Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@21:47:31 GMT

گردشگری ابزاری مناسب برای تعامل میان ملت‌ها است

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۸۰۰۷

گردشگری ابزاری مناسب برای تعامل میان ملت‌ها است

به‌ گزارش اداره کل روابط‌عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ولی تیموری در نشست با اشتفان شولتس با سفیر اتریش در تهران بابیان این‌که نگاه ما به حوزه گردشگری در کنار ابعاد اقتصادی و اجتماعی آن‌ یک نگاه غالب فرهنگی است، اظهار کرد: گردشگری ابزاری مناسب برای تعامل و ارتباطات میان فرهنگی بین ملت‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید یکی از دلایل این‌که جهان امروز درگیر چالش‌ها و تنش‌های روزافزون شده است، این باشد که مسئولان حوزه‌های فرهنگی به‌اندازه سیاسیون فعال نبوده‌اند تا با تقویت روابط میان ملت‌ها، دوستی‌ها و تعاملات مسالمت‌آمیز جایگزین چالش‌ها، خصومت‌ها و تنش‌ها شود.

وی از ایران به‌عنوان مقصدی فرهنگی برای گردشگران نام برد و گفت: وجود تفاوت نگاه گردشگران قبل و بعد از ورود به کشور و تحسین از وجوه فرهنگی