Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:53:39 GMT

فرنگی‌کار تیم ملی: کار سختی در جهانی قزاقستان دارم

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۵۷۲۴

فرنگی‌کار تیم ملی: کار سختی در جهانی قزاقستان دارم

تیم ملی کشتی فرنگی ایران بامداد فردا (پنجشنبه) برای حضور در رقابت‌های جهانی کشتی و گزینشی المپیک راهی کشور قزاقستان می شود تا شاگردان «محمد بنا» سرمربی تیم برای رسیدن به هدف خود پنجه در پنجه حریفان افکنند.

پویا ناصرپور (۵۵ کیلوگرم)، علیرضا نجاتی (۶۰ کیلوگرم)، میثم دلخانی ( ۶۳ کیلوگرم)، حامدتاب ( ۶۷ کیلوگرم)، امین کاویانی نژاد (۷۲ کیلوگرم)، محمدعلی گرایی (۷۷ کیلوگرم)، سعید عبدولی (۸۲ کیلوگرم)، رامین طاهری (۸۷ کیلوگرم)، محمدهادی ساروی (۹۷ کیلوگرم) و امیر قاسمی منجزی (۱۳۰ کیلوگرم) ۱۰ کشتی گیر ایران در این رقابت‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرنگی کاران ایران در اوزان ۵۵، ۶۳، ۷۲ و ۸۲ در تاریخ های ۲۳ و ۲۴ شهریورماه به مصاف حریفان خود می‌روند و در تاریخ  ۲۴ و ۲۵ شهریور نیز اوزان ۶۷، ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم مقابل رقبا حاضر خواهندشد. ۲۵ و ۲۶ شهریورماه نیز  وزن های ۶۰، ۷۷ و  ۱۳۰ کیلوگرم بر روی تشک می روند.

در وزن ۸۷ کیلوگرم در حالی «رامین طاهری» دارنده مدال نقره و برنز جوانان جهان در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ و طلای نوجوانان جهان در سال ۲۰۱۱ انتخاب شد که در جام تختی پنجم شده بود و مدعی جدی دیگری به نام «حسین نوری» دارنده مدال برنز رقابت‌های قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۷ و طلای بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا را در کنار خود می‌دید.

طاهری که یکی از نفرات مطرح برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو بود، مدتی مصدوم بود اما با پشت سر گذاشتن مصدومیت دوباره به اردوی تیم ملی دعوت شد. او در جام تورلیخانوف قزاقستان توانست مدال نقره بگیرد و در نهایت با کسب مدال طلای در جایزه بزرگ گرجستان کادر فنی را مجاب ساخت تا او را برای حضور در پیکارهای قهرمانی جهان انتخاب کنند.

وی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال ۲۰۱۴ در وزن ۶۶ کیلوگرم بودم که «محمد بنا» من را برای حضور در قهرمانی بزرگسالان آسیا در قزاقستان دعوت کرد و پنجم شدم. بعد از آن و با هماهنگی با «محمد بنا» به وزن ۸۰ کیلوگرم تغییر وزن دادم و در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ در رقابت‌های قهرمانی آسیا مدال طلا گرفتم. برای المپیک ۲۰۱۶ ریو نیز تا آخرین لحظه این شانس را داشتم که بروم اما قسمت نشد.

دارنده مدال نقره و بزنر جوانان جهان ادامه داد: در سال ۲۰۱۷ و بعد از مسابقه‌های قهرمانی آسیا از ناحیه زانو هر ۲ پا رباط صلیبی پاره کردم و ۱۰ ماه خانه‌نشین شدم و با کمک پزشکان توانستم به کشتی برگردم و دوباره از صفر با حضور در قهرمانی شهرستان، استان و قهرمانی کشور، جام جهان پهلوان تختی و جام باشگاه‌های جهان به کشتی بازگشتم.

وی با اشاره به اینکه در مسابقات انتخابی تیم ملی در سال ۲۰۱۶ و برای حضور در جهانی اوزان غیر المپیکی در مجارستان شرکت کرد گفت: در مسابقه‌های انتخابی به یوسف قادریان باختم و او به مجارستان رفت.   

این فرنگی‌کار خوزستانی با بیان اینکه نخستین میدان جهانی در رده سنی بزرگسالان را در قزاقستان تجربه خواهد کرد، یادآور شد: کار بسیار سختی در این وزن دارم. ۸ فرنگی‌کار عنوان‌دار جهان و المپیک همچون «متهان باشار» از ترکیه و  «ژان بلنیوک» از اوکراین حضور دارند. کار سنگینی را در این وزن در قزاقستان پیش‌رو دارم و در ابتدا برای کسب سهمیه المپیک و بعد از آن برای خوشرنگ‌ترین مدال به مصاف حریفان می‌روم. 

