Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران: سرهنگ مصطفی نوروزی رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا درباره وجود داشتن سیم‌کارت بدون هویت در کشور بیان داشت: سیم‌کارت بدون هویت در شبکه ارتباطی کشور وجود ندارد، ولی متأسفانه برخی دفاتر و نمایندگی‌های اپراتور تلفن همراه بدون حضور شخص و ارائه مدارک اقدام به ثبت سیم‌کارت به نام افراد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ نوروزی در ادامه به شهروندان توصیه کرد: از ارائه تصاویر مدارک هویتی خود به مراجع غیررسمی خودداری کنند، زیرا در صورت مفقودی سیم‌کارت و یا ارائه سیم‌کارت خود به دیگران، تمام مسئولیت قانونی با فردی می‌باشد که سیم کارت به نام او است.

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا اشاره کرد: هموطنان در صورت مفقودی سیم‌کارت‌شان در اسرع وقت اقدام به سوزاندن سیم‌کارت و یا مسدود کردن آن کنند.

این مقام انتظامی افزود: شهروندان می‌توانند با ارسال کد ملی به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۵۰ یا گرفتن استعلام از وب‌سایت CRA.IR از تعداد سیم‌کارت‌هایی که به نامشان است مطلع شوند و اگر از سیم‌کارت‌هایشان و یا مدارک هویتی‌شان سوءاستفاده شده مطلع شوند و برای طرح شکایت و مسدود کردن سیم‌کارت اقدام کنند.

سرهنگ نوروزی در پایان گفت: همانطور که می‌دانیم نظارت بر سیم‌کارت‌ها از طریق وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات می‌باشد لذا از وزارت ارتباطات خواهانیم فرآیند ثبت نام و صدور سیم‌کارت را با احراز هویت از طریق مکانیزم‌های بیومتریک راه‌اندازی نماید تا دیگر شاهد تخلفات و مشکلات این چنینی نباشیم. همچنین هموطنان عزیز در صورت مواجه شدن با هرگونه تخلفی می‌توانند آن را از طریق وب سایت پلیس فتا گزارش کنند.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: سامانه پیامکی سیم کارت ها پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۵۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری یک باند حرفه‌ای جعل اسناد و مدارک

مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : پس از اطلاع ماموران پلیس آگاهی استان مبنی بر اینکه اعضای یک باند جعل اسناد و مدارک در پوشش یک دستگاه اتوبوس مسافربری قصد انتقال مقادیر زیادی اسناد و مدارک جعلی به مرکز کشور را دارند، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته ماموران ایستگاه بازرسی شهیدزنگنه کنگاور حین کنترل خودرو‌های عبوری موفق به شناسایی اتوبوس مذکور شده و پس از توقف آن، دو فرد جاعل را دستگیر و به مقر پلیس منتقل کردند.

سردار حاجیان تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام گرفته ۱۰ قطعه گواهینامه رانندگی، دو جلد شناسنامه، یک قطعه کارت پایان خدمت، دو قطعه کارت اشتغال و شناسایی اتباع خارجه، دو قطعه کارت ملی و کارت خودرو، سه برگ سبز مالکیت خودرو، پنج برگ گواهینامه پایان دوران تحصیلات دانشگاهی، پیش دانشگاهی و متوسطه که همگی جعلی بودند به همراه یک قبضه کلت و دو تیغه خشاب کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: ۲۰۰ قطعه اسکناس جعلی ۵۰ هزار تومانی، ۶۹ قطعه اسکناس جعلی ۱۰۰ هزار تومانی و یک قطعه اسکناس جعلی ۲۰۰ هزار تومانی جمعاً به مبلغ ۱۷۱ میلیون ریال کشف شد.

وی یادآور شد: در این راستا پرونده‌ای تشکیل و دو متهم دستگیر شده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق حرفه‌ای در مراغه
  • توقیف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در استان های غربی
  • مراقب کلاهبرداران اخذ مدارک تحصیلی باشید
  • شرایط و نحوه دریافت وام ۳۰۰ میلیونی بانک ملی طرح مهربانی
  • توضیحات اژه‌ای درباره ورود دوباره پلیس به حجاب؛ وظایف ذاتی و قانونی‌اش است | فیلم
  • دستگیری ۲ قاچاقچی مواد مخدر در ابهر
  • کشف ۸ کیلوگرم تریاک در ابهر
  • قدردانی استاندار خراسان رضوی از نحوه سوخت‌رسانی نوروزی
  • قدردانی استاندار از خراسان رضوی از نحوه سوخت‌رسانی نوروزی
  • دستگیری یک باند حرفه‌ای جعل اسناد و مدارک