Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@17:53:39 GMT

شوک جدید هواوی به بازار

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۶۷۷۴

به تازگی اخبار و شایعات جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد گوشی هوشمند و پرچمدار جدید هواوی از برخی از سرویس‌های اختصاصی گوگل همچون جیمیل، گوگل مپ و گوگل پلی استور پشتیبانی نمی‌کند.  

به گزارش ایسنا، گوشی هوشمند هواوی میت ۳۰ پرو (Huawei Mate ۳۰ Pro) جدیدترین محصول پرچمدار این شرکت چینی بزرگ به شمار می‌رود که طبق آخرین اخبار و گزارش‌های منتشر شده در مجله فوربس قرار است در تاریخ ۱۹ سپتامبر سال جاری میلادی از سوی هواوی معرفی و رونمایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا به تازگی Nikkei Asian Review گزارش جدیدی منتشر کرده است که گویای شوک جدیدی است که احتمالا شرکت هواوی قصد دارد به بازارهای جهانی، کاربران و علاقمندان به حوزه گوشی‌های هوشمند و فناوری وارد کند و آن چیزی جز نتایج اختلافات و محدودیت‌های اعمال شده از سوی دولت ترامپ، ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا نیست.

به نظر می‌رسد که گوشی هوشمند و پرچمدار جدید هواوی میت ۳۰ پرو علی‌رغم بهره‌مندی از سیستم عامل اندروید، از برخی از بهترین و پرکاربردترین سرویس‌های توسعه داده شده توسط گوگل همچون پلی استور، گوگل مپ و پست الکترونیک جی‌میل محروم خواهد بود.

چندماه پیش بود که بعد از انتشار فهرستی از شرکت‌های ممنوعه برای تجارت از سوی دولت ترامپ، ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا که در آن نام هواوی نیز به چشم می‌خورد. گوگل نیز به عنوان شرکت توسعه دهنده سیستم عامل اندروید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مجبور خواهد بود مطابق قوانین و محدودیت‌های جدید ایالات متحده عمل کرده و لایسنس سیستم عامل اندروید را برای هواوی لغو کند.

هواوی که در یک سال اخیر از سوی دولت ترامپ، ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا و سایر متحدانش به شدت تحت فشار قرار گرفته است، چندی پیش بعد از اعمال تحریم و محدودیت های جدید از سوی وزارت بازرگانی آمریکا و لغو لایسنس استفاده از سیستم عامل اندروید از سوی گوگل که به دنبال آن صورت گرفت،  اعلام کرد که در صورت ممنوعیت استفاده از اندروید قادر خواهد بود سیستم عامل دیگری را جایگزین کند تا بدین وسیله از وابستگی به غول های تکنولوژی آمریکایی همچون گوگل خود را برهاند.

این سیستم‌عامل که هانگ‌منگ نام دارد، قرار بود برنامه دوم و راه فراری برای هواوی از تحریم های سخت گیرانه آمریکا باشد اما حالا به نظر می‌رسد که بعد از وعده ترامپ به برداشتن تحریم ها در پی ملاقات سران چین و ایالات متحده در نشست گروه ۲۰، نظر هواوی نیز در این باره تغییر کرده است و نمی خواهد آن را جایگزین سیستم عامل محبوب و پرطرفدار اندروید کند.

گفته می‌شود که سیستم عامل اختصاصی هانگ منگ هواوی، از چند سال پیش در دستور کار این غول تکنولوژی چینی قرار داشته و به منظور رهایی از وابستگی به سیستم عامل غول‌های تکنولوژی آمریکایی همچون اندروید گوگل و آی او اس اپل، برای محصولات و گوشی‌های هوشمند این برند در حال توسعه بوده است. اما تشدید نگرانی‌های امنیتی و همچنین اعمال تحریم و محدودیت‌های جدید تجاری علیه هواوی، موجب شد باری دیگر مساله توسعه و ارائه یک سیستم عامل اختصاصی و یکپارچه قوت بگیرد و به عنوان راه‌حلی برای مقابله با تحریم‌های آمریکا در نظر گرفته شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: گوشی هوشمند هواوی گوگل سامانه سماح ماه محرم داستان اتم تاسوعا عاشورا زیارت عاشورا شام غریبان جان بولتون مقتدی صدر سحر خدایاری کاروان اسرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۶۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ اپلیکیشن انحصاری اندروید که آیفون از آن‌ها محروم است

وقتی گوشی های اندرویدی را با آیفون‌ها مقایسه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که برخی از کاربران اپل اعتقاد دارند آیفون امکان انتخاب بهتری در زمینه اپلیکیشن‌ها ارائه می‌کند. در همین راستا می‌توانیم چند اپلیکیشن مخصوص آیفون را برای شما نام ببریم که در گوگل پلی استور وجود ندارند. از آن سو نباید فراموش کنیم که تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها میان آی او اس و اندروید مشترک هستند.

به گزارش گجت نیوز، اگر کاربر گوشی آیفون هستید، حتی می‌توانید اپلیکیشنی مانند Google Drive را هم روی گوشی همراه خود نصب کنید. در این مطلب قصد داریم به طور اختصاصی به برخی از بهترین نرم افزارهای اپلیکیشن انحصاری اندروید اشاره کنیم که کاربران آیفون از آن‌ها محروم هستند. 

معرفی چند اپلیکیشن انحصاری اندروید که برای آیفون وجود ندارد

اغلب اپلیکیشن‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، نسخه مشابه و مخصوص برای سیستم عامل آی او اس هم دارند؛ هرچند که معتقدیم اپ مشابه در اغلب موارد نمی‌تواند رقیب جدی برای برنامه اصلی به شمار بیاید. حالا با اپلیکیشن‌های اختصاصی آشنا شوید که دستگاه‌های اپل نمی‌توانند آن‌ها را نصب کنند.

1. اپلیکیشن Automate

زندگی خود را با خودکار سازی وظایف، آسان کنید

اپل در زمینه اپلیکیشن‌های خودکار سازی برنامه IFTTT را ارائه می‌دهد. کاربر به کمک این نرم افزار می‌تواند وظایف پیچیده خودکار بسازد؛ اما استفاده از این اپ مخصوصا برای کاربران معمولی دشوار است.

اغلب کاربران طرفدار اپلیکیشن آی او اس Shortcuts هستند که طرز استفاده آسانی دارد؛ اما نمی‌توان را دارای جزئیات کافی دانست. شاید Automate از همه بهتر باشد؛ این اپلیکیشن انحصاری اندروید دارای رابط کاربری مبتنی بر جلوه‌های بصری و نموداری است تا نیازهای کاربران را به خوبی مرتفع سازد.

اپلیکیشن Automate بیش از 320 بلوک سازنده مجزا برای ایجاد وظیفه ارائه می‌دهد که شامل فعالیت، رویداد ساز، حلقه و موارد بیشتر می‌شود. شما می‌توانید این بلوک‌ها را در سبک نموداری تنظیم کنید تا بدین ترتیب نمود دیداری وظایف ساده‌تر شود. استفاده از Automate به طور کلی رایگان است؛ اما برای دسترسی به امکانات پرمیوم باید 3 دلار بپردازید.

اپلیکیشن Tasker هم یکی دیگر از برنامه‌های اتوماسیون شناخته می‌شود که به طور انحصاری در اندروید قرار دارد؛ اما از نظر ما Automate به دلیل کاربر دوستانه‌تر بودنش ارجحیت دارد.

2. اپلیکیشن Parallel

دو نسخه مجزا از یک اپلیکیشن را به طور همزمان اجرا کنید

در حال حاضر برخی از نرم افزارهای شبکه‌های اجتماعی این امکان را فراهم کرده‌اند که کاربر روی یک دستگاه واحد بتواند چند حساب کاربری اجرا کند. از آن سو اغلب اپلیکیشن‌ها طوری طراحی نشده‌اند که بتوانند از تغییر حساب کاربری به طور یکپارچه میان خود پشتیبانی کنند.

اپ Parallel در این موقعیت به کار می‌آید. به کمک آن می‌توانید نسخه‌های متعدد از یک اپلیکیشن واحد را به اجرا درآورید. برای مثال، تصور کنید چند واتساپ یا اینستاگرام مجزا روی یک گوشی هوشمند داشته باشید. در این حالت قادر هستید به راحتی حساب‌های کاربری خود را مدیریت کنید.

بعد از ایجاد یک نسخه میانبر از اپلیکیشن مورد نظر، درست مانند یک برنامه مستقل عمل می‌کند و می‌توانید با یک حساب کاربری متفاوت وارد آن شوید. شما می‌توانید روند ایجاد میانبر از یک اپلیکیشن را به تعداد حساب‌های کاربری که در آن دارید، تکرار کنید. محدودیتی از نظر ایجاد تعداد محدودی نسخه از یک اپلیکیشن در Parallel وجود ندارد.

