Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-29@13:28:16 GMT

حباب سکه تمام به صفر رسیده است

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۵۲۸۴

حباب سکه تمام به صفر رسیده است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، محمد کشتی‌آرای با بیان اینکه ایام محرم، صفر، رمضان و سایر مناسبت‌های مذهبی تاثیری در قیمت طلا نمی‌گذارد، گفت: ایامی که در آن شاهد افزایش مراسم و جشن‌ها هستیم، می‌تواند برروی قیمت سکه تاثیر بگذارد اما قیمت طلا متاثر از قیمت‌های جهانی است.

وی ادامه داد: در بدو ورود ماه محرم شاهد کاهش حباب سکه بودیم که حباب سکه تمام به صفر رسیده است و در حال حاضر در نیم سکه‌، ربع سکه و سایر سکه‌های یک گرمی شاهد حباب هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف با بیان اینکه در حال حاضر قیمت سکه تمام بهار آزادی 4 میلیون و 200 هزار تومان است، گفت: این قیمت با احتساب حباب صفر است.

کشتی‌آرای اظهار داشت: در حال حاضر قیمت نیم سکه 2 میلیون و 90 هزار تومان است که باید 2 میلیون و 60 هزار تومان باشد.

وی با بیان اینکه در شب‌های محرم شاهد افزایش قیمت جهانی طلا و ارز بودیم که باعث افزایش قیمت طلا هم شد، گفت: در حال حاضر هر گرم طلا 413 هزار تومان است.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف درباره تاثیر افزایش خرید طلا و سکه در ایام محرم و صفر برای مناسبت‌های پس از اتمام این ایام گفت: تقاضا در این دو ماه آنقدر نیست که بخواهد قیمت‌ها را تحت تاثیر قرار دهد اما نوسانات نرخ ارز و کاهش یا افزایش سود بانکی بر روی قیمت طلا بسیار موثر است. اگر سود بانکی کاهش یابد تقاضا برای خرید طلا افزایش و باعث رشد قیمت طلا می‌شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تعادل بین عرضه و تقاضا برقرار است و در این دو ماه محرم و صفر این تعادل باقی می‌ماند.

کشتی‌آرای با بیان اینکه تقاضا برای خرید سکه و طلا در نیمه اول سال بیشتر است، گفت: با توجه به اینکه در نیمه اول سال شرایط جوی برای برگزاری انواع مناسبت‌ها بهتر است، مردم ترجیح می‌دهند مناسبت‌ها و جشن‌های خود را در نیمه اول سال برگزار کنند که این باعث افزایش تقاضا می‌شود اما این افزایش تقاضا در نیمه اول سال یا کاهش تقاضا در نیمه دوم سال منجر به تغییر قیمت طلا نمی‌شود بلکه بر روی حباب آن تاثیر می‌گذارد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت سکه سکه حباب سکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۵۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه متوازن شهر و پایان پروژه‌های نیمه‌تمام، اولویت بودجه ۱۴۰۳ شهرداری زرین‌شهر

شهردار زرین‌شهر گفت: عدالت‌محوری، توسعه متوازن شهر و محلات، پایان پروژه‌های نیمه‌تمام، تمرکز بر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی از اولویت‌های عمرانی شهرداری زرین‌شهر برای سال‌جاری خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حسین اسماعیلی‌احمدی، امروز چهارشنبه _هشتم فروردین _ در جمع پرسنل شهرداری زرین‌شهر اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ به عنوان شهردار این شهر انتخاب شدم و در آن زمان بودجه شهرداری با عددی حدود ۷۵۰ میلیارد ریال تحویل گرفته شد و در سال ۱۴۰۱ این بودجه افزایش ۲۸ درصدی داشت.

