Web Analytics Made Easy - Statcounter

«آرش محبی نژاد»‌ روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: شورای پول و اعتبار مهلت دریافت این تسهیلات ارزی را تمدید کرده و بانک مرکزی پرداخت آن را ابلاغ کرده است، اما بانک های عامل از ابلاغ آن اظهار بی اطلاعی می کنند و یا تمایلی برای  پرداخت آن ندارند.

وی تصریح کرد:‌ بازپرداخت این تسهیلات به شکل ارزی پیش بینی شده که قطعه سازان استقبال چندانی از آن نخواهند کرد، زیرا معلوم نیست در ۶ تا ۹ ماه پس از دریافت این تسهیلات، نرخ ارز برای بازپرداخت چه رقمی باشد و چنین ریسکی را قطعه سازان نمی پذیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان اظهار داشت:‌ تاکنون هیچ پرداختی از این محل به قطعه سازان انجام نشده است.

به گزارش ایرنا، چهاردهم بهمن پارسال «فرشاد مقیمی» معاون وقت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست تخصصی کمیته خودرو از تخصیص چهار هزار میلیارد تومان به ایران خودرو و سایپا خبر داد.

براین اساس، مقرر شد برای تخصیص نقدینگی به خودروسازان با محوریت بانک مرکزی، ۱۱ هزار میلیارد تومان در ۲ بخش ریالی و ارزی پرداخت شود که شامل چهار هزار میلیارد تومان و ۸۴۴ میلیون یورو بود که تاکنون بخش عمده مبلغ چهار هزار میلیارد تومان نقدینگی ریالی پرداخت شده، اما خبری از

پرداخت‌های ارزی نیست.

کمبود نقدینگی، مهمترین مشکل قطعه سازان

وی ضمن یادآوری دیدار قطعه سازان با مدیرعامل جدید ایران خودرو، اظهار داشت: در این دیدار، مهمترین مشکلات قطعه سازان که در صدر آنها موضوع نقدینگی قرار دارد، مطرح شد، علاوه براین اصلاح قیمت گذاری ها برپایه نرخ واقعی ارز و نرخ نهاده های تولید و به روز شدن خودکار قیمت ها در بازه

مثبت تا منفی ۱۰ درصد قیمت‌های تولید و نرخ ارز از جمله مباحث مطرح شده بود.

به گفته محبی نژاد، اقدام نکردن خودروساز به تعریف منابع تامین جدید و اصلاح قراردادهای موجود بین خودروسازان و قطعه سازان با رعایت انصاف و عدالت به عنوان دیگر درخواست های  قطعه سازان در این دیدار ارایه شد.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان اظهار داشت: خودروسازان به دلیل نداشتن نقدینگی، اقدام به تعریف منابع تامین جدید می کنند، اما این اقدام می تواند مقطعی مشکلات خودروسازان را حل کند، اما برآورد می شود که به زیان خودروساز و قطعه ساز است و منابع جدید تامین مالی، آنها را در باتلاق نقدینگی گرفتار می کند.

وی اضافه کرد:‌ مدیرعامل جدید ایران خودرو بر شفاف سازی پرداخت ها و عملکرد خودروسازان تاکید دارد و از عبارت «اتاق شیشه ای» برای کاهش تبعیض و بی عدالتی در پرداختی ها در این دیدار استفاده کرد و در این دیدار راهکارهای پیشنهادی قطعه سازان برای کاهش مشکلات نیز بیان شد که

مهمترین آنها بسته چند بخشی رفع کسری نقدینگی بود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی نرخ ارز خودرو سازی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۵۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۵۲۷ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در استان بوشهر

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵۲۷ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ پرداخت شده است - اخبار استانها -

رسول زارعی، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه در سال 1402 بیش از 527 میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع تلفیقی، در اختیار 166 کسب‌وکار صاحب دارای صلاحیت استان بوشهر قرار گرفته است اظهار داشت: مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته، انتظار می‌رود تا پایان سال 1403 حداقل 500 میلیارد تومان دیگر تسهیلات به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط استان تزریق شود.

به گفته دبیر کارگروه استانی تسهیلات تکلیفی تبصره 18 قانون بودجه کشور، در طی سال 1402 تعداد 620 طرح در حوزه‌های مختلف در کارگروه استانی تبصره 18 بررسی و تصویب شده‌اند که مبلغ کل تسهیلات مصوب این طرح‌ها افزون بر یک‌هزار و 990 میلیارد تومان بوده است. فرایند پرداخت تسهیلات به سایر طرح‌های مصوب، در سال جاری نیز پیگیری و پرداخت خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر از پرداخت بیش از 527 میلیارد تومان تسهیلات موضوع بند الف تبصره 18 قانون بودجه به متقاضیان استان بوشهر خبر داد و گفت: در سال‌های اخیر تبصره 18 قانون بودجه به منظور حمایت از تولید و اشتغال پایدار و رشد تولید ملی از طرق مختلف از جمله افزایش سرمایه‌گذاری، ارتقای بهره‌وری، تکمیل طرح‌های تولیدی نیمه‌تمام و احیای واحدهای تولیدی راکد تسهیلاتی در نظر گرفته است.

زارعی ادامه داد: به دیگر اهداف این تبصره می‌توان به بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی موجود، استفاده از ظرفیت‌های خالی بنگاه‌های تولیدی و تکمیل زنجیره ارزش تولید، منابع مالی موضوع این تبصره با تأکید بر یکپارچه‌سازی حمایت‌های دولت و بسط عدالت سرزمینی در راستای رشد و پیشرفت استان‌های کشور با اولویت طرح‌های تولید دانش‌بنیان و پیشران، اشاره کرد. مطابق قانون بودجه، بخشی از این تسهیلات از منابع دولتی و بخش دیگر آن به میزان 2 برابر اعتبارات دولتی از منابع بانکی تأمین می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر با بیان اینکه وزارت اقتصاد بر مبنای نیاز هر استان، سهم مشخصی از منابع تبصره 18 را به دستگاه‌های آن استان اختصاص می‌دهد تصریح کرد: دستگاه‌های استانی نیز، طرح‌های اقتصادی مرتبط با آن استان که متقاضی دریافت تسهیلات تبصره 18 هستند را بررسی می‌کنند و در صورتی که آن طرح‌ها، حائز شرایط لازم برای أخذ تسهیلات باشند، از سوی دستگاه‌ها برای دریافت وام به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟
  • سال گذشته؛ ۱۸ هزار زوج هرمزگانی تسهیلات فرزندآوری دریافت کردند
  • لیست جدید ابربدهکاران حقوقی و حقیقی بانکی اعلام شد
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • تسهیلات فرزند آوری در هرمزگان
  • پرداخت ۵۲۷ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در استان بوشهر
  • ضوابط اجرایی تأمین مالی جمعی ارزی تصویب شد
  • تشدید وابستگی ارزی صنعت خودرو با استاندارد‌های جدید/ افزایش شاخص‌های کیفی قیمت خودرو را بالا می‌برد
  • دلیل پرداخت نشدن وام ازدواج / بانک ها پولی برای دادن وام ازدواج ندادند
  • خروج نقدینگی از بانک‌ها عامل پرداخت نشدن وام ازدواج است