Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر استخبارات فرماندهی عملیات استان صلاح الدین (شمال بغداد) در سازمان الحشد الشعبی عراق روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروی پدافند به سوی یک فروند هواپیمای بدون سرنشین را که درحال گشت زنی بر فراز مقرهای این سازمان بود، شلیک و آن را مجبور کردند متواری شود. 

"قحطان الباوی" گفت: پهپاد یاد شده بر فراز مقر تیپ 35 الحشد الشعبی و مقر ستاد عملیات استان صلاح الدین این نیرو پرواز می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت که هنوز مشخص نشده است که این پهپاد مربوط به چه طرفی بوده است و ستاد عملیات مشترک ارتش عراق نیز  اطلاع درباره این پرواز را نفی کرد. 

"ابومهدی المهندس" معاون سازمان الحشد الشعبی چند هفته پیش و بعد از یکی از حملات انجام شده توسط پهپادهای ناشناس به یک مقر الحشد، در اطلاعیه ای تصریح کرد که از این پس هر پرنده ای که بدون اطلاع و هماهنگی بر فراز مقرهای این سازمان پرواز کند را مهاجم تلقی و ساقط خواهیم کرد. 

19 شهریور ماه جاری نیز یک انبار مهمات جدید الحشد الشعبی این بار در استان الانبار (غرب) عراق مورد هدف بمباران هوایی پهپاد ناشناس قرار گرفت.

طی یک و نیم ماه گذشته نیز دست کم 5 مرکز الحشد الشعبی عراق در نقاط مختلف این کشور مورد حملات مشابه قرار گرفته است که در یکی از موارد اخیر آن معاونت این سازمان در بیانیه ای رسمی، علت آن را حمله پهپادهای رژیم صهیونیستی تحت حمایت نیروهای آمریکایی مستقر در عراق اعلام کرد. 

آمریکا از این اتهام را رد کرد اما مقامات رژیم صهیونیستی در چندین مورد اظهاراتی کردند که بر ابهام موضوع افزود. 

منابع عراقی می گویند با توجه به تسلط نیروهای آمریکا بر حریم هوایی عراق، این که پهپادهای رژیم صهیونیستی بدون اطلاع و پشتیبانی آمریکا بتوانند چنین عملیاتی انجام دهند منتفی است و واشنگتن بصورت چند منظوره از حملات اسراییل به مراکز الحشد مطلع و ازآن رضایت دارد.

به گفته آنها، تکمیل تلاش های سیاسی آمریکا برای تضعیف و حذف الحشد الشعبی بعنوان یک نیروی مردمی - رسمی موثر در شکست داعش، حذف حلقه ای از جبهه مقاومت در منطقه، تحت فشار گذاشتن بیش از پیش دولت عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق بخاطر حمایت وی از الحشد و نیز مخالفت با تحریم ها و سیاست های یکجانبه آمریکا علیه ایران و منطقه، ایجاد خلل در امنیت و ثبات عراق و زمینه سازی برای آشفتگی سیاسی در این کشور از طریق کارشکنی و افزایش فشار برخی نیروهای سیاسی داخلی به دولت عبدالمهدی از جمله اهداف آمریکا در این زمینه ارزیابی می شود.  / 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پهپاد اسرائيل عراق الحشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۷۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و مشاور امنیت ملی عراق در دیدارشان در روسیه بر سر روند اجرای توافقنامه امنیتی دو کشور توافق کردند.   به گزارش همشهری آنلاین، علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ در این شهر روسیه حضور دارد، عصر دیروز (سه‌شنبه) چهارم اردیبهشت ماه با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.   در این دیدار احمدیان و الاعرجی ضمن مرور روند اجرای توافق امنیتی ایران و عراق توافق کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هر چه‌ زودتر تشکیل جلسه دهد.   الاعرجی با راهبردی خواندن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران، بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق درباره اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.   مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.   احمدیان در رأس هیأتی برای شرکت در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی و نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس در سن‌پترزبورگ حضور دارد و در حاشیه این نشست‌ها نیز با تعدادی از همتایان خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات جاری در منطقه به رایزنی خواهد پرداخت. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا

دیگر خبرها

  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • پهپادهای مهاجم به اسرائیل تسلیحاتی ویرانگر و مخوف هستند
  • یورونیوز: پهپادهای مهاجم ایران به اسرائیل تسلیحاتی ویرانگر و مخوف هستند
  • ۳ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «ورونژ» روسیه سرنگون شدند
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • روسیه: ۱۰۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شد
  • پدافند هوایی روسیه ۱۰۴ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد