Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رویترز، شرکت مشاوره انرژی دی ان وی در جدیدترین پیش بینی خود اعلام کرد تقاضای جهانی نفت طی سه سال آینده افزایش می یابد و پس از آن تا حدود سال 2030 ثابت است و سپس به شدت کاهش می یابد .
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، اکثر شرکت های نفتی انتظار دارند تقاضای نفت بین اواخر دهه 2020 و دهه 2040 افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آژانس بین المللی انرژی که در مورد سیاست انرژی به اقتصادهای غرب مشاوره می‌دهد ، انتظار افزایش تقاضا را قبل از 2040 ندارد.
افزایش تقاضای بخش پتروشیمی و هوانوردی بیش از کاهش تقاضای نفت برای حمل و نقل جاده ای خواهد بود . گزارش سالانه این شرکت که در بیش از 100 کشور فعالیت می‌کند و به شرکت‌های نفتی و شرکت‌های انرژی تجدید پذیر مشاوره می‌دهد، در تضاد با سرمایه گذاری فزاینده در میادین جدید نفت و گاز است .
سرپرست بخش دورنمای انتقال انرژی در شرکت دی ان وی گفت:« دلیل اصلی برای پیش بینی اوج تقاضای نفت در اوایل دهه 2020 به عقیده ما افزایش پذیرش خودروهای برقی و کاهش رشد بخش پتروشیمی است» .
این شرکت انتظار دارد فروش خودروهای برقی در 2032 به 50 درصد از کل فروش خودروهای جدید در جهان برسد، در حالی که پیش‌بینی سال گذشته این شرکت اواسط دهه 2030 بود. تا اواسط قرن، 73 درصد مسافران در جهان با خودروهای الکتریکی سفر می‌کنند که بیشتر از 2.5 درصد امروز است .
در نروژ ، مقر این شرکت، بیش از 40 درصد تمام خودروهای جدید فروخته شده در 8 ماه اول سال جاری میلادی برقی بوده اند که بیش ترین حد در کل جهان است. دولت نروژ می‌خواهد این رقم را تا 2025 به 100 درصد برساند .
شرکت دی ان وی اعلام کرد تقاضا برای گاز طبیعی که به نظر شرکتهای نفتی می‌تواند پلی بین انتقال جهانی از سوخت های فسیلی به انرژی تجدید پذیر باشد، در 2026 از تقاضا برای نفت پیشی می‌گیرد و در 2033 ثابت می شود .
در این بین، پیش‌بینی می‌شود سهم برق از کل ترکیب انرژی تا اواسط قرن دو برابر شده و به 40 درصد سطح فعلی برسد. انرژی خورشیدی و باد دو درصد تولید این برق را بر عهده خواهند داشت .
پیش بینی می شود هزینه سالانه شبکه برق برای اتصال هزاران مزرعه خورشیدی و بادی و میلیون‌ها خودروی برقی، بیش از دو برابر شود و به 1.7 تریلیون دلار برسد .
در همین حین، سرمایه گذاری در سوخت های فسیلی تا 38 درصد از 68 درصد امروز کاهش می یابد .

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انرژی نفت آژانس بین المللی انرژی پتروشیمی حمل و نقل سرمایه گذاری نفت و گاز رشد جهان مسافران دولت گاز برق انرژی خورشیدی دلار سرمایه خودرو بازار خودرو خودرو برقی فروش خودروهای برقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۷۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودرویی که قرار بود «رانندگی اتمی» را امکانپذیر کند

در سال 1945، نشریه «عصر اتمی» درباره امکان استفاده از نیروی اتمی در اشیاء روزمره نوشت و آینده‌ای را پیش‌بینی کرد که در آن سوخت‌های فسیلی منسوخ می‌شوند و جای خود را به این انرژی تازه می‌دهند.

به گزارش فرادید، دانشمندان همچنین پیش‌بینی کردند که انرژی اتمی کاربردهایی دارد که انقلابی در پزشکی مدرن، تولید غذا، حمل‌ونقل و محصولات مصرفی ایجاد می‌کند.

در آن زمان، گلن تی سیبورگ، که ریاست کمیسیون انرژی اتمی را بر عهده داشت، استفاده از انرژی هسته‌ای را برای تامین انرژی قلب‌های مصنوعی پیشنهاد کرد. در همین حال، دیوید دیتز، روزنامه‌نگار علم، اتومبیل‌هایی را تصور می‌کرد که با استفاده از یک گوی انرژی اتمی کار می‌کردند که بزرگ‌تر از یک قرص ویتامین نبود.

عبارت آینده اتمی در لاس وگاس نوادا، که نام مستعار «شهر اتمی» را یدک می‌کشید بیشتر شنیده می‌شد. گردشگران به لاس‌وگاس هجوم می‌آوردند تا در «میهمانی‌های بمب سپیده‌دم» در دهه 1950 در طول 100 آزمایش هسته‌ای در سایت آزمایش نوادا شرکت کنند.

در سال 1957، شرکت فوردموتور به این جریان علمی و فرهنگی پیوست و تلاش کرد تا نمایی از آینده اتمی خودروسازی را ارائه کند. حاصل این تلاش، یک ماکت کوچک از فورد نوکلئون بود؛ یک خودروی مفهومی که قرار بود موتور اتمی داشته باشد.

این خودرو دارای یک کپسول نیروی حاوی یک هستۀ رادیواکتیو بود که بین دو بازوی متحرک معلق بود. ایدۀ اصلی این بود که این رآکتور از شکافت اورانیوم برای تبدیل آب به بخار پرفشار استفاده کند و نیروی بخار به مجموعه‌ای از توربین‌ها منتقل شود تا نیروی حرکت خودرو را تامین کند. همچنین ورودی‌های هوا در سقف در نظر گرفته شده بودند که هوا را به سیستم خنک کننده راکتور برسانند.

بر اساس تخمین‌های فورد، نوکلئون می‌توانست بیش از 5000 مایل (بسته به اندازه هسته) پیش از شارژ مجدد در یک ایستگاه اختصاصی با نصب یک هسته جدید، طی کند. به علاوه قرار بود مالک نوکلئون بتواند انتخاب‌های متعددی از انواع هسته داشته باشد؛ مانند یک مدل کم مصرف یا یک مدل با عملکرد بالا.

محفظه سرنشین دارای یک جلوپنجره یک تکه براق و شیشه عقب ترکیبی بود. در برخی از مدل‌های مفهومی، باله‌های دم دوتایی نیز وجود داشت که احتمالاً از داستان‌های علمی تخیلی دهه 1950 الهام گرفته شده بودند.

طبق بیانیه مطبوعاتی منتشر شده توسط فورد در آن زمان: «خودروهایی مانند نوکلئون میزان انجام تحقیقات آینده‌نگرانه در شرکت فورد موتور را نشان می‌دهند».

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • معامله ۵٣ میلیارد کیلووات ساعت برق توسط بخش خصوصی در بورس انرژی
  • تحول درمعاملات برقی بورس/حسابهای وکالتی خریدبرق فعال می‌شوند
  • خودرویی که قرار بود «رانندگی اتمی» را امکانپذیر کند
  • اپل، سلطنت گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۴ را به سامسونگ واگذار کرد
  • خودرو برقی ایستاد، نفت برگشت!
  • ۷ هزار خودرو برقی در راه کشور است
  • افزایش ۴ برابری معاملات برق در بورس انرژی
  • رشد ۴ برابری معاملات برق در بورس انرژی
  • اپل دیگر بزرگترین فروشنده موبایل جهان نیست