Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@10:24:26 GMT

واقعه عاشورا عبرتی برای هر زمان است

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۷۸۹۶

واقعه عاشورا عبرتی برای هر زمان است

پورمحمدی گفت: نهضت عاشورا با وجود عمق فاجعه و رنج های وارد آمده بر اهل بیت؛ درسی بزرگ برای بشریت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ حجت الاسلام والمسلمین «محمدتقی پورمحمدی» امروز(۲۰ شهرور) در جمع عزاداران  و سوگواران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شهرستان مراغه اظهار داشت: نهضت حضرت سیدالشهدا(ع) سرشار از مضامین عالی و جلوه های مقابله حق و باطل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که صف آرایی حق و باطل مقابل یکدیگر همچنان در عصر کنونی نیز ادامه دارد، خاطرنشان کرد: واقعه عاشورا عبرتی برای هر زمان است.

وی با بیان این‌که امام حسین(ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر خود و خانواده اش را فدای دین کرد، ادامه داد: آن حضرت برای برپایی نماز، ذکات، امر به معرف و نهی از منکر در بین مسلمانان قیام کرد.

امام جمعه مراغه با بیان این‌که قیام امام حسین(ع) درس ها و پیام های زیادی برای انسان دارد، گفت: نهضت عاشورا با وجود عمق فاجعه و رنج های وارد آمده بر اهل بیت عصمت و طهارت و شهادت امام حسین (ع) و یاران آن حضرت سراسر درسی بزرگ برای بشریت است.

وی با بیان این‌که عاشورا غمی بزرگ بر دل های ملت های آزاده دنیا است، گفت: قیام عاشورا باعث داغدار شدن آسمان ها و زمین شد اما درسی تازه و جاری برای امروز و فردای بشر است.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: تاسوعای حسینی ماه محرم محرم شیرخوارگان حسینی عاشورای حسینی عزاداری محرم مسجد همایش شیرخوارگان حسینی عاشورا تاسوعا نهضت عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۷۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مجمع نمایندگان گیلان به مناسبت روز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ در بیانیه رییس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی آمده است: دوم اردیبهشت ۱۳۵۸ با دوراندیشی حضرت امام خمینی (ره)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تاسیس شد و در بیش از ۴ دهه از فعالیت این نهاد انقلابی، شاهد تاثیرگذاری بسیار زیاد سپاه در عرصه‌های مختلف هستیم.
در بیانیه مجع نمایندگان گیلان آورده شده است: سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس، نقشی غیرقابل انکار در توفیقات نظام اسلامی داشت و پس از دوران درخشان دفاع مقدس نیز در برابر دسیسه‌ها و فتنه‌های دشمنان در عرصه‌های مختلف ایستاده است.
در بخشی دیگر از این بیانیه آمده: سیلی «وعده صادق» ازسوی دلاورمردان سپاه به صهیونیست، نمایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران بودکه چشم جهانیان را خیره، خواب و خوراک را بر غاصبان صهیونیستی حرام و دل میلیون‌ها ایرانی و ملت‌های آزاده جهان را شاد کرد و به خوبی نشان داد که امروز معادلات منطقه و جهان را فرزندان امام خمینی (ره) رقم می‌زنند.
در این بیانیه آورده شده است: مجمع نمایندگان مردم استان گیلان فرارسیدن ۲ اردیبهشت ماه سالروزتأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به همه‌ی دلیرمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خانواده های گرانقدر شهدا، جانبازان، ایثارگران و تمامی دلاورمردان حماسه‌آفرین تبریک عرض نموده و توفیقات روزافزون این عزیزان را در سایه زعامت فرمانده معظم کل قوا، حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در حفظ و حراست از دستاورد‌های عظیم انقلاب اسلامی در کنار سایر نیرو‌های مسلح و ارتش مردمی از درگاه ایزد منان خواستاریم.

دیگر خبرها

  • تربیت شاگرد و روحانی مبارز
  • علت آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین چه بود؟/ عکس
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!
  • ببینید | سبب غائب شدن امام زمان(عج) کیست؟
  • طرح‌های گرافیکی سالروز شکست آمریکا در واقعه طبس منتشر شد
  • افزایش ۲۰ درصدی تولید محصولات زراعی دیم در لرستان
  • پوستر | رابطه با اسرائیل حرام است
  • بیانیه مجمع نمایندگان گیلان به مناسبت روز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • حسین شریعتمداری خطاب به فضائلی: چرا حضرتعالی این تذکر [حضرت آقا ]را - برفرض واقعی بودن- علنی کرده‌اید؟!