Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@10:28:14 GMT

فناوری‌های فوتونیک از مدارس برتر حمایت می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۵۷۷۲

فناوری‌های فوتونیک از مدارس برتر حمایت می‌کند

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری طی فراخوانی از فعالان حوزه فوتونیک و لیزر دعوت کرد تا برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی فوتونیک در مدارس برتر کشور نسبت به تنظیم و ارسال پیشنهاد‌های همکاری خود به این ستاد اقدام کنند.

در این فراخوان آمده است که از شخصیت‌های حقوقی مانند شرکت‌ها، دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و غیره دعوت می‌شود، پیشنهاد‌های خود را حداکثر تا تاریخ اول مهرماه سال جاری به ستاد ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمامی متقاضیان علاقه‌مند و توانمند، می‌توانند ابتدا در سامانه اطلاعات فعالان ثبت نام و سپس پیشنهادهای خود را با تکمیل فرم کاربرگ نهایی پیشنهاد طرح، ارسال کنند.


هدف از اجرای این طرح، ایجاد علاقه و انگیزه در دانش‌آموزان مدارس برتر و ارتقای میزان آگاهی آنها نسبت به مبانی فیزیک نور و اپتیک، مفاهیم مقدماتی فناوری فوتونیک و کاربردهای آن در زندگی روزمره است.

در این طرح کارگاه‌های آموزشی که به صورت یک الی دو روزه و در قالب کارگاه‌های مختلف برگزار خواهد شد؛ موضوعاتی از قبیل آموزش خصوصیات نور، پلاریزاسیون، پراکندگی، تداخل و غیره، خواص لیزر، آشنایی با ادوات نوری، آشنایی با سیستم‌های فوتونیکی، آشنایی با مواد فوتونیکی و غیره آموزش داده خواهد شد.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به آدرس http://pam.isti.ir/ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

169 / 336 فناوری‌های فوتونیک مدارس استعدادیابی کارگاه آموزشی علم و فناوری نیروی خلاق

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مدارس استعدادیابی کارگاه آموزشی علم و فناوری نیروی خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۵۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟!

دولت و مجلس در طرحی به دنبال تغییر زمان بازگشایی مدارس هستند و بر این اساس ممکن است زمان آغاز سال تحصیلی از ۱۰ شهریور باشد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، تغییر تقویم آموزشی مدارس در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد.

این طرح با پیشنهاد 26 نماینده تدوین شده و در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مصوب شده است و هم اکنون در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

آغاز سال تحصیلی از "مهر" به "شهریور" تغییر می‌کند؟!

طبق گفته‌های مهدی یزدان‌پناه؛ معاون حقوقی و مجلس سازمان اداری و استخدامی قرار است با توجه به شرایط اقلیمی و البته مجوز مجلس، تقویم آموزشی مدارس در اختیار دولت قرار بگیرد بر این اساس برای استان‌های سردسیر همچون آذربایجان غربی و شرقی، کردستان و زنجان آغاز سال تحصیلی از 10 شهریور و برای مناطق گرمسیر کشور از 10 مهر باشد.

به اذعان کارشناسان یکی از نگرانی‌ها این است که طبق این طرح، تقویم آموزشی در تمام مناطق کشور دستخوش تغییر شود و در استان‌هایی همچون تهران، البرز، مازندران و ... سال تحصیلی از 10 شهریور آغاز شود، این موضوع دهه 70 هم تجربه شد که با موفقیت همراه نبود و در نهایت با ورود مجلس، آغاز سال تحصیلی از اول مهر به عنوان قانون مصوب شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان
  • پس از دکلان رایس؛ جنگ منچسترسیتی و آرسنال برای برونو گیمارش
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • پنج کاربرد برتر و جذاب قایق بادی
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟!
  • برگزاری کارگاه آموزشی سبک فرزندپروری با رویکرد اسلامی
  • انهدام باند جعل مدارک تحصیلی و آموزشی
  • رتبه نخست شهرستان کبودراهنگ در فرزندآوری استان همدان
  • کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور