Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی در پی جان باختن زائر مشهدی در حادثه کربلا گفت: پیگیری‌ها جهت انتقال پیکر زائر جان‌باخته در حادثه کربلا در حال انجام است. زائر ایرانی کربلا

محمدصادق براتی در گفت‌وگو با خبرنگار در خصوص آخرین وضعیت انتقال پیکر زائر جان‌باخته مشهدی در حادثه کربلا اظهار کرد: از آن جا که او با کاروان‌های رسمی به کربلا مشرف نشده بودند، مقداری زمان برد و در نهایت خانواده او را پیدا کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حادثه کربلا

وی ضمن بیان این که خانواده این زائر مشهدی متقاضی دفن در ایران هستند، ادامه داد: هماهنگی‌های لازم با خانواده زائر جان‌باخته انجام شده و برای انتقال پیکر او به ایران پیگیری‌ها در حال انجام است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی، علت فوت این زائر ایرانی را ازدحام جمعیت در حادثه کربلا عنوان کرد و افزود: این زائر از جان‌باختگان حادثه کربلا و از مشهد مقدس، متولد سال 67 بوده که در این حادثه صدمه دیده و به بیمارستان منتقل می‌شود که متاسفانه فوت می‌کند.

این حادثه در جریان برگزاری مراسم «رکضه طویریج» (دویدن طویریج) که هر سال ظهر عاشورا برای بزرگداشت قیام کربلا در بین الحرمین (منطقه‌ای بین حرم‌های امام حسین (ع) و حضرت عباس) برگزار می‌شود، رخ داد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۷۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشرف نزدیک به دو هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌غربی با اشاره به تشرف یکهزار و 980 نفر زائر امسال از استان به سرزمین وحی گفت: این زائران

در قالب ۱۵ کاروان اواسط خرداد ماه از فرودگاه ارومیه عازم سرزمین وحی خواهند شد.

حق شناس، با بیان اینکه طبق برنامه ریزیهای صورت گرفته اعزام زائران این استان به مکه مکرمه آینده انجام می‌شود، افزود: ظرفیت اعزامی برای کاروانهای حج تمتع در استان، یک هزار و ۹۸۰ نفر است که درحال حاضریکهزار و ۹۶۰ نفر مجوز اعزام را برای شرکت در مناسک حج تمتع دریافت کرده‌اند.

وی اظهارکرد: با توجه به برنامه ریزیهای صورت گرفته، کاروانهای اعزامی از آذربایجان‌غربی، به اصطلاح مدینه بعد بوده و پس از انجام مناسک حج در مکه مکرمه، به مدینه منوره مشرف خواهند شد.

حق شناس گفت: با توجه به برنامه ریزیهای صورت گرفته و پس از اعلام اولویتهای مربوط به حج تمتع امسال، ثبت نام در کاروانها توسط خود حجاج انجام شده و اقدامات تشخیصی درخصوص مشکلات جسمانی حجاج به صورت کامل انجام شده است.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌غربی افزود: در حال حاضر پزشکان و مراکز درمانی مختلف با سازمان حج همکاری دارند تا معاینه های لازم را در خصوص وضعیت جسمانی حجاج اعزامی انجام دهند.

حق شناس اظهارکرد: طبق تمهیدات اندیشیده شده، زائران آذربایجان‌غربی در اواسط خرداد ماه آینده از فرودگاه ارومیه به سمت جده و سرزمین وحی مشرف خواهند شد و پروازهای بازگشت نیز از مدینه به ارومیه صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی شده که زائران اعزامی از آذربایجان‌غربی حدود ۳۰ تا ۳۵ روز در مکه مکرمه و مدینه منوره حضور داشته باشند.

حق شناس افزود: روند آموزشی حجاج از هفته های گذشته آغاز شده و زائران در دوره هایی که تمهید شده،حضور می یابند تا روند انجام مناسک، موارد مورد نیاز در عربستان و همچنین ضرورت های زیارت و حضور در سرزمین وحی را فرا بگیرند.

دیگر خبرها

  • تشرف نزدیک به دو هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع
  • رهاسازی پیکر فرد فوت شده در اثر ریزش آوار توسط امدادگران هرمزگانی
  • اعزام سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به سرزمین وحی در حج ۱۴۰۳
  • تعمیر شکستگی خط انتقال آب زاینده رود به کاشان
  • تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی به انتقال تجربیات منجر شود
  • آیا در مورد حادثه اصفهان بین ایران و آمریکا پیامی منتقل شد؟
  • انجام روزانه ۲ پرواز حج عمره مفرده با ظرفیت ۲۶۰ زائر
  • پایان انتظار ۹ ساله / نخستین گروه زائران عمره راهی عربستان شدند
  • ۱۳۹۸ زائر از فرودگاه زنجان به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • علت حادثه در خط انتقال آب به کاشان چه بود؟