Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:49:32 GMT

بوکان قهرمان مسابقات منطقه‌ای اسکیت سرعت شد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۵۵۸۱

بوکان قهرمان مسابقات منطقه‌ای اسکیت سرعت شد

رییس اداره ورزش و جوانان بوکان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دومین دوره مسابقات جام آزاد منطقه‌ای اسکیت سرعت به میزبانی این شهرستان با حضور ۱۵۰ نفر در قالب تیم‌هایی از شهرستان‌های آذربایجان‌غربی و کردستان برگزار شد.

انور ملارحیمی ادامه داد: مسابقات در ۲ بخش و با حضور ورزشکاران دختر و پسر برگزار شد که در هر ۲ بخش پسران و دختران تیم‌های بوکان و سقز به ترتیب در جایگاه اول و دوم ایستادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: در نتایج تیمی دختران تیم مهاباد در جایگاه سوم قرار گرفت و تیم‌های میاندوآب، شاهین‌دژ و پیرانشهر به ترتیب در جایگاه‌های چهارم تا ششم قرار گرفتند.

وی افزود: در نتایج تیمی پسران نیز تیم مهاباد در جایگاه سوم ایستاد و تیم‌های شاهین‌دژ، میاندوآب و پیرانشهر به ترتیب در جایگاه چهارم تا ششم  این دوره از مسابقات قرار گرفتند.

این مسابقات با همکاری اداره ورزش وجوانان و هیات ورزش‌های همگانی شهرستان بوکان به مدت یک روز در سالن سه هزار نفری میلاد نور برگزار شد.

در بوکان ۶ هزار ورزشکار بیمه شده در قالب ۴۲ هیات ورزشی وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۴۰۰ نفر را بانوان و چهار هزار و ۶۰۰ نفر را آقایان تشکیل می‌دهند.
بوکان یکی از قطب‌های مهم ورزشی در آذربایجان‌غربی است.

۷۵۱۰/۶۱۸۵/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسکیت بوکان ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۵۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات منطقه‌ ای کشتی باچوخه در جوین برگزار شد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسابقات منطقه‌ ای کشتی باچوخه، روز جمعه با حضور ۱۶۰ کشتی‌ گیر از پنج استان در گود کشتی شهدای شهر حکم‌ آباد، از توابع شهرستان جوین برگزار شد.

  رئیس انجمن کشتی باچوخه شهرستان جوین گفت: این رقابت‌ ها با حضور کشتی گیرانی از استان‌ های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، مازنداران و تهران و با حضور پرشور تماشاگران برگزار شد.   رضا قهرمان افزود: در این مسابقات، کشتی گیران در پنج وزن ۶۶، ۷۴، ۸۵، ۹۶ و بالای ۹۶ کیلوگرم با یکدیگر رقابت کردند که در پایان این نفرات عنوان نخست اوزان مختلف را کسب کردند.   وزن ۶۶ کیلوگرم: مهدی ضرغامی از اسفراین   وزن ۷۴ کیلوگرم: علی مردانی از اسفراین   وزن ۸۵ کیلوگرم: مرتضی وطن دوست از قوچان   وزن ۹۶ کیلوگرم: مصیب براتی از چناران   به اضافه ۹۶ کیلوگرم: بهزاد اعتمادی از قوچان   به گفته رئیس انجمن کشتی با چوخه شهرستان جوین، به نفرات نخست هر وزن ۱۰۰ میلیون ریال، نفرات دوم ۷۰ میلیون ریال و نفرات سوم نیز ۵۰ میلیون ریال به همراه حکم قهرمانی اهدا شد.   کشتی سنتی باچوخه از ورزش های پرطرفدار در خطه خراسان است که به عنوان میراث معنوی در فهرست آثار ملی ناملموس کشور ثبت شده است.   "چوخه" واژه ای کردی و نام لباسی است که ورزشکاران این رشته بر تن می کنند و چون شنل کوتاهی است که کشتی گیران آن را با شال سفید رنگی بر دور کمر محکم می کنند و از آنجا که این کشتی از قدیم بین عشایر کرد شمال خراسان مرسوم بوده است، به نام کشتی باچوخه خوانده شده است.   هزار و ۲۰۰ ورزشکار در ۲۲ هیات ورزشی در حوزه ورزش‌ های حرفه‌ ای، قهرمانی، بومی، محلی و همگانی شهرستان جوین فعالیت دارند.   شهر نقاب، مرکز شهرستان جوین در ۳۰۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • مسابقات منطقه‌ ای کشتی باچوخه در جوین برگزار شد
  • پایان مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت با معرفی نفرات برتر
  • آئین اختتامیه دوازدهمین دوره المپیاد دانش آموزان آماده
  • معرفی نفرات برتر مسابقات دستجات اسکیت سرعت در بخش پسران
  • پایان مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت با معرفی برترین‌ها
  • حضور قهرمان روسیه‌ای اسکی اسنوبرد جهان در توچال
  • آغاز رقابت دسته آزاد اسکیت سرعت از فردا
  • آغاز رقابت دستجات آزاد اسکیت سرعت از فردا
  • آغاز مسابقات گروه‌های آزاد اسکیت سرعت دختران و پسران
  • آغاز مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت پسران و دختران