Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون گردشگری اردبیل گفت: «در راستای ایجاد بسترهای لازم برای رشد گردشگری روستایی در استان کارگروه توسعه گردشگری روستایی تشکیل شد.»
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی اردبیل، صغری فرشی تأکید کرد: «در راستای ایجاد بسترهای لازم برای رشد گردشگری روستایی در استان کارگروه توسعه گردشگری روستایی در استان تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
او با اشاره به اهمیت گردشگری روستایی در توسعه این صنعت در استان گفت: «در این خصوص از فعالان این بخش به‌صورت ویژه حمایت می‌کنیم و تسهیلات لازم در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. توسعه گردشگری روستایی می‌تواند باعث افزایش توان اقتصادی بومیان و مهاجرت معکوس به روستاها شود.»
معاون گردشگری اردبیل تصریح کرد: «در این کارگروه مشکلات و موانع توسعه گردشگری روستایی بررسی‌شده و برای تسهیل این روند اقدامات لازم انجام خواهد گرفت.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کارگروه توسعه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۷۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است

غلامعلی حیدری در کارگروه گردشگری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با هماهنگی بین‌بخشی و با تشکیل شورای متشکل از دستگاه‌های مختلف صدور مجوز‌های کسب و کار در حوزه گردشگری استان تسهیل و تسریع می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: یکی از راهکار‌های تحقق شعار سال که از همان روز‌های نخست امسال در دستور کار قرار گرفت، تشکیل چهار کارگروه اقتصادی از جمله کارگروه گردشگری و بوم‌گردی در استان است.

وی ادامه داد: همان‌طور که از شعار سال مشخص است، جهش تولید جز با مشارکت مردم امکانپذیر نیست از همین رو تلاش داریم در چارچوب قانون و دستورالعمل‌های موجود و با توجه به ظرفیت بالای استان در حوزه گردشگری، کسب و کار‌های این حوزه را رونق دهیم و از سخت‌گیری‌هایی که پیرامون صدور مجوز‌ها وجود دارد، کاسته شود.

بیشتر بخوانید

تصویب پنج طرح گردشگری در چهارمحال و بختیاری

حیدری، تبلیغات و اطلاع‌رسانی را از دیگر راهکار‌های رونق گردشگری در استان عنوان کرد و گفت: در همین خصوص باید یک وحدت رویه در استان وجود داشته باشد و بسته‌های تبلیغاتی تهیه و در اختیار رسانه‌ها قرار داده شود و از سوی دیگر از تبلیغ ظرفیت‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری در کشور‌های حاشیه خلیج فارس نیز غافل نشد.

وی با تاکید بر اینکه امسال زیرساخت‌های گردشگری استان باید از وضعیت بهتری برخوردار شود، افزود: در ایجاد زیرساخت هم می‌توان از ظرفیت سرمایه‌گذار بخش خصوصی بهره گرفت و هم از توان و ظرفیت شرکت‌های بزرگ (هلدینگ‌ها) نظیر شستا، پتروشیمی و صندوق بازنشستگی استفاده کرد.

حیدری اظهار کرد: برای ساماندهی نقاط گردشگری استان لازم است تا مدیریت این مراکز به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و یا بخش خصوصی واگذار شود تا هم زیرساخت‌هایی نظیر سرویس بهداشتی در این مناطق ایجاد شود و شاهد آلودگی و زباله در این نقاط نباشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر رفع موانع گردشگری کشاورزی و رونق گردشگری عشایری در استان، ادامه داد: استان ظرفیت خوبی در خصوص گردشگری باغات دارد که در این رابطه باید موانع برطرف و با لحاظ کمترین تغییر کاربری برای کشاورزان محل درآمد ایجاد کرد.

وی، موزه‌های محیط زیست را از دیگر جاذبه‌های گردشگری استان عنوان کرد و گفت: این مراکز کمتر تبلیغ شده است و می‌طلبد تا با راه‌اندازی تور‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و حتی برای کارمندان ادارات این ظرفیت‌های جذاب را به همگان معرفی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری
  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است
  • الحاق ۳۴ هکتار به محدوده شهر گرمه در راستای نهضت ملی مسکن
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • اصفهک، روستایی کویری که در مسیر جهانی شدن است
  • اصفهک؛ سفری به عمق زیبایی در دل کویر/ روستایی مطرح در سطح جهانی
  • تهیه جهیزیه، هدیه خیران یزدی به زوج‌های جوان
  • کارگروه گیاهان دارویی و محصولات کم‌آب‌بر در دشتستان تشکیل می‌شود