Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@22:08:57 GMT

شهید مدنی؛ فقیهی ساده زیست و مردمی بود

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۵۲۵۰

شهید مدنی؛ فقیهی ساده زیست و مردمی بود

حجت الاسلام والمسلین آل هاشم با اشاره به فضیلت های اخلاقی و اجتماعی دومین شهید محراب، گفت: شهید مدنی؛ فقیهی ساده زیست و مردمی بود.

حجت الاسلام والمسلین «سیدمحمدعلی آل هاشم» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز که به مناسبت فرا رسیدن بیستم شهریور سالروز شهادت آیت الله سیداسدالله مدنی، امام جمعه تبریز ترتیب یافت، اظهار داشت: شهید مدنی در تعبیر امام خمینی(ره) به عنوان اسوه و معلم اخلاق شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که شهید مدنی؛ فقیهی ساده زیست و مردم دار بود، خاطرنشان کرد: آن عالم وارسته که مجاهدت بسیاری در پیروزی انقلاب اسلامی داشته؛ الگویی تمام عیار برای روحانیت مبارز است، چه در زندگی شخصی و چه در زندگی اجتماعی که همواره خدا، احکام قرآن، توصیه های اهل بیت و رضایت ولایت فقیه را مدنظر داشت.

وی با اشاره به فضیلت های اخلاقی و اجتماعی دومین شهید محراب، تصریح کرد: این شهید والامقام، فقیه با بصیرت و زمان شناسی بود که شهادتش منجر به عزت اسلام و انقلاب شد؛ شهید آیت الله مدنی جزو کسانی بود که با بذل جان خود در راه اسلام سبب عزت و ترویج دین خدا شد.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که آیت الله شهید مدنی ذوب در ولایت بود و سال ها قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان مجاهدی نستوه و خستگی ناپذیر شناخته شد، گفت: بدون تردید شهادت آیت الله مدنی عزت، سربلندی، صلابت و تثبیت نظام جمهوری اسلامی را منجر شد.

حجت الاسلام والمسلین آل هاشم با تأکید بر شناخت سیره و اصول مبارزاتی شهید مدنی برای مقابله با توطئه های روزافزون دشمنان نظام اسلامی، ادامه داد: زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای  انقلاب و دفاع مقدس بهترین راهکار مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان است.

وی مهمترین تهدید کنونی علیه نظام جمهوری اسلامی هجمه فرهنگی است، گفت: امروز دشمن قدرت ورود به میدان جنگ سخت را ندارد و با جنگ فرهنگی وارد میدان نبرد شده است، در چنین شرایطی وظیفه نیروهای حزب اللهی در حال حاضر بسیار سنگین و مهم است.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم محرم مسجد عاشورای حسینی تاسوعای حسینی عاشورا شیرخوارگان حسینی امام حسین ع عزاداری امام حسین ع سالگرد شهید مدنی آل هاشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۵۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در غرب آسیا کشوری تصمیم‌ساز است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی ظهر پنج‌شنبه در یادواره شهدای امنیت اقتصادی استان، با بیان اینکه امروز به عنیه شاهد گسترش اندیشه انقلاب اسلامی در منطقه بوده و غرب آسیا بدون نظر ایران تصمیمی اتخاذ نمی‌کند، افزود: بی‌تردید اقتداری که امروز در ایران اسلامی حاکم شده، به واسطه خون شهدا و رشادت این عزیزان است.

وی با اشاره به اینکه امروز به برکت خون شهدا شاهد موفقیت‌های روزافزون ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف هستیم، اظهار کرد: یکی از این موفقیت‌ها که سربلندی ایران اسلامی را به دنبال داشت، تحقق عملیات وعده صادق بود که همه به اقتدار ایران در بُعد نظامی اعتراف کردند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز در ادامه این مراسم با تاکید بر اینکه اقتداری که امروز ایران اسلامی در همه زمینه‌ها به ویژه حوزه دفاعی به دست آورده، مرهون خون شهدا است، تصریح کرد: در واقع این شهدا بودند که برای این کشور در عرصه‌های مختلف تولید قدرت کردند.

سردار جهانبخش کرمی به نمونه‌ای از قدرت‌آفرینی شهدا برای ایران اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: در این خصوص می‌توان به مجاهدت‌های شهید شهریاری در حوزه انرژی هسته‌ای و یا ابتکارات شهید طهرانی‌مقدم در حوزه صنعت موشکی اشاره کرد.

پدر شهید محمدحسین حدادیان نیز یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود که با اشاره به اینکه ما همه به تک‌تک شهدا بدهکار هستیم، خاطرنشان کرد: بی‌تردید خون شهدا ضامن حیات این انقلاب است و امیدواریم گوشه‌ای از بصیرت‌مندی شهدا نصبت ما شود.

کد خبر 6088544

دیگر خبرها

  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • ایران در غرب آسیا کشوری تصمیم‌ساز است
  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • سر فصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • سر فصل انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • مهم‌ترین دلیل توفیق سپاه، بافت مردمی آن است
  • انقلاب اسلامی بر دنیا تاثیر گذاشته است