Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،بهدانی مدیر امور سرمایه گذاری جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: امسال برای اجرای برنامه تولید و اشتغال در بخش کشاورزی ۱۴۶ میلیارد تومان تسهیلات بانکی یارانه‌دار به استان ابلاغ شد که تاکنون ۹۲ میلیارد تومان آن اختصاص یافته است.

 او افزود: امسال تمامی تسهیلات بانکی یارانه‌دار در قالب ردیف اعتباری «بند الف تبصره ۱۸» با عنوان برنامه تولید و اشتغال بخش کشاورزی تدوین و با برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهدانی بیان کرد: در این برنامه ۱۰ رسته فعالیت ویژه در بخش کشاورزی از جمله گلخانه‌ها، گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، تولید محصولات دامی (به غیر از مرغ گوشتی، تخم گذار و زنبور عسل)، شرکت‌های خدمات فنی و مشاوره‌ای بخش کشاورزی، شیلات و آبزیان، دامپزشکی و گیاه پزشکی، ساماندهی کسب و کار‌های نوپا و دانش بنیان، مدرن سازی و مکانیزاسیون کشاورزی و کسب و کار‌های بازرگانی بخش کشاورزی اولویت‌بندی شده است.

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: نرخ سود تسهیلات در برخی رسته فعالیت‌ها هفت درصد و در برخی ۱۲ درصد و سرمایه در گردش نیز ۱۰ درصد در نظر گرفته خواهد شد.

او ادامه داد: تاکنون حدود ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های گلخانه، گیاهان دارویی و زعفران به استان ابلاغ شده و ثبت نام از متقاضیان این رسته‌ها نیز در حال انجام است.

بهدانی تصریح کرد: تاکنون سه میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی واحد‌های تولیدی بخش کشاورزی به استان ابلاغ شده است.

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه سقف تسهیلات طرح‌ها متفاوت است و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد گفت: متقاضیان برای دریافت تسهیلات بایستی به سامانه سیتا (سامانه یکپارچه تسهیلات وزارت جهاد کشاورزی) مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

او افزود: در حال حاضر تنها در سه رسته گلخانه، گیاهان دارویی و زعفران می‌توان ثبت نام کرد و تا زمان ابلاغ بخش دیگری از اعتبار، امکان ثبت‌نام برای سایر رسته‌ها در سامانه نیز فراهم خواهد شد.

بهدانی بیان کرد:تاکنون از مجموع سهمیه ابلاغی استان ۶۵ میلیارد تومان به بانک کشاورزی، ۲۰ میلیارد تومان به بانک توسعه تعاون و هفت میلیارد تومان به پست بانک اختصاص یافته است.

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: اکنون ۶۳۶ طرح به مبلغ بیش از ۷۰ میلیارد تومان در قالب برنامه تولید و اشتغال بخش کشاورزی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده است.

انتهای پیام/ ی

۹۲ میلیارد تومان تسهیلات به خراسان جنوبی اختصاص یافت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۴۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد

وحید زرگر فرماندار شهرستان آوج در نشست مدیران شعب بانک سپه استان قزوین گفت: بانک‌ها با اعطای تسهیلات به کارآفرینان و تولید کنندگان واقعی و حمایت از تولید کنندگان می‌توانند رشد اقتصادی و رونق کسب و کار‌ها را محقق کنند.

وی اضافه کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته برخی سهل انگاری‌ها صورت گرفت و منابع تسهیلات مالی در اختیار افرادی قرار گرفت که این منابع را به بازار‌های غیر تولیدی مانند بازار ارز، خودرو و طلا وارد کردند و این در حالی اتفاق افتاد که بسیاری از تولید کنندگان کشور با کمبود منابع مالی مواجه بودند.

زرگر بیان کرد: بانک‌ها در خصوص تسهیلات تکلیفی مانند وام‌های ازدواج، ودیعه مسکن و فرزندآوری باید طوری عمل کنند که رضایت عموم مردم جلب شود و بستر برای عملیاتی شدن سیاست‌های عمومی نظام فراهم شود.

این مسئول عنوان کرد: تمامی مدیران باید در تحقق شعار سال همت ویژه داشته باشند، چراکه در نظر رهبر معظم انقلاب، جهش تولید و توسعه اقتصادی در کشور با مشارکت و نقش آفرینی آحاد مردم محقق می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد
  • «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد
  • «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» بازنگری و به شبکه بانکی ابلاغ شد
  • لیست جدید ابربدهکاران حقوقی و حقیقی بانکی اعلام شد
  • ۵ باور غلط درباره رتبه اعتباری بانکی/امکان اصلاح رتبه هست؟
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیب‌دار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیبدار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای
  • افزایش ۲۴٫۷ درصدی تسهیلات پرداختی شبکه بانکی در سال ۱۴۰۲
  • ۱۳ هزار فقره تسهیلات بانکی به مردم استان سمنان پرداخت شد