفاده کنند.

از طرف دیگر، افراد میانسال ممکن است به دلیل تجربیات گذشته‌ی خود نگران شکل‌گیری جوانان Z و تأثیراتی که بر جوامع دارند، باشند. اما در آخر، اگر این تحولات به نفع جامعه باشد و فرصت‌های بهتری برای همه افراد ایجاد شود، آن‌ها هم می‌توانند از این فرصت‌ها بهره‌مند شوند.

نسل Z به طور گسترده‌تری به فضای مجازی و فناوری‌های روزمره وارد شده‌اند. سرعت فراگیری تلفن‌های هوشمند و برنامه‌های رسانه اجتماعی سبب شده تا این جوانان به دنبال راه‌هایی برای مدیریت بهتر و سازنده‌تر از فضای مجازی بگردند. اینکه آیا این فضای مجازی به نفع آن‌ها است یا ممکن است بر روی روانشان تأثیر منفی بگذارد، یک موضوع مورد بحث است. به هر حال، آن‌ها به تدریج به شکل‌گیری روش‌هایی برای استفاده بهینه از فضای مجازی می‌پردازند تا از مزایا و معایب آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

در گذشته، فناوری‌های نوین همیشه همراه با مشکلاتی مواجه بوده‌اند. به همین ترتیب، استفاده از فضای مجازی نیز نیازمند تعادل و مدیریت صحیح است.

با انجام اقداماتی مانند اطلاع‌رسانی به جوانان درباره مخاطرات موجود در فضای مجازی، ارائه آموزش‌های مرتبط با مدیریت زمان و تنظیم حدود استفاده از رسانه‌های اجتماعی، می‌توان از بروز مشکلات روانی و اجتماعی جلوگیری کرد و از مزایای این فناوری به بهترین نحو بهره برد.

دیگر خبرها

  • هشدارِ امپراطوری ناصرخسرو مجازی در حوزه دارو
  • چرا نباید نگران نسل Z بود؟
  • کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید
  • کلید کاهش وزن؛ فقط کافی است کالری دریافتی را کم کنید
  • عرضه اینترنتی دارو کلید خورد | اطلاعات بیماران در اختیار پلتفرم‌ها قرار می‌گیرد؟
  • بازتاب اجرای طرح نور در فضای مجازی
  • (ویدئو) دارو‌های اینترنتی در داروخانه‌های مجازی
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • آیا معلم بلاگری از لحاظ حقوقی مجاز است؟
  • راه اندازی سامانه مردمی‌سازی نظارت بر فضا‌های تبلیغاتی