Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، محمود واعظی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در برخی تحلیل‌ها گفته می‌شود برکناری بولتون  برای مذاکره با ایران است؛ اظهارداشت: دولت جدید آمریکا فکر می‌کرد می تواند همه چیز را به عقب برگرداند و با یک سیاست جنگ طلبانه و رادیکال به اهدافش برسد و به همین جهت بولتون را به عنوان دبیر شورای امنیت ملی انتخاب کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما بعد از یک دوره نه چندان طولانی مجبور به اخراج او شد و این نشان می‌دهد که حتی دولت تندرو آمریکا هم به این نتیجه رسیده که دوران جنگ طلبی و رویکردهای تهدید به سر آمده و اگر قرار است با دنیا تعامل کند راهش منطق است.

وی افزود: جان بولتون از گذشته فرد بسیار تند و جنگ‌طلب بوده است و از زمان حضور در شورای امنیت ملی به هیچ کدام از اهدافش نرسیده است؛ اقدامات و سیاست های او در ارتباط با ونزوئلا، کوبا و افغانستان شکست خورد.

واعظی ادامه داد: به نظر من دشمنی وی با ایران قابل مقایسه با هیچ کدام از این کشورها نبود و بولتون در دورانی که مسئولیتی هم نداشت حقوق بگیر سازمان منافقین بود و بعد از آن هم که مسئولیت گرفت درباره موضوعات ایران را از آنها مشورت می‌گرفت و نظر می‌خواست و به همین جهت در این حوزه هم شکست خورد.

رئیس دفتر رئیس جمهوری یادآورشد: آرزوی بولتون این بود که دولت و حکومت ایران نباشد اما می بینیم که با مقاومت مردم بزرگ ایران حکومت و اهداف ایران به قوت خود باقی است و کسانی می‌روند که چنین آروزیی داشتند. قبل از بولتون اسلافشان هم رفتند و امروز هم خود او می رود.

واعظی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد دنیا هم از رفتن ایشان استقبال کرده؛ قیمت نفت روز گذشته پایین آمد و این نشان می‌دهد کسی که جنگ طلب و تندرو بود، الان دیگر  درشورای امنیت ملی آمریکا نیست.

رئیس دفتر رئیس جمهوری تصریح کرد: همانطور که ترامپ هم اعلام کرد اکثر پیشنهادات بولتون مورد قبول قرار نمی‌گرفت. در واقع فقط بحث ایران نبوده بلکه بحث اصلی درباره سیاست‌های آمریکا است، دولت ترامپ وارد عرصه انتخابات شده و نیاز به اصلاح برخی سیاست‌های غلط خود دارد تا بتواند علامت مثبتی به مردم آمریکا برای انتخابات آمریکا بدهد. به نظر می رسد این اقدامات در آن راستاست.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دولت ایران جنگ امنیت ملی کوبا افغانستان حقوق قیمت نفت انتخابات انتخابات آمریکا آمریکا محمود واعظی دونالد ترامپ جان بولتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۷۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: به رهاسازی کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق هوا ادامه خواهیم داد

آمریکا و کشور‌های غربی پس از آنکه نتوانستند رژیم صهیونیستی را مجاب به بازگشایی مرز‌های زمینی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه کنند، اکنون در حال رهاسازی کمک‌ها به صورت هوایی هستند؛ موضوعی که انتقادات زیادی را به همراه داشته است. 

به گزارش الجزیره، کاخ سفید امروز (سه شنبه) اعلام کرد آمریکا به رهاسازی کمک‌ها به صورت هوایی در غزه ادامه خواهد داد. 

در بیانیه منتشر شده از سوی کاخ سفید آمده است: علی رغم جان باختن فلسطینیان (براثر غرق شدن، ازدحام جمعیت، و یا سقوط کمک‌ها به روی آنها)، واشنگتن همچنان متعهد به رساندن کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق مسیر هوایی است. 

این بیانیه می‌افزاید: رهاسازی کمک‌های بشردوستانه به صورت هوایی یکی از چندین روشی است که ما به کمک آن به دنبال رساندن کمک‌ها به مردم نیازمند غزه هستیم و آمریکا به انجام آن ادامه خواهد داد. 

ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق آسمان انتقادات زیادی را به همراه داشته است. نخست اینکه این اقدام بسیار خطرناک است. تاکنون بازنشدن چتر کمک‌های بشردوستانه باعث جان باختن دستکم شش فلسطینی شده است. 

همچنین در جدیدترین مورد سقوط این کمک‌های بشردوستانه به آب و تلاش فلسطینیان برای دستیابی به آنها، باعث غرق شدن ۱۲ فلسطینی شد. از آنجا که این کمک‌ها از طریق سازمان‌های بشردوستانه انجام نمی‌شود، ازدحام جمعیت برای تصاحب این کمک‌ها همواره باعث کشته و زخمی شدن افراد می‌شود. 

سازمان‌های بین المللی از جمله آنروا بار‌ها اعلام کرده اند مسیر‌های زمینی بهترین و مطمئن‌ترین راه برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه هستند، اما آمریکا و متحدانش توانایی تحت فشار قرار دادن اسراییل برای بازگشایی مرز‌های زمینی را ندارند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • آذر ۱۴۰۲؛ مبارزه با فساد با طعم چای دبش/ پروژه آخر: تطهیر ساواک جهنمی
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • کاخ سفید: به رهاسازی کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق هوا ادامه خواهیم داد
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران، یمن و لبنان وضع کرد
  • کارشناس اقتصادی: سیاست‌های اقتصادی دولت آثار ویران‌کننده‌ای خواهد داشت (فیلم)
  • مشکل اقتصاد ایران در ۱۴۰۲ چه بود و ۱۴۰۳ دولت چه باید کند؟
  • گزارش تلویزیون سعودی از مذاکره محرمانه ایران و آمریکا