Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند صبح چهارشنبه در بررسی وضعیت بناها و آثار تاریخی بندر بوشهر اظهار داشت: مرمت اصولی و علمی بناهای تاریخی زیر نظر کارشناسان مجرب باید صورت گیرد و با توجه به وجود بناهای تاریخی بسیار ارزشمند و برجسته باید زمینه حفظ و نگه‌داری آثار تاریخی در شرایط مناسب فراهم شود.

وی با بیان اینکه این استان دارای آثار و بناهای تاریخی متعددی است که ساماندهی و مرمت این آثار در اولویت برنامه میراث فرهنگی و سازمان‌های ذیربط قرار دارد تصریح کرد: حفاظت از میراث گذشتگان اهمیت بالایی دارد و در این راستا توجه به این اماکن و تلاش برای مرمت و احیای آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گراوند در بازدید از عمارت تاریخی تنگستانی در شهر بوشهر گفت: این مجموعه می‌تواند در عرصه گردشگری مورداستفاده قرار بگیرد که اجرای طرح‌های مصوب این آثار تاریخی باید موردتوجه قرار بگیرد.

استاندار بوشهر محوطه تاریخی ریشهر بوشهر را هم مورد بازدید قرارداد و اظهار داشت: این محوطه تاریخی گویای قدمت تاریخی بالای این شهر در ادوار تاریخی است و باید برای ساماندهی این مجموعه تاریخی که یکی از ظرفیت بالای گردشگری برخوردار است تمهیداتی اندیشیده شود.

گراوند در بازدید از عمارت‌های ملک و هفت بنگله افزود: این آثار تاریخی از دیگر جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری بوشهر است.

وی موزه منطقه‌ای خلیج‌فارس و قبرستان متجاوزان انگلیسی در بوشهر نیز بازدید کرد و خاطرنشان کرد: آثار تاریخی ظرفیت مهمی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری است که ساماندهی آن‌ها باید در دستور کار قرار بگیرد.

کد خبر 4715884

منبع: مهر

کلیدواژه: بندر بوشهر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بوشهر ماه محرم بوشهر قزوین شیراز مراسم عزاداری ایلام عاشورا گرگان اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه شهرکرد ماه محرم و صفر خرم آباد تاسوعا و عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۵۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت جشنواره گیلاس اشنویه در تقویم رویداد های گردشگری کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  سید علی ترابی ضمن تبریک روز بناهای تاریخی گفت:  در حال حاضر علاوه بر ثبت ملی قلعه  تاریخی سنگان ، ۱۱۰ محوطه تاریخی در شهرستان اشنویه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و جشنواره گیلاس اشنویه در تقویم رویداد گردشگری کشور ثبت شد.

وی با اشاره به ظرفیت مناسب باغات گیلاس و اهمیت برگزاری جشنواره گیلاس در معرفی شهرستان که زمینه توسعه را هموار خواهد کرد گفت: امسال نیز جشنواره گیلاس باشکوهتر از سنوات گذشته در شهرستان با مشارکت مردم و ادارات ذیربط برگزار خواهد شد.

همچنین امروز بمناسبت روز بناهای تاریخی فرماندار شهرستان اشنویه از قلعه تاریخی سنگان دیدار و  از خانواده مرحوم حاج محمدامین زرزا تجلیل کرد.

دیگر خبرها

  • پیشگیری از تعرض به حریم بناهای تاریخی البرز با ثبت ملی
  • ثبت جشنواره گیلاس اشنویه در تقویم رویداد های گردشگری کشور
  • ثبت جشنواره گیلاس در رویداد گردشگری کشور
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • مطالعه و کاوش در ۵ محوطه باستانی استان اردبیل
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • تقدیر از استادکاران و مرمتگران/آسیب شناسی نشانه ضعف نیست
  • مراسم بزرگداشت روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی