Web Analytics Made Easy - Statcounter

پورمحمدی گفت: احداث مرکز ماده ۱۶ بانوان، اولویت نخست ماست و امیدوارم با حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، راه اندازی این مرکز تا پایان اسفند ماه امسال به اتمام برسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، «محمدرضا پورمحمدی» امروز(۲۰ شهریور) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، همدلی و پای کار بودن مسئولان و حساسیت سازمانهای مردم نهاد نسبت به این موضوع را اصلی ترین عامل پاک بودن استان در مقایسه با استان های دیگر کشور دانست و گفت: از سال های گذشته، تلاش های بسیار خوب و موثری در زمینه مبارزه با مصرف مواد مخدر در استان انجام شده که باید از این پس نیز علاوه بر تثبیت وضعیت فعلی به سمت وضعیت مطلوب حرکت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به احتمال تغییر علت مصرف مواد مخدر به دلیل تحولات مختلف اجتماعی و فرهنگی در گذر زمان ابراز کرد: آسیب شناسی و علت یابی مصرف مواد مخدر در سنین مختلف باید مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گرفته و با توجه به اطلاعات تخصصی این بررسی ها، روز به روز برای کاهش مصرف مواد مخدر در استان، برنامه ریزی و تلاش کنیم.

وی بر توجه به تسریع در احداث مرکز ماده 16 برای بانوان تاکید کرد و ادامه داد: وضعیت فعلی برخی مراکز نگهداری بانوان، زیبنده استان نیست و متاسفانه در حال حاضر، بسیاری از بانوان مبتلا به اعتیاد و انواع بیماری ها،فقط شب را در این مراکز، سپری می کنند.

پورمحمدی در همین راستا، احداث این مرکز برای بانوان را اولویت نخست مدیریت ارشد استان در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر دانست و ادامه داد: سردار مومنی در سفر اخیر خود به تبریز نیز نسبت به احداث این مرکز در تبریز، قول حمایت دادند که امیدوارم شاهد اتمام احداث این مرکز تا پایان سال جاری باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین ورزش را از اصلی ترین عوامل موثر در کاهش مصرف مواد مخدر در جامعه قلمداد کرد و ابراز داشت: تبریز در کنار داشتن عناوین افتخارآمیزی همچون شهر بدون معتاد متجاهر و شهر بدون گدا از این پس باید به عنوان یک شهر ورزشی نیز شناخته شود.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: عاشورای حسینی عزاداری محرم عاشورا تاسوعای حسینی ماه محرم شیرخوارگان حسینی عزاداری محرم مسجد امام حسین ع مرکز ماده ۱۶ محمدرضا پورمحمدی تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۵۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوج افیونی در دام پلیس مبارزه با مواد مخدر مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سرهنگ غلامرضا جعفری در تشریح این خبر، گفت: در اجرای طرح تشدید و برخورد با فروشندگان مواد مخدر و در پی کسب خبری مبنی بر حمل و جابجایی مواد مخدر توسط یک زوج قاچاقچی مواد مخدر اهل کرمان به استان مازندران از طریق محور هراز، موضوع در دستور کار ماموران اداره عملیات ویژه قرار گرفت.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مازندران، افزود: ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان آمل متهمان را در حین ورود به استان با یک خودروی سواری شناسایی کردند.

سرهنگ جعفری در ادامه، اظهار داشت: ماموران در اقدامی عملیاتی خودروی متهمان را متوقف و در بازرسی از آن ۳۶ کیلو و ۵۰۰ گرم حشیش کشف کردند.

وی از دستگیری ۲ قاچاقچی مواد مخدر در این عملیات خبر داد و بیان داشت: این زوج افیونی پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

جعفری با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: مواد مخدر یک عامل مهم برای به خطر افتادن بهداشت و سلامت جوامع بشری است و ره آورد آن تزلزل خانواده‌ها، نگرانی و ناامنی شهروندان و در نتیجه تنزل امنیت انسانی آنان می‌شود.

سرهنگ جعفری اعتیاد را منشا بسیاری از جرائم دانست و خاطرنشان کرد: جرائم متاثر از اعتیاد از قبیل سرقت، سرقت مسلحانه، طلاق، خودکشی، افسردگی و سرخوردگی، فروپاشی خانواده‌ها تنها بخشی از پیامد‌های این پدیده شوم است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در خاتمه از شهروندان خواست: برای رسیدن به جامعه‌ای آرمانی و جلوگیری از هرگونه ناهنجاری‌های اجتماعی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.

دیگر خبرها

  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • کشف ۲۵ کیلو ماده مخدر شیشه در سیریک
  • دستگیری زوج سوداگر مرگ
  • زوج افیونی در دام پلیس مبارزه با مواد مخدر مازندران
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد
  • سن مصرف مخدر‌ ها در کشور به ۲۴ سال رسید
  • جشنواره شعر نفس پاک فراخوان داد