Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-03-28@15:12:55 GMT

گردشگر اسپانیایی نذر خود را در اشکذر ادا می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۷۶۷۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر، محمد مهدی رجائی فرد، مسئول کمیته گردشگری مذهبی-معنوی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد، با بیان اینکه گردشگران خارجی حاضر در مراسم عزاداری سنت حسنه نذر، همکاری، همدلی و یکپارچگی را به عینه مشاهده کردند افزود: در همین راستا یک گردشگر اسپانیایی که سال گذشته حاجت خود را گرفته است، امسال نذر خود را ادا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رجائی فرد افزود: این گردشگر که تحت تاثیر سنت حسنه نذر ایرانی‌ها قرار گرفته امسال نذر کرده که هزینه دوغ پذیرایی مراسم حسینیه اشکذر را پرداخت کند.
او اظهار داشت: گردشگران خارجی با شرکت در مراسم‌های مذهبی به خوبی اهداف صادقانه ما را درک و شناخت بهتری از ایران امن، حامی صلح و اسلام ناب محمدی (ص) که مخالف تبعیض و هرگونه جنگ و درگیری است پیدا می‌کنند.
آشنایی با هدف قیام امام حسین (ع) که صلح جهانی و امر به معروف و نهی از منکر و تسلیم نشدن در برابر زیاده خواهی‌های هر جریانی، از مواردی است که گردشگران با شرکت در مراسم عزاداری امام حسین (ع) با آن آشنا می‌شوند.
انتهای پیام/د 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۷۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود بیش از ۴ میلیون گردشگر به گیلان

ولی جهانی با اشاره به اجرای طرح‌های معنوی در اماکن گردشگری گیلان در ماه مبارک رمضان افزود: از ابتدای تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ تا کنون ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر وارد گیلان شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اشاره به ورود ۹۰۰ هزار خودرو از بتدای تعطیلات نوروز به گیلان گفت: از ۲۴ اسفند تا کنون ۶ میلیون نفر شب در گیلان اقامت کرده اند که نسبت به سال قبل به دلیل سرمای هوا و بارندگی‌ها کمی کاهش داشته است.

 

وی با اشاره به استقبال گردشگران خارجی در نوروز امسال از طبیعت زیبای گیلان بیان کرد: در این مدت ۳۰۰ گردشگر از اتباع آذربایجان، روسیه، فرانسه، ترکیه، افغانستان، ترکمنستان، مصر، چین و عراق نیز به گیلان سفر کرده اند. 

 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اشاره به استقبال گردشگران از موزه‌های تاریخی استان، تصریح کرد: تا کنون ۳۰۰ هزار نفر از موزه‌های گیلان به ویژه قلعه رودخان، ماسوله و موزه میراث روستایی استان دیدن کرده اند.
گیلان ۳ هزار و ۶۰۰ هتل، اماکن بومگردی و اقامتی دارد که ۷۷ درصد از تخت‌های استان در اشغال گردشگران است. 
اجرای طرح افطار تا سحر از ویژه برنامه‌های گردشگری گیلان در ماه رمضان است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی بیش از ۲ میلیون مسافر و گردشگر در بنادر هرمزگان
  • ورود روزانه حدود ۷۴ هزار گردشگر به قشم
  • ایرانیان جایگاه چندم گردشگران خارجی استانبول را دارند؟
  • نجات ۲ گردشگر نوروزی از خطر غرق در آب‌های امام حسن
  • ۲ گردشگر نوروزی از خطر غرق در آب‌های بندر امام حسن نجات یافتند
  • جابجایی ۲۶ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در «محفل قرآنی امام حسنی‌ها» با مترو
  • اطعام روزه اولی‌ها در اشکذر
  • جشن بزرگ قرآنی امام حسنی ها در ورزشگاه آزادی | قرآن خوانی ۱۰۰ هزار نفری در ولادت کریم اهل بیت
  • تمهیدات اتوبوسرانی تهران برای مراسم محفل قرآنی امام حسنی‌ها
  • ورود بیش از ۴ میلیون گردشگر به گیلان