وی با اشاره به وصول دو هزار میلیارد ریالی بودجه شهرداری زرین‌شهر در سال ۱۴۰۲، افزود: سال ۱۴۰۲ بودجه شهرداری زرین‌شهر با افزایش ۴۸ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ و بالغ بر هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال تهیه و تدوین شد که با همکاری و تلاش شورای اسلامی شهر، معاونان، رؤسای ادارت، پرسنل و کارگران بودجه نه تنها در سال گذشته از سقف مصوب عبور کردیم، بلکه بی‌نظیرترین تحقق بودجه در دوره ششم مدیریت شهری رقم خورده است.

شهردار زرین‌شهر با بیان اینکه ظرف مدت سه سال بودجه ۷۵۰ میلیارد ریالی شهرداری را به دو هزار و ۳۰۰ میلیارد افزایش داده‌ایم، تصریح کرد: بودجه شهرداری زرین‌شهر برای سال ۱۴۰۳ بالغ بر دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تدوین و به تصویب شورای اسلامی شهر رسید و قطعاً تحقق بودجه سال‌جاری نیز دور از ذهن نیست چراکه برای رسیدن به این هدف عملکرد و تلاش جهادی معاونین، رؤسای ادارات و کارکنان شهرداری را مبنا قرار دادیم.

وی ادامه داد: در تدوین بودجه ۱۴۰۳ شهرداری زرین‌شهر تلاش شد تا اولویت‌های شهر و شهروندان خطه طلایی ایران در آن دیده شود تا مطالبات قانونی و به حق آن‌ها در مسیر تحقق قرار گیرد.

اسماعیلی‌احمدی اضافه کرد: عدالت‌محوری، توسعه متوازن شهر و محلات، پایان پروژه‌های نیمه‌تمام، تمرکز بر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی از اولویت‌های عمرانی شهرداری زرین‌شهر برای سال‌جاری خواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی شهرداری‌های شهرهای ایران، عنوان کرد: طی دو سال گذشته عوارض آلایندگی به شهرداری‌ها پرداخت نشده و مشکلات اقتصادی حاکم بر شهرداری‌ها افزایش پیدا کرده است از این رو باید توان بیشتری برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در خطه طلایی ایران صرف شود.

شهردار زرین‌شهر خاطرنشان کرد: در دوره ششم مدیریت شهری تأکید فراوانی بر تمرکز شهرداری بر انضباط مالی و بهبود فرآیندهای مالی در شهرداری داشته‌ایم و در سال‌جاری نیز انتظار می‌رود برای کاهش انقباضی هزینه‌های جاری تلاشی دوچندان صورت گیرد و صرفه‌جویی در هزینه، کسب درآمد در واحدها روند صعودی داشته باشد تا در نهایت کام شهروندان با خدمات ارائه شده شیرین شود.

کد خبر 739561

دیگر خبرها

  • مأموریت‌های شهری اورژانس استان بوشهر ۱۵ درصد افزایش یافت
  • ارایه وام‌ به تولیدکنندگان لباس برای کاهش قیمت تمام شده محصول
  • فال حافظ امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر؛ همچون حباب دیده به روی قدح گشای
  • روایت عجیب مقام دولتی سابق درباره کاظم صدیقی و باغ ازگل /شیخ تقاضا داشت ملک بهزیستی را به حوزه علمیه او بدهند
  • ۶۶ درصد تقاضاهای سامانه سامع در دادگستری قزوین پاسخ گرفت
  • تظاهر به بستن کمربند به قیمت جان پسر جوان تمام شد
  • در حوزه توسعه ارتباطات از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ رسیده‌ایم
  • توسعه متوازن شهر و پایان پروژه‌های نیمه‌تمام، اولویت بودجه ۱۴۰۳ شهرداری زرین‌شهر
  • پیش‌بینی مهم نرخ ارز در ۱۴۰۳؛ تغییر قیمت دلار تا پایان سال
  • یک پیش‌بینی مهم درباره نرخ ارز در سال ۱۴۰۳/ سمیعی: قیمت دلار تا پایان سال چه تغییری می‌کند؟