Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-16@09:23:49 GMT

آغاز کوچ ۱۸۰۰ خانوار عشایری استان تهران

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۵۲۳۶

آغاز کوچ ۱۸۰۰ خانوار عشایری استان تهران

به گزارش وانانیوز، 

هاتف ممیزی در تشریح روند آغاز کوچ پاییزه عشایر استان تهران گفت: عشایر استان تهران به همراه ۶۰۰ خانوار عشایر مهمان از استان‌های سمنان، قم و مرکزی اکنون به مناطق میان‌بند و قشلاقی جنوب استان عزیمت خود را آغاز کرده‌اند.

وی افزود: هر ساله در آستانه فصل پاییز کوچ عشایری استان تهران شامل خانوارهای عشایری خود استان تهران به همراه خانوارهای عشایری مهمان در این استان از مناطق سردسیر به سمت مناطق گرمسیر استان اغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاتف ادامه داد: در سال جاری خدمات مختلفی به عشایر استان تهران ارائه شد که از جمله آن می‌توان به استقرار سامانه‌های استفاده از انرژی خورشیدی در تامین روشنایی و حمام‌های خورشیدی در مناطق ییلاقی اشاره کرد. در حقیقت تلاش شد خدمات متناسب به عشایر استان تهران ارائه شود.

وی تاکید کرد: در سال جاری به عشایر کوچنده در مناطق ییلاقی خدماتی دیگری نظیر آبرسانی سیار، توزیع سیلندر گاز، آرد و مرمت ایل‌راه‌های عشایری ارائه و هماهنگی‌های لازم نیز در بخش‌های بهداشت و درمان، راه و شهرسازی، منابع طبیعی، محیط زیست و فرمانداری‌ها برای ارایه خدمات انجام شد.
انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: کوچ عشایر استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۵۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۹ هزار کیلومتر ایل راه در خراسان جنوبی مرمت شد

ابراهیمی گفت: عملیات عمرانی  بازگشایی ایل‌ راه های عشایری با اعتبار ۱۰۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال انجام شد و مرمت و بهسازی ایل‌ راه‌های عشایر به‌ طور مستمر در سال ادامه دارد.

وی همچنین گفت: سال گذشته آبرسانی سیار به پنج هزار و ۱۷۳ خانوار عشایر با حجم ۱۲۰ هزار و ۵۴۴ متر مکعب انجام شد و تامین نهاده های دامی به میزان ۲۴ هزار و ۶۲۸ تن، توزیع نفت سفید به میزان ۲۵۳ هزار و ۷۴۰ لیتر و توزیع ۲ هزار و ۳۱ سیلندر گاز مایع از دیگر اقدامات است.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی از تجهیز پنج چاه آب شرب با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال، مرمت و بهسازی چاه مالداری، چشمه و کمک به منابع آبی ۲۲۴ مورد با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال خبر داد و افزود: ۱۵ آب انبار و آبشخور دامی با اعتبار ۲۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال احداث شد.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط ناپایدار جوی در فصل بهار، درخصوص اطلاع‌رسانی به موقع به عشایر برای پرهیز از اتراق در مسیل‌ها و ارسال پیامک هشدار جوی توسط اداره کل امور عشایر استان اقدام می‌شود.

ابراهیمی گفت: در استان خراسان جنوبی معمولا کوچ بهاره از ابتدای اسفند شروع می‌شود و استقرار عشایر تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به شرایط خشکسالی حاکم بر اکثر نقاط قابل دسترس، حدود چهار هزار خانوار اقدام به کوچ می‌کنند که عمدتا درون استانی است.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: حدود هزار خانوار کوچ برون استانی بیشتر به استان خراسان رضوی و تعداد محدود به استان‌های کرمان و سمنان کوچ دارند.

جمع کل راه‌های استان خراسان جنوبی بیش از ۱۷ هزار کیلومتر شامل راه‌های اصلی و فرعی، راه‌های روستایی آسفالت، شوسه و خاکی است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • کوچ بهاره عشایر خراسان جنوبی
  • ۵ طرح محوری خراسان رضوی در سال ۱۴۰۳ برای مناطق عشایری
  • بیش از ۹ هزار کیلومتر ایل راه در خراسان جنوبی مرمت شد
  • کدام قالیشویی تهران را انتخاب کنم؟
  • بیمه رایگان مادران روستایی و عشایر دارای سه فرزند
  • ثبت‌نام بیمه رایگان مادران غیرشاغل روستایی و عشایر در اصفهان
  • بازگشایی ۵۵ کیلومتر ایلراه عشایری خراسان جنوبی
  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان رضوی
  • بیش از ٨١ دستگاه اجرایی برای خدمات دهی به عشایر، تکلیف دارند
  • لوله بازکنی در شمال تهران – اسنپ لوله