طاهری افزود: با نماینده ترکیه که ۲ سال قهرمان جهان شد و هم بلنیوک در جام باشگاههای جهان سابقه کشتی را دارم و با سایر مدعیان نیز در جام تورلیخانوف قزاقستان (۴ و ۵ خرداد ۹۸) نیز کشتی گرفتم.

وی در خصوص حضور در بازی‌های المپیک نیز گفت: در حال حاضر هدفم اصلی من اکنون پیکارهای قهرمانی جهان در قزاقستان است و بعد از آن «محمد بنا» سرمربی تیم ملی برای المپیک تصمیم‌گیری خواهد کرد.

ملی‌پوش کشتی فرنگی ایران تصریح کرد: تیم ملی امسال بسیار جوان شده و ۶ نفر از نفرات اعزامی به جهانی متولدین سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۸ هستند و البته ثابت کرده‌اند که خوب هستند و از نظر فنی بهترین هستند و امیدارم که این تیم نتیجه لازم را بگیرد تا پشتوان‌های برای تیم ملی در سال‌های آینده باشند.

وی در مورد کسب هر ۶ سهمیه در رقابت‌های جهانی قزاقستان گفت: گرفتن هر ۶ سهمیه در مسابقه‌های جهانی قبل از المپیک، کار بسیار سختی است و البته امکانش نیز وجود دارد و امیدوارم که این اتفاق رخ دهد و خیال «محمد بنا» سرمربی تیم ملی از این بابت راحت شود و کارش را برای المپیک آغاز کند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشتی فرنگی اتحادیه جهانی کشتی کشتی قهرمانی جهان فدراسیون کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۵۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی در میادین و بازارهای میوه و تره بار به شرح زیر است؛

هر کیلوگرم بادمجان ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان

هر کیلوگرم بادمجان دلمه و لامپی ۱۴ هزار تومان

هر کیلوگرم پیاز سفید صدفی نو ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان

هر کیلوگرم پیاز زرد ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان

هر کیلوگرم پیاز قرمز ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان

هر کیلوگرم انواع پیاز ریز ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان

هر کیلوگرم تره فرنگی ۲۵ هزار تومان

هر کیلوگرم ذرت شیرین ۲۸ هزار تومان

هر کیلوگرم ذرت معمولی ۱۴ هزار تومان

هر کیلوگرم سبزی پاک کرده ۳۳ هزار تومان

هر کیلوگرم انواع سبزی جور ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان

سبزی خوردن پاک کرده بسته بندی ۳۰۰ گرم ۳۳ هزار تومان

هر کیلوگرم نعنا جعفری ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان

هر کیلوگرم سیب زمینی ریز ۱۱ هزار تومان

هر کیلوگرم سیر تازه با برگ ۳۷ هزار تومان

هر کیلوگرم فلفل دلمه‌ای رنگی ۲۵ هزار تومان

هر کیلوگرم فلفل دلمه سبز ۲۵ هزار تومان

هر کیلوگرم انواع فلفل ریز (شیرین، تند، کبابی و غیره) ۲۵ هزار تومان

هر کیلوگرم فلفل کاپی و شمشیری ۳۳ هزار تومان

هر کیلوگرم کاهو پیچ (سالادی) ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان

هر کیلوگرم کاهو رسمی پاک کرده ۱۶ هزار تومان

هر بسته کاهو فرانسوی ۲۷ هزار تومان

هر کیلوگرم کدو مسمایی ۲۱ هزار تومان

هر کیلوگرم کرفس ۱۲ هزار تومان

هر کیلوگرم کلم بروکلی ۲۰ هزار تومان

هر کیلوگرم کلم سفید ۷,۵۰۰ تومان

هر کیلوگرم کلم قرمز ۷,۵۰۰ هزار تومان

هر کیلوگرم گوجه فرنگی بوته رس ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان

هر کیلوگرم گوجه فرنگی گلخانه‌ای و خوشه‌ای ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان

هر کیلوگرم گوجه فرنگی گیلاسی، زیتونی، ریز فله و غیره ۴۵ هزار تومان

هر کیلوگرم لوبیا سبز قیطونی ۳۲ هزار تومان

هر کیلوگرم هویج فرنگی و ایرانی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان

کد خبر 6086219

دیگر خبرها

  • جوانان و امیدهای بوکس ایران در رینگ آسیایی
  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد
  • جوانان و امید‌های بوکس ایران در رینگ آسیایی
  • قهرمانی سیاسرانی در شورای جهانی بوکس موی تای
  • شرایط ملی پوش شدن ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی تیم ملی کشتی فرنگی اعلام شد
  • شوک به گرایی؛ حذف کاپیتان کشتی از المپیک!
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی اعلام شد
  • بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیم کامل
  • بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیمِ کامل
  • وضعیت کاروان ورزش ایران برای المپیک