Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@07:16:30 GMT

ضعف امنیتی دستگاه‌های GPS چینی ثابت شد!

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۶۷۱۱

کارشناسان امنیتی به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که دستگاه‌های ردیاب ماهواره‌ای (GPS) ساخت چین دارای آسیب‌پذیری و حفره‌های امنیتی متعدد بسیاری هستند که به هکرها اجازه ورود به اطلاعات مربوط به مکان جغرافیایی کاربران را می‌داده است.

به گزارش ایسنا، با توجه به اهمیت خاص و روزافزون امنیت سایبری و لزوم حفاظت از حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی، بسیاری از محققان و کارشناسان امنیتی با بررسی آسیب پذیری و حفره‌های امنیتی موجود در سرویس‌های مختلف سعی دارند تا علاوه بر آگاه‌سازی کاربران، شرکت های توسعه دهنده سرویس‌های مربوطه را ملزم به برطرف کردن مشکلات و ضعف های امنیتی و سپس محافظت از حریم خصوصی کاربران کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا به تازگی این کارشناسان با انتشار گزارشی در وب سایت سی‌نت دریافته و اعلام کرده‌اند که دستگاه‌های ردیاب ماهواره‌ای (GPS) چینی که هم اکنون توسط خیل عظیمی از کاربران در کشورهای مختلف جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند، از رمزعبور و گذرواژه‌های پیش‌فرض استفاده می‌کنند که بسیاری از آنها اعداد ۱۲۳۴۵ بوده است. این بدان معناست که هکرها و مجرمان سایبری قادر بوده اند اطلاعات مربوط به لوکیشن و مکان جغرافیایی کاربران را به راحتی بدست آورده و به آن دسترسی پیدا کنند.       

 دستگاه‌های ردیاب ماهواره‌ای به کاربران این امکان را می‌دهد تا در هر جا و مکانی بتوانند مسیر موردنظر خود را پیدا کرده و بدین ترتیب از گم کردن راه اجتناب کنند. این دستگاهها به میزان قابل ملاحظه‌ای توسط طبیعت گردان، توریست‌ها و کوهنوردان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کارشناسان امنیتی بدین ترتیب از تمامی کاربران دستگاههای ردیاب ماهواره‌ای درخواست کرده‌اند که هرچه زودتر رمزعبور پیش فرض دستگاه خود را تغییر داده و از یک گذرواژه جدید و غیرقابل حدس استفاده کنند.  

منبع: تابناک

کلیدواژه: ضعف امنیتی دستگاه های GPS چینی سامانه سماح ماه محرم داستان اتم تاسوعا عاشورا زیارت عاشورا شام غریبان جان بولتون مقتدی صدر سحر خدایاری کاروان اسرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۶۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های انتظامی و امنیتی تلاش خود را برای رصد تحرکات دشمن افزایش دهند

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت‌الله مصطفی محامی روز شنبه در دیدار با مسئولان عقیدتی و سیاسی فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان ضمن تبریک عید سعید فطر و تسلیت شهادت مدافعان امنیت اظهار کرد: شهدا به ضیافت ویژه الهی رفتند اما نبودشان جامعه ما عزادار کرده که نام و یاد آن‌ها را گرامی می‌داریم و از خداوند متعال درخواست توفیق جهت ادامه راه آن‌ها را داریم.

وی افزود: مسئولان نظامی، انتظامی و امنیتی ما هم باید از نیروها پشتیبانی کرده و امکانات و تجهیزات مورد نیاز آن‌ها را تهیه و با رصد و اشراف اطلاعاتی از تکرار چنین اتفاقاتی جلوگیری کنند و انتقام خون این شهدا را گرفته و مجازات سختی داشته باشند تا دیگر شاهد چنین ماجراجویی‌هایی نباشیم‌.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان عنوان کرد: تلاش ها و اقدامات صورت گرفته در عقیدتی و سیاسی فرماندهی انتظامی استان جای تشکر دارد و امیدواریم رشد و توسعه کمی و کیفی پیدا کرده و شاهد اثربخشی بیشتر این فعالیت‌ها در بین نیروها باشیم‌.

وی بیان کرد: در حوزه آموزش‌ها باید محورهای مختلف کار را مشخص کنید و برای هر کدام بسته آموزشی در سطوح مختلف را در اختیار داشته باشید به گونه‌ای که ابتدا و انتهای آن مشخص باشد تا هر یک از نیروها با شرکت در این دوره‌ها حداقل به صورت اجمالی اطلاعاتی کسب کند.

آیت‌الله محامی تصریح کرد: در ارائه محتواهای آموزشی سرفصل‌ها باید مشخص باشند تا مشخص شود چه موضوعاتی ارائه شده و هر سال موضوعات جدید برای ارائه آماده باشد.

وی گفت: آموزش‌ها باید دارای اثرگذاری باشد و طبق بیانات مقام معظم رهبری معیار و سنجش در فعالیت‌های فرهنگی خروجی کار است و باید مشخص شود که تأثیر برگزاری دوره‌های عقیدتی و سیاسی روی نیروها چگونه بوده و چه مقدار به اهداف برنامه‌ریزی شده دست پیدا کرده‌اید.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: تاثیرگذاری دوره‌های برگزار شده باید قالب بر فضای عمومی نیروها باشد تا مردم رو به رشد بودن نیروها را مشاهده کنند و این زمانی احساس می‌شود که شیوه عملکرد نیروها در ارتباط با مردم متفاوت شود و در این صورت اگر ذهنیت منفی نسبت به نیروی انتظامی وجود داشته باشد این حالت از بین می‌رود و نیروی انتظامی را گروه خدمتگزار خود می‌دانند و همواره حامی و پشتیبان او خواهند بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فوت موتورسوار اصفهانی به دلیل رعایت نکردن حق تقدم خودروی سواری
  • فوت موتورسوار اصفهانی بدلیل رعایت نکردن حق تقدم خودروی سواری
  • فوت راننده موتورسیکلت در خیابان طیب اصفهان
  • ویندوز ۱۱ به قابلیتی مشابه macOS مجهز شد
  • مسئولیت دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و قضایی در حفظ امنیت آزمون سراسری
  • سهم قابل توجه خودروهای چینی در بازار جهانی
  • کشف دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال غیر مجاز در بردسکن
  • دستگاه‌های انتظامی و امنیتی تلاش خود را برای رصد تحرکات دشمن افزایش دهند
  • کشف دستگاه‌ های استخراج ارز دیجیتال غیر مجاز در بردسکن
  • ولی الله سیف: با تورم بالای ۳۰ درصد، نرخ ارز ثابت نمی‌ماند