Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@04:37:10 GMT

افزایش کیفیت زندگی با هوشمند سازی شهر

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۵۳۲۲

افزایش کیفیت زندگی با هوشمند سازی شهر

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  حسین امیری معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی خدمات شهری با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات باعث ایجاد تحولات بسیاری در تمام زمینه‌ها از جمله مدیریت شهری شده است، عنوان کرد: شهرداری به عنوان یکی از مهمترین نهاد‌های مدیریت شهری همواره سعی داشته همگام با گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات خدمات مطلوبی به شهروندان ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امیری با بیان اینکه در مدیریت شهری باید با شناخت نیاز‌ها و خواسته‌های شهروندان در راستای ارائه خدمات مطلوب و افزایش رضایت آنان تلاش کرد، اظهار داشت: امروزه ابزار‌های نوین ارتباطی جای خود را به ارتباطات سنتی داده اند و از طریق آن می‌توان ارتباطی مؤثر و پویا با شهروندان برقرار کرد.

او با اشاره به اینکه امروزه، هوشمندسازی خدمات شهری یکی از مهـم تـرین ابزارهـای اسـتراتژیک در مـدیریت شهری است، تصریح کرد: بر اساس آخرین ایده‌های مدیریت شهری بر مبنای فناوری اطلاعات و ارتباطات 'شهر هوشمند' شهری است که دارای شش شاخص مدیریت هوشمند، شهروند هوشمند، محیط زندگی و کار هوشمند، اقتصاد هوشمند، حمل و نقل هوشمند و انرژی هوشمند باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه تحقیقات نشان می‌دهد هوشمندسازی خدمات شهری بر بهبود کیفیت زندگی شهروندان تأثیر مستقیم دارد، تصریح کرد: با توجه به رشد روز افـزون شـهرنشـینی و مشـکلات و پیامد‌های ناشـی از آن، توجه به مؤلفه‌های کیفیت زندگی شهروندان بسیار اهمیت دارد و هوشمندسازی شهر با هدف افزایش و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان از طریق اسـتفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات انجام می‌شود.

امیری گفت: کاهش هزینه‌های مصرف سوخت و انرژی و کاهش آلودگی‌های ناشی از آن در حفظ محیط زیست از مهم‌ترین دستاورد‌های شهر هوشمند است.

او با اشاره به اینکه در دنیای امروز یکی از مهمترین مولفه‌های توسعه شهری، هوشمند بودن خدمات شهری است، اظهار داشت: حوزه خدمات شهری در امر خدمات رسانی ارتباط مستقیم زیادی با شهروندان دارد و همواره تلاش می‌کند با خدمات رسانی مطلوب رضایت آن‌ها را فراهم کند در همین راستا هوشمندسازی در امور خدمات شهری نقش اساسی در خدمات رسانی مطلوب‌تر به شهروندان ایفا می‌کند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه حرکت به سمت جامعه‌ی هوشمند، ضروری است، تصریح کرد: در ایجاد شهر هوشمند، همه دستگاه‌ها و سازمان‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات باید همکاری لازم را داشته باشند.     انتهای پیام/س   خدمت رسانی به شهروندان با هوشمندسازی خدمات شهری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۵۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با صدور حکمی، اکرم فداکار را به عنوان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد منصوب کرد.

در حکم انتصاب اکرم فداکار آمده است:

 بنا به پیشنهاد معاون محترم حقوقی امور دولت مجلس و استان‌ها و نظر به شایستگی تعهد تخصص و تجربیات ارزشمندتان به موجب این حکم سرکار عالی را به سمت مدیر کل ارتباطات و فناوری و اطلاعات استان یزد منصوب می‌نمایم.

از سرکار عالی انتظار می‌رود به عنوان نماینده ارشد وزیر در استان علاوه بر انجام امور محوله در چهارچوب شرح وظایف، ضمن هماهنگی ظرفیت‌های سایر واحد‌های استانی و منطقه‌ای این وزارتخانه و با هماهنگی و تعامل با استاندار محترم و سایر دستگاه‌های اجرایی استانی نسبت به تحقق موارد تعیین شده اهتمام لازم را به عمل آورید.

امیدوارم با اتکال به خداوند سبحان، رعایت اخلاق اسلامی، تقوای الهی، با روحیه جهادی در راستای خدمتگزاری به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهت تحقق اهداف "دولت مردمی، ایران قوی" موفق و موید باشید.

گفتنی است، اکرم فداکار پیش از انتصاب به عنوان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، عناوینی همچون مسئول مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان، معاون اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، مسئول پیگیری‌های ویژه اقتصاد دانش بنیان در استان، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار و مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد را در کارنامه کاری خود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • انتصاب مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • معرفی مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • افزایش ظرفیت‌های جدید سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ شیراز
  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز
  • آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز
  • اتصال روستا‌های ۲۰ خانوار اردبیل به شبکه ملی اطلاعات
  • پایش مستمر دکل‌های ارتباطی در رابطه با سلامتی مردم
  • چراغ‌های راهنمایی و بوستان‌ها به کلید محافظ جان مجهز می‌شوند
  • برنامه‌ریزی شهری برای مقابله با چاقی شهروندان
  • پنجره واحد خدمات هوشمند وزارت علوم جزء ۵ کشور برتر جهان