Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@22:30:33 GMT

محکومیت شدید سخنان نتانیاهو از سوی اعراب و فلسطینی ها

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۵۰۴۳

محکومیت شدید سخنان نتانیاهو از سوی اعراب و فلسطینی ها

نتانیاهو دیشب در جریان سخنرانی انتخاباتی مدعی شد که شهرک های یهودی نشین و دره اردن در کرانه باختری را به سرزمین اشغالی الحاق می کند. درحالیکه وی پیش از انتخابات شکست خورده فروردین ماه نیز وعده الحاق بخشی از کرانه باختری به سرزمین اشغالی را داده بود.

وی در کمپین انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی که در تاریخ ۲۶ شهریور برگزار می شود، از هر گونه حربه ای برای تکیه زدن دوباره بر مسند قدرت استفاده می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وعده نتانیاهو برای ادامه اشغال اراضی فلسطینی ها موجب خشم مقامات ارشد فلسطینی و محکومیت سخنان وی از سوی آنان شد.

به گزارش خبرگزاری "وفا" در فلسطین، محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان با اشاره به اینکه تصمیمات نتانیاهو بر خلاف قوانین بین المللی است، تاکید کرد که فلسطینی ها حق دفاع از حقوق خود و رسیدن به اهداف خود به هر وسیله ممکن را دارند.

وی تصریح کرد: اگر طرف اسرائیلی دره اردن، بحرالمیت و هر قسمتی از مناطق اشغالی فلسطین را الحاق کند، تمام توافقات با اسرائیل پایان خواهد یافت.

خبرگزاری وفا افزود: حنان عشراوی عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین نیز اعلام کرد؛ برنامه سیاسی نتانیاهو همیشه سرقت از منابع و سرزمین فلسطین و پاکسازی قومی مردم فلسطین بوده است.

وی ادعاهای نتانیاهو در مورد الحاق مناطقی از کرانه باختری به سرزمین اشغالی را "اعلام جنگ علیه مردم فلسطین" خواند.

سخنان "ماجرا جویانه" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مورد تصرف اراضی فلسطینی ها محکومیت هایی را نیز از سراسر کشورهای عربی و مسلمان به دنبال داشت.

قطر، اردن ، سازمان همکاری اسلامی و وزاری خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب سخنان نتانیاهو را به شدت محکوم کرده و عربستان هم در واکنش به صحبت های نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار نشست فوری وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی شد.   

فرار نتانیاهو و ادامه مقاومت

دیشب در جریان سخنرانی انتخاباتی نتانیاهو در منطقه اشدود، وی با شنیدن صدای آژیر خطر سخنرانی خود را نیمه تمام رها و به سمت پناهگاه فرار کرد. صهیونیست ها مدعی اند، روز گذشته از نوار غزه به "عسقلان" و "اشدود" در جنوب سرزمین اشغالی حملاتی صورت گرفته است.

ترس نتانیاهو از حمله گروه های مقاومت فلسطین و فرار وی به پناهگاه منجر شد تا اقدام او سوژه رسانه ها و موجب تمسخر رقبای انتخاباتی حزب لیکود شود. به نوشته تارنمای روزنامه جروزالم پست، اویگدور لیبرمن رهبر حزب "اسرائیل خانه ما" و گابی اشکنازی از رهبران حزب متحد "آبی سفید" نیز همزمان با به صدا در آمدن آژیر در همان مناطق پخش صدای آژیر در حال سخنرانی انتخاباتی خود بودند.

این دو که از رقبای اصلی نتانیاهو در انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی به حساب می آیند، در حساب شخصی توئیتر خود فرار نتانیاهو را به شدت مورد تمسخر قرار دادند.

نخست وزیر اسرائیل علاوه بر محکومیت های خارجی و گزندهای لفظی رقبای داخلی با تهدید نیروهای مقاومت فلسطین نیز روبرو شد. جنبش حماس وعده انتخاباتی نتانیاهو مبنی بر الحاق بخش هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را بیانگر سیاست‌های خصمانه اسرائیل علیه ملت فلسطین، سرزمین و سرنوشتش دانست و با تاکید بر ادامه مقاومت این وعده را محکوم کرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمود عباس سازمان آزادی بخش فلسطین اسرائيل فلسطین اتحادیه عرب رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۵۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ لحظه عملیات استشهادی دو فلسطینی در قدس اشغالی

منابع عبری زبان اعلام کردند بر اثر زیرگیری با خودرو در غرب قدس اشغالی دو صهیونیست زخمی شدند. نیروهای امنیتی در محل حادثه حاضر شده و در حال بررسی انگیزه‌های این حمله هستند. - اخبار رسانه ها -

 

.

 

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • رئیسی: رژیم صهیونیستی باید از سرزمین‌های اشغالی اخراج و مجازات شود
  • حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد
  • حمله موشکی گردان‌های المجاهدین به سرزمین‌های اشغالی
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان/ حزب الله لبنان پایگاه‌ نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • شلیک ده‌ها موشک به شهر اشغالی صفد
  • حمله هوایی شدید اسرائیل به نقاط مختلف غزه / استعفای رئیس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل/ اسرائیل به دست نتانیاهو ویران می شود
  • حمله هوایی شدید اسرائیل به نقاط مختلف غزه/استعفای رئیس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل/ اسرائیل به دست نتانیاهو ویران می شود
  • فیلم/ لحظه عملیات استشهادی دو فلسطینی در قدس اشغالی
  • ویلیام برنز: اگر ما نبودیم‌، اسرائیل در مقابل ایران قادر به دفاع از خود نبود/ رسانه‌های صهیونیستی: سکوت کامل نتانیاهو نشان دهنده دردسری استراتژیک است که حمله ایران برای او ایجاد کرده است/ کمبود آب شرب غزه را در آستانه فاجعه قرار داده است +عکس و فیلم