Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@22:22:41 GMT

مسابقه شعر عاشورایی به زبان انگلیسی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۷۵۷۷

مسابقه شعر عاشورایی به زبان انگلیسی برگزار می‌شود

کانون زبان ایران مسابقه شعر عاشوراییِ «روایت سربلندی» را به زبان انگلیسی برای زبان‌آموزان، مدرسان و کارکنان کانون زبان و سایر علاقه‌مندان برگزار می‌کند. ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش  باشگاه خبرنگاران پویا، اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری خبر داد «مسابقه «روایت سربلندی» به منظور تعظیم شعائر حسینی و همراهی و پاسداشت آن با رویکرد فرهنگی برگزار می‌‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

محورهای این مسابقه عبرت‌های عاشورا، تبیین قیام سیدالشهدا(ع)، بیان عواطف و احساسات نسبت به سیدالشهدا و اهل ‌بیت(ع) و بیان جنبه‌های حماسی واقعه عاشورا با تکیه بر شعار «شیعه ذلت‌ نمی‌پذیرد» است.

بنابراین گزارش، مهلت ارسال آثار تا تاریخ 20 مهر 1398 تعیین شده است و علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با دبیرخانه این مسابقه با شماره تلفن 02188492491 تماس بگیرند.

یادآوری می‌شود، داوری آثار ارسال شده از سوی کارشناسان فرهنگی و مسلط به زبان انگلیسی کانون زبان ایران انجام می‌پذیرد و از برندگان در مراسمی قدردانی خواهد شد.

انتهای پیام/

R1369/P1397/S4,35,37/CT12 واژه های کاربردی مرتبط موکب تسنیم شعر آیینی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شعر آیینی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران شعر آیینی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران عاشورای 1398

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۷۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز جهانی زبان انگلیسی ۱۴۰۳ + پوستر International English Language Day

روز جهانی زبان انگلیسی International English Language Day هر سال در ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزار می‌شود. هدف این روز آگاه کردن مردم در مورد تاریخ، فرهنگ و دستاوردهای مرتبط با زبان انگلیسی است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، زبان انگلیسی پرکاربردترین زبان روی کره زمین است و برای تطبیق کلمات، مفاهیم و تأثیرات فرهنگی از سراسر جهان شهرت خوبی دارد.

روز جهانی زبان انگلیسی International English Language Day در سازمان ملل متحد در بیست‌وسوم آوریل برگزار می‌شود؛ تاریخی که به‌طور سنتی به‌عنوان روز تولد و تاریخ مرگ ویلیام شکسپیر شناخته می‌شود. شکسپیر علاوه بر این‌که مشهورترین نمایشنامه‌نویس انگلیسی‌زبان بود، تأثیر قابل‌توجهی بر زبان انگلیسی امروزی داشت. خلاقیت وی در زبان این بود که او صدها کلمه و عبارت جدید را به کار برد و ابداع کرد.

روز جهانی زبان انگلیسی

روز جهانی زبان انگلیسی به‌طور خاص به ایجاد آگاهی در مورد تاریخچه این زبان و افزایش مهارت برای سخنرانان در سراسر جهان اختصاص دارد. سازمان ملل این تعطیلات را برای ترویج تنوع فرهنگی و چندزبانگی در کنار عربی، چینی، فرانسوی، روسی و اسپانیایی ایجاد کرده است. برای جشن گرفتن این روز طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها مانند کتاب‌خوانی، تماشای فیلم و برگزاری آزمون‌ها توسط سازمان‌های مختلف در سراسر جهان برگزار می‌شود.

تاریخ روز جهانی زبان انگلیسی ۱۴۰۳

روز جهانی زبان انگلیسی هر سال در بیست‌وسوم آوریل (چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزار می‌شود. این روز برای آموزش مردم در هر سنی در مورد زیبایی، پیچیدگی و جهانی بودن زبان است.

تعداد انگلیسی‌زبان‌ها

پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۲ میلیارد انگلیسی‌زبان در سراسر جهان وجود داشته باشد که بیش از یک‌چهارم جمعیت جهان می‌شود. به طور تقریبی نیز ۴۰۰ میلیون نفر انگلیسی را به عنوان زبان مادری صحبت می‌کنند.

تاریخچه زبان انگلیسی

منشأ زبان انگلیسی به زمانی بازمی‌گردد که سه قبیله ژرمنی آنگل‌ها، ساکسون‌ها و جوت‌ها در طول قرن پنجم پس از میلاد از جایی که امروز به‌عنوان دانمارک مدرن و آلمان شمالی شناخته می‌شود از دریای شمال عبور و به بریتانیا حمله کردند. در آن زمان اکثر مردم بریتانیا به زبان سلتیک صحبت می‌کردند، اما مهاجمان آن‌ها را مجبور به مهاجرت به غرب و شمال کردند که اکنون به نام‌های ولز، ایرلند و اسکاتلند شناخته می‌شود.

از سال ۴۵۰ تا ۱۱۰۰ پس از میلاد، قبایل ژرمنی زبان انگلیسی باستان را توسعه دادند، یعنی همان نسخه قدیمی انگلیسی که امروزه به‌طور جهانی رایج است. منسوخ شدن انگلیسی قدیم در سال ۱۱۰۰ بعد از میلاد مشاهده شد که ویلیام فاتح (دوک نرماندی) به انگلستان حمله و تقسیم زبانی کشور را آغاز کرد. بعدها، طبقه پایین جامعه انگلیسی و طبقه بالا به زبان فرانسوی صحبت می‌کردند. این تقسیم‌بندی‌ها سپس به انگلیسی میانه منجر شد که شامل انگلیسی قدیمی با کلمات فرانسوی بود و در نهایت در قرن چهاردهم به زبان غالب بریتانیا تبدیل شد.

ظهور زبان انگلیسی مدرن در آغاز قرن شانزدهم اتفاق افتاد که این زبان شاهد تغییرات مشخصی در تلفظ‌ها بود و در آن حروف صدادار در زبان انگلیسی کوتاه‌تر و کوتاه‌تر تلفظ شدند. چاپ متون و کتب نیز در این دوران آغاز شد که انگلیسی مدرن را به‌عنوان یک اصل اساسی در بریتانیا استاندارد کرد. در سال ۱۶۰۴ نیز اولین فرهنگ لغت زبان انگلیسی منتشر شد.

تفاوت اصلی بین زبان انگلیسی امروزی و انگلیسی مدرن قرن شانزدهم در واژگان آن است که دو عامل انقلاب صنعتی و امپراتوری جهانی بریتانیا در این امر نقش داشتند. انقلاب صنعتی خواستار استفاده بیشتر از کلمات بود و اوج مستعمره امپراتوری بریتانیا در آن دوران که یک‌چهارم قلمروهای جهان را در بر می‌گرفت، آن‌ها را مجبور می‌کرد که به ناچار کلمات بیگانه را در واژگان خود به‌کار گیرند. امروزه ۱۶۰ گویش انگلیسی شناخته‌شده از سراسر جهان وجود دارد، ۹۵۲ میلیون نفر در سراسر جهان به زبان انگلیسی به‌عنوان زبان اول و ۶۰۳ میلیون نفر به‌عنوان زبان دوم صحبت می‌کنند.

زبان انگلیسی یکی از زبان‌های ارتباطی بین‌المللی است. مردم از کشورها و فرهنگ‌های مختلف به‌طور فزاینده‌ای می‌توانند با یکدیگر به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنند، حتی اگر زبان اصلی آن‌ها نباشد. این امر آن را به ابزاری ضروری برای همکاری و دیپلماسی جهانی تبدیل می‌کند.

تاریخچه روز جهانی زبان انگلیسی

زبان تنها یک وسیله ارتباطی نیست، بلکه یک میراث فرهنگی و فکری گسترده به‌شمار می‌رود. چندزبانگی نیز یکی از عوامل اساسی در برقراری ارتباطات هماهنگ میان مردمان گوناگون است و برای سازمان ملل متحد اهمیت ویژه‌ای دارد. چندزبانگی با ترویج مدارا مشارکت مؤثر و افزایش‌یافته را در تمام فعالیت‌های سازمانی، همچنین اثربخشی بیشتر، نتایج بهتر و مشارکت مؤثرتر را تضمین می‌کند.

توازن میان شش زبان رسمی یکی از دغدغه‌های دائمی سازمان ملل بوده است و از سال ۱۹۴۶ تا به امروز، فعالیت‌های متعددی برای ترویج استفاده از زبان‌های رسمی و اطمینان از این امر انجام شده است که سازمان ملل، اهداف و اقدامات آن برای عموم مردم قابل درک باشد.

روز زبان انگلیسی نتیجه یک ابتکار در سال ۲۰۱۰ توسط دپارتمان ارتباطات جهانی سازمان ملل متحد بود که روزهای زبان را برای هر یک از شش زبان رسمی سازمان تعیین کرد. هدف از روزهای زبان سازمان ملل، گرامی‌داشت چندزبانگی و تنوع فرهنگی، همچنین ترویج استفاده برابر از هر شش زبان رسمی در سراسر سازمان است.

دپارتمان یادشده بیستم مارس را روز زبان فرانسه، بیستم آوریل را روز زبان چینی، بیست‌وسوم آوریل را روز زبان انگلیسی همچنین روز زبان اسپانیایی، ششم ژوئن را روز زبان روسی و هجدهم دسامبر را روز زبان عربی نامید.

کد خبر 746928

دیگر خبرها

  • ۵ رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرایی شد
  • چرا زبان شکسپیر محو شد، اما سعدی نه؟ | زنجیره‌های پیوستگی زبان فارسی!
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی
  • یاد گرفتن زبان انگلیسی باید در چه سنی انجام شود؟
  • روز جهانی زبان انگلیسی ۱۴۰۳ + پوستر International English Language Day
  • بازتاب سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان در رسانه‌های انگلیسی‌زبان
  • رسالت کانون تقویت ادبیات داستانی است
  • ۳۵۰ اثر به جشنواره خوشنویسی رضوی ارسال شد
  • آغاز هفته‌ فرهنگی اصفهان با شعار شهر زنده، شهر زندگی
  • برنامه های کانون شهرستان سلماس در جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سد شهدای تازه شهر