مراقب باشید که اپلیکیشن انحصاری اندروید به نام Parallel را با برنامه Parallet space اشتباه نگیرید! این برنامه در آی او اس وجود دارد و با محدودیت‌هایی برای کاربر همراه است. اپ Dual Space هم یک برنامه آی او اس و مشابه دیگر است؛ اما نمی‌تواند به اندازه Parallel از تعداد زیادی اپلیکیشن پشتیبانی کند.

3. اپلیکیشن انحصاری اندروید Podcast Addict

این بهترین راه برای گوش دادن به پادکست است

در هر دو سیستم عامل تعداد زیادی اپلیکیشن مخصوص برای شنیدن پادکست وجود دارد؛ اما Podcast Addict تنها اپلیکیشنی است که همه چیز را با هم دارد. قابلیت‌های این اپلیکیشن انحصاری اندروید شامل به روز رسانی خودکار قسمت‌ها و دانلودها، سرعت پخش قابل تغییر، پرش از سکوت، بهبود تنظیم صدا، تایمر خواب و موارد بیشتر می‌شود.

اپ Podcast Addict همچنین یک ابزار جستجوی پادکست برای یافتن قسمت‌های مشخص یا پیگیری محبوب‌ترین پادکست‌ها در سایر پایگاه‌های داده دارد. افزون بر این، از پادکست‌های ویدیویی، کانال‌های یوتیوب، کتاب‌های صوتی، پخش زنده رادیو و سایر منابع رسانه‌ای پشتیبانی می‌کند.

کاربران آیفون در کنار Apple Podcasts همچنین می‌توانند از Spotify و Pocket Casts استفاده کنند. این اپلیکیشن‌ها به اندازه اپلیکیشن انحصاری Podcast addict کامل نیستند و برخی قابلیت‌هایش را ندارند.

4. پخش کننده موسیقی Poweramp

صدای موسیقی را کنترل کنید

با توجه به امکان پلی بک یکپارچه و بدون فاصله همراه با اکولایزر 10 باندی و پخش صدای با کیفیت، هیچ پخش کننده موسیقی بهتری برای گوشی خود نمی‌توانید پیدا کنید. اپلیکیشن Poweramp بر تجربه کاربری تاکید ویژه‌ای دارد و همچنین از ژست‌های راهبری خلاقانه برای اغلب عملکردها پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر این می‌توانید ظاهر اپ Poweramp را هم تغییر دهید. برای این کار پوسته‌های مختلف را از گوگل پلی استور دریافت کنید تا زیبایی ظاهری این اپلیکیشن انحصاری اندروید تغییر کند. کاربران می‌توانند در اولین استفاده از نسخه رایگان 7 روزه بهره ببرند و سپس تصمیم بگیرند که می‌خواهند آن را خریداری کنند یا خیر.

بهترین نسخه جایگزین برای آی او اس احتمالا VLC Media Player است. البته برخی از امکانات پلی بک آن در Spotify و iTunes هم وجود دارند.

5. اپلیکیشن انحصاری اندروید Pixtica

با این اپ بهتر عکس بگیرید

اپ Pixtica یک رقیب قدرتمند برای اپلیکیشن پیش فرض دوربین در گوشی اندرویدی شما است! این برنامه امکانات عکاسی متعدد و کنترل‌های فوق العاده‌ای بر دوربین دارد. به کمک کنترل‌های دستی در Pixtica می‌توانید تنظیماتی مانند ISO، سرعت شاتر و فوکوس را تغییر دهید. علاوه بر این، Pixtica امکان دسترسی به گزینه‌های بیشتری مانند فیلترهای زنده با پیش نمایش در زمان واقعی، حالت پانوراما و وضعیت هایپر لپس هم ارائه می‌دهد.

استفاده از این اپلیکیشن انحصاری اندروید با مشاهده تبلیغات رایگان است. اگر بخواهید از برنامه بدون نمایش تبلیغات بهره بگیرید، می‌توانید نسخه پرمیوم آن را خریداری کنید و به همه فیلترها و امکانات وضوح تصویر تصاویر دسترسی یابید. نسخه پولی همچنین واترمارک را از فیلترهای زنده و GIFها حذف می‌کند و می‌توانید با آن به صورت نامحدود ویدیو ضبط کنید.

