Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-18@14:56:23 GMT

فروش اینترنتی دارو ممنوع

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۷۳۰۱

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ تورج کاظمی در یک برنامه رادیویی درباره کوچ دلالان ناصرخسرو به فضای مجازی اظهار کرد: مجرمان به فراخور افزایش کاربران و وجود فرصت های سوء استفاده گرایانه به فعالیت در فضای مجازی متمایل شده‌اند اما پلیس فتا از ابتدای تأسیس در سال ۱۳۹۰ فروش دارو در فضای مجازی را به صورت جدی رصد می کند و در صورت مشاهده تخلف و جرایم سریعاً با هماهنگی مراجع قضایی اقدامات قانونی را صورت می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: ما علاوه بر رصد و پایش مداوم این حوزه در طول سال، طرح های ویژه ای هم اجرا می کنیم. ما از طریق اجرای طرح های منسجم کشوری با فروش دارو از بستر فضای مجازی برخورد می کنیم.

کاظمی فروش دارو از بستر اینترنت را غیر قانونی خواند و افزود: متاسفانه مجرمان علاوه بر فروش داروهای مجاز، داروهای غیرمجاز را هم در این بستر به فروش می رسانند.

وی با بیان اینکه این موضوع محدود به منطقه خاصی مانند ناصرخسرو نمی شود گفت: تمامی نقاط و حوزه فضای مجازی این موضوع در رصد ما قرار دارد البته ممکن است مواردی هم از دید ما مخفی بماند از این رو شهروندان در صورت مشاهده صفحات و سایت های اینچنینی باید به سایت پلیس فتا به آدرس syberpolic.ir یا شماره ۱۱۰ گزارش کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ ضمن اشاره به برخورد قاطع با هرگونه جرایم به ویژه در حوزه غذا و دارو گفت: یک دادسرای ویژه رسیدگی به اینگونه جرایم ایجاد شده و مسائل مربوط به بستر غذا و دارو در فضای مجازی و حقیقی در این دادسرا دنبال و به محض اعلام سریعا مجوز لازم برای برخورد و رسیدگی صادر می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: فروش دارو پلیس فتا فروش اینترنتی دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۷۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسائی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران

به گزارش خبرنگار مهر، سردار کیومرث عزیزی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات این خبر اظهار داشت: با رصد مأموران پلیس امنیت عمومی در فضای مجازی، اطلاعاتی از فعالیت چند صفحه در خصوص انتشار تصاویر نامناسب و هنجارشکن به دست آمده و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران افزود: در این راستا مأموران پلیس امنیت عمومی، پنج صفحه اینستاگرامی با مجموع مخاطبان زیاد را مورد شناسایی قرار داده و با پاکسازی و مسدودسازی صفحات اعلامی، با گرداننده آنها نیز برخورد قانونی به عمل‌آمد.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: پلیس به صورت مستمر، فعالیت صفحه‌های مختلف اجتماعی و فضای مجازی را مورد رصد قرار می‌دهد و در صورت بروز هرگونه جرایم در این فضا، برابر قانون با افراد خاطی برخورد خواهد کرد لذا به افراد فعال در فضای مجازی توصیه می‌شود در این عرصه نیز با رعایت ضوابط و قوانین کشوری و رعایت هنجارهای اجتماعی فعالیت نمایند.

کد خبر 6080636

دیگر خبرها

  • فرزندی که حساب پدرش را خالی کرد
  • هشدار درباره مصرف محصولات عرضه شده در فضای مجازی
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • دستگیری ۴۰۰ نفر مجرم فعال آزمون سراسری در فضای مجازی + فیلم
  • دستگیری عامل انتشار فیلم آدم ربایی در فضای مجازی در زابل
  • شناسایی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران
  • شناسائی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران
  • کلاهبرداری ۲ میلیاردی با ترفند فروش طلا در سایت واسطه‌گر
  • فعالیت شبانه روزی مرکز فوریت های سایبری در البرز
  • افزایش ۳۰ درصدی جرایم سایبری در گلستان/کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند