Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارسطوزاده با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها و متولیان بخش دولتی مستقر در محوطه‌های تاریخی مکلف به نگه‌داری و حفاظت از آثار تاریخی هستند، بیان کرد: باید بخش‌های غیردولتی و خصوصی که فضاهای تاریخی در اختیار آنان قرار دارد حفاظت و نگهداری کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از بوشهر،محمد حسین ارسطوزاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر صبح چهارشنبه (20 شهریور) در حاشیه بررسی استاندار از وضعیت آثار تاریخی بوشهر اظهار داشت: بناهای تاریخی در عرصه گردشگری نقش مهمی بر عهده‌دارند و شهرستان بوشهر از ظرفیت بالای ابنیه تاریخی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر بابیان اینکه با توجه به آغاز فصل گردشگری در استان بوشهر و در آستانه ورود گردشگران به استان قرار داریم وضعیت آثار و بناهای تاریخی در شهرستان بوشهر بررسی شد، تصریح کرد: قلعه تاریخی ریشهر، عمارت تنگستانی موزه منطقه‌ای خلیج‌فارس، عمارت ملک، ۷ بنگله، قبرستان متجاوزان انگلیسی مورد بازدید و بررسی قرار گرفت و بر اجرایی شدن دستورالعمل‌ها و مصوبات برای ساماندهی، حفظ و نگه‌داری آثار تاریخی تأکید شد.

 

ارسطوزاده با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها و متولیان بخش دولتی مستقر در محوطه‌های تاریخی مکلف به نگه‌داری و حفاظت از آثار تاریخی هستند، بیان کرد: باید بخش‌های غیردولتی و خصوصی که فضاهای تاریخی در اختیار آنان قرار دارد در اسرع وقت در راستای تکمیل و ساماندهی آن‌ها اقدام کنند.

 

وی بر احیاء بناهای تاریخی تاکید کرد و افزود: در همین راستا بخشی از طرح‌های گردشگری ازجمله موزه منطقه‌ای خلیج‌فارس امسال برای بهره‌برداری گردشگران تکمیل و افتتاح می‌شود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر بابیان اینکه موزه منطقه‌ای خلیج‌فارس بوشهر به امکانات و تأسیسات لازم برای نگه‌داری اشیاء تاریخی مجهز شده است، ااظهار داشت: موزه منطقه‌ای خلیج‌فارس بوشهر در عمارت تاریخی کنسولگری انگلیسی متعلق به دوره قاجاریه است و در این موزه اشیاء دوران قاجار نگهداری می‌شود.

 

نصرالله ابراهیمی، معاون میراث فرهنگی استان بوشهر نیز اظهار داشت: محوطه تاریخی سواحل ریشهر با قدمت ۳ هزارساله از لحاظ وجود سفال متنوع بوده و رنگ‌بندی آن از غنای بالایی برخوردار است.

 

 ابراهیمی افزود: تقویت سیاست‌ها، طرح‌ها و ظرفیت‌های گردشگری موردتوجه ویژه قرار دارد و در این راستا یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها امسال تسریع در تکمیل این پروژه‌ها است.

 

معاون میراث فرهنگی استان بوشهر از واگذاری عمارت تاریخی ملک بوشهر برای احیا و بهره‌برداری به بخش خصوصی خبر داد و خاطرنشان کرد: این عمارت تاریخی به مرکز اقامتی و گردشگری تبدیل می‌شود که اعتبارات و تسهیلات مرمت و تکمیل عمارت ملک از محل صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی تأمین‌شده است.

 

وی تصریح کرد: برای بهره‌برداری از گورستان متجاوزان انگلیسی در شهر بوشهر به عنوان طرح گردشگری، این مکان تاریخی به شهرداری بوشهر واگذار می‌شود و همچنین قرار است این محوطه تاریخی که ۲۱ هزار مترمربع مساحت دارد پارک موزه شود.

پایان پیام/647

منبع: شبستان

کلیدواژه: تاسوعای حسینی عاشورا ماه محرم عزاداری محرم عاشورای حسینی محرم شیرخوارگان حسینی مسجد تاسوعا عزاداری امام حسین ع میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر خبرگزاری شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۵۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ تیم برای اعلام هشدار رانندگیِ با احتیاط در محدوده قلمرو یوزپلنگ مستقر هستند

ظاهری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان: از زمان تاریکی هوا تا روشنایی روز، محیط بانان و تعدادی نیروهای مردمی دوستدار محیط زیست برای اعلام هشدار به رانندگان برای رانندگیِ با احتیاط به دلیل خطر برخورد با یوزپلنگ در محدوده عباس‌آباد- میاندشت حضور دارند.

وی بیان کرد: طبق مصوبات ملی سرعت مجاز رانندگی در محدوده قلمرو یوزپلنگ آسیایی ۹۰ کیلومتر بر ساعت است و از رانندگان درخواست می‌شود به منظور پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی و تصادف با این گونه ارزشمند با هوشیاری کامل و سرعت مجاز رانندگی کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: دوربین نظارتی و ثبت تخلف در محدوده رفت و آمد این گونه ارزشمند جانوری در محور میامی به سبزوار نصب شده است و انتظار می‌رود رانندگان بیش از پیش در رانندگی در محدوده قلمرو یوزپلنگ آسیایی دقت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • بیش از پانصدهزارنفر از اماکن تاریخی و گردشگری همدان بازدید کردند
  • ثبت سه اثر تاریخی منطقه ۵ در فهرست ثبت آثار ملی/ برگزاری چهار جشنواره در سال جاری
  • بخش لادیز شهرستان میرجاوه یکی ازمناطق گردشگری و تاریخی
  • ۴۰ هزار گردشگر از آثار تاریخی نوش آباد دیدن کردند
  • معرفی دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری اصفهان/از رمز و راز حمام «شیخ بهایی» تا معرفی مقبره ناشناخته شاعر معروف
  • ۳۰ راهنمای گردشگری در اماکن تاریخی البرز به مسافران‌نوروزی خدمات ارائه می دهند
  • ثبت ۳ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی
  • ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی
  • مسجد میرزا آقاجانی اسدآباد بنایی به قدمت تاریخ
  • ۱۰ تیم برای اعلام هشدار رانندگیِ با احتیاط در محدوده قلمرو یوزپلنگ مستقر هستند