بهترین جایگزین اپ Pixtica برای دستگاه‌های آی او اس احتمالا Adobe Photoshop Camera باشد. باید این نکته را هم ذکر کنیم که جایگزین آی او اس نمی‌تواند همه قابلیت‌های اپلیکیشن اندرویدی را به کاربران اپل ارائه کند.

6. مدیریت فایل‌ها با Solid Explorer

به راحتی پرونده‌های مهم را پیدا کنید

در زمینه اپلیکیشن‌های اندرویدی مخصوص مدیریت فایل، تعداد برنامه‌های رایگان آن‌قدر زیاد است که شاید برای انتخاب یک گزینه مناسب سردرگم شوید. اگر به دنبال تجربه فوق العاده و بدون تبلیغات و بلوت ور برای گوشی اندرویدی خود هستید، حتما Solid Explorer را پیشنهاد می‌کنیم. این اپ سطح بالا برای مدیریت فایل‌ها دارای قابلیت‌های کاربردی بسیار زیادی است که در کنار رابط کاربری کاربر دوستانه‌اش آن را خواستنی‌تر کرده.

اپلیکیشن Solid Explorer همه نیازهای کاربر را با کنترل‌های درگ اند دراپ، قابلیت چند زبانه فعال و رابط کاربری چند قطعه‌ای برطرف می‌سازد. این برنامه همچنین از شبکه ارتباطی، ذخیره ابری و آرشیوهای فشرده پشتیبانی می‌کند. برخی امکانات اضافه مانند Root Explorer، پشتیبانی پلاگین و عملیات بچ هم برای کاربران پیشرفته وجود دارد که عملکردهای این اپلیکیشن انحصاری اندروید را افزایش می‌دهد.

اگر گوشی آیفون دارید، می‌توانید مدیریت فایل‌ها را با File Explorer Pro انجام دهید. این برنامه هم یک گزینه سطح بالای دیگر است؛ اما اپ Solid Explorer آزادی عمل بیشتری به کاربران خود می‌دهد. البته این موضوع بیش از هر چیز به سیستم عامل آیفون بستگی دارد که محدودیت‌های زیادی برای کاربر وضع می‌کند.

7. اپلیکیشن انحصاری اندروید Action Blocks

دستیار گوگل در دسترس شماست

برنامه Action Blocks برای کاربرانی طراحی شده است که وابستگی زیادی به دستیار Google Assistant دارند. این اپلیکیشن راهکار کاربردی برای اجرای وظایف رایج ارائه می‌دهد که در مقایسه با دستورهای صوتی سریع‌تر است. درواقع هر فعالیتی که دستیار گوگل بتواند درک و اجرا کند، اپلیکیشن Action Blocks آن را به بلوک فعالیتی تبدیل کرده و در قالب یک دکمه به صفحه خانه کاربر اضافه می‌کند.

با ضربه زدن بر ویجت‌های قابل سفارشی سازی صفحه خانه می‌توانید به سرعت همه دستورات خود را اجرا کنید. در این اپلیکیشن انحصاری اندروید امکانی فراهم شده است تا کاربر چند فعالیت متعدد روی صفحه خانه دستگاه خود ایجاد کند، تا بدین ترتیب دسترسی به آن‌ها آسان‌تر شود.

کاربران اپل می‌توانند میانبرهای مشابه برای دستورات دستیار Siri را با استفاده از برنامه Shortcut ایجاد کنند. هرچند که پشتیبانی از قابلیتی مانند Action Block یا همان بلوک فعالیت می‌تواند برای کاربران اپل مفیدتر باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • «متاورس» بازگشته است
  • « متاورس » بازگشته است؟
  • اجرای طرح دوگانه سوز کردن نانوایی های چالدران
  • لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است
  • تثبیت نرخ ارز عامل کاهش تورم است
  • قابلیت ویژه گوشی پرچم‌دار ۲۰۲۴ هواوی برای اصلاح عکس‌ها با هوش مصنوعی
  • ۷ اپلیکیشن انحصاری اندروید که آیفون از آن‌ها محروم است
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل حمله به پایگاه حشد شعبی هستند
  • پیش‌بینی رشد دوبرابری اندروید نسبت به iOS در سال ۲۰۲۴
  • نقش هکرهای روسی برای خرابکاری در شرکت‌های آب آمریکا