Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یحیی کمالی‌پور در واکنش به اظهارات و توهین یکی از سخنرانان به قوه مقننه، اظهار کرد: «فلسفه‌ی قیام عاشورا برون‌رفت از یک سلسله تحجرگرایی زمان بود که متاسفانه تا امروز ادامه دارد؛ قیام سیدالشهداء(ع) مبارزه با جهالتی بود که عامل ریا، تزویر، دروغ، تهمت و افترا بود».

نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: «یکی از اهداف امام حسین(ع) اصلاح رفتار امت جدشان و امر به معروف و نهی از منکر بوده است؛ بنابراین اگر امام حسین(ع)، اهل‌بیت خودشان را به مسلخ‌ عشق می‌برند تا موجب اصلاح رفتار امت شوند باید از این امر درس بگیریم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: «امام حسین(ع) خطاب به آل اباسفیان و مردم کنونی فرمودند «اگر دین ندارید، آزاده باشید»؛ در واقع آزادمردی به معنای تهمت نزدن و پرهیز از دروغ است که متاسفانه امروز گاه شاهد آن هستیم».

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس دهم با تاکید بر این‌که انتقاد جایگاه خودش را دارد و باید در مسیر خودش انجام شود، بیان کرد: «هرگز کسی حق ندارد به ارکان نظام اسلامی توهین کند و موجب تخریب و وهن آن شود».

کمالی‌پور افزود: «نمایندگان در تصمیم‌گیری‌ها آزاد هستند و ذات عملکرد قوه مقننه طبق چنین اقتضا دارد، از این رو قرار نیست منتخبان ملت برای هر تصمیمشان به افراد این چنینی پاسخ دهند».

وی با بیان این‌که طرح اظهارات کنایه‌آمیز و تخریب یک رکن نظام امری محکوم بوده و باید در مراجع ذی‌صلاح قضایی رسیدگی شود، گفت: «با سخنران هتاک قطعا باید برخورد شود، زیرا منبر امام حسین(ع) جای تخریب نیست».

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: «باید یادآور شد طرح سخنان موهن علیه قوه مقننه قابل پیگیری قضایی بوده و دستگاه قضایی و همچنین هیات رییسه مجلس که وظیفه‌ی صیانت از نمایندگان و قوه مقننه را به عهده دارند، باید به طور جدی به این موضوع ورود کنند».

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام حسین امر به معروف و نهی از منکر عاشورا فلسفه مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۷۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور نیروی انتظامی درباره حجاب مربوط به لایحه عفاف و حجاب است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، موسی غضنفر آبادی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، درباره پاسخ ایران به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی گفت: حمله دلاور مردان بسیار ظریف و دقیق بود.

وی در گفتگو با ایلنا، تاکید کرد: آن‌ها خودشان می‌دانند ایران چه عملیات پیچیده و دقیقی را انجام داده است.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی درباره واکنش احتمالی اسرائیل، بیان کرد: بعید می‌دانم بخواهند اقدامی انجام دهند، اگر بخواهند اقدامی انجام دهند، حتما عملیات و اقدام شدیدتر خواهد بود.

غضنفرآبادی تاکید کرد: همانطور که ما یک عملیات متقابلی داشتیم، بازهم مجددا بخواهند با عملیاتی خاک ما را مورد هدف قرار دهند بازهم عملیات متقابلانه خواهیم داشت.

غضنفرآبادی درباره آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: ایرادات لایحه عفاف و حجاب را برطرف کردیم، ان‌شاالله ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌خواهد کند.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی در پاسخ به این‌که آیا طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است، بیان کرد: بله، جدا است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896191

دیگر خبرها

  • حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است
  • دستگیری "عامل توهین به مقدسات دینی اهل‌سنت" در گنبدکاووس
  • یک پیشنهاد برای افزایش بازدارندگی مجازات سارقان
  • چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • حسینیه تسنیم| چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • برخورد بازدارنده دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • در وعده صادق، کمترین ظرفیت خود را به رخ کشیدیم
  • طرح نور نیروی انتظامی درباره حجاب مربوط به لایحه عفاف و حجاب است؟
  • دیوارنگاره میدان امام حسین(ع) شیراز مزین به «وعده صادق» ایران شد