Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو سخنگو از همایش جنجالی که سازمان ملل در اواخر ماه جاری میلادی با همکاری موسسه متعلق به ولیعهد سعودی میزبان آن خواهد بود، انصراف دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری "عربی ۲۱"، آن روزنبرگ، مدیر اجرایی در بخش تکنولوژی و بارت هولاهان، مشاور تجاری به سایت "میدل ایست آی" اعلام کردند که تصمیم گرفته‌اند در همایش متعلق به بنیاد میسک و دفتر فرستاده امور جوانان سازمان ملل "اوسجی" در نیویورک که در ۲۳ سپتامبر برگزار خواهد شد، مشارکت نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه‌های حقوق بشری از این کارگروه انتقاد کرده‌اند؛ چراکه نگرانی‌های روز افزونی درخصوص کارنامه ریاض در زمینه حقوق بشر پس از کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد سعودی در دوم اکتبر سال گذشته میلادی وجود دارد.

قرار بود روزنبرگ و هولاهان در این رویداد که فرستاده سازمان ملل در امور جوانان و  موسسه میسک که موسسه خیریه و شخصی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان میزبان آن هستند، صحبت کنند.

روزبرگ بدون این که دلایل تصمیم خود را توضیح بدهد، خاطرنشان کرد: من اخیراً مخالفتم را با سخنرانی در این رویداد اعلام کردم و در آن هرگز شرکت نمی‌کنم.

دفتر فرستاده سازمان ملل در امور جوانان پیشتر اعلام کرده بود که روزنبرگ در این رویداد سخنرانی خواهد کرد.

هولاهان نیز اعلام کرد که دیگر در این همایش شرکت نخواهد کرد.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر و "سیویکوس" و گروه‌های حقوقی دیگر از سازمان ملل و سخنگویانی که نامشان را برای حضور در این همایش ثبت کرده‌اند انتقاد و اعلام کردند که هدف از برگزاری این کنفرانس بهبود وجهه ولیعهد سعودی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۷۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری به دولت این کشور توصیه کرد در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر بازنگری کند.

به گزارش اعتمادآنلاین، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهاد‌های آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهاد‌های ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشور‌ها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار کنند.

دیگر خبرها

  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش نماینده ایران به کشف گور‌های جمعی در خان یونس
  • اگر این جنایات دهشتناک فورا متوقف نشود...| واکنش تند ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • آمریکا فرستاده ویژه جدید برای غزه منصوب می‌کند
  • واکنش نماینده ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا در خصوص فعالیت‌های سایبری
  • این زن فرستاده جدید آمریکا در غزه می‌شود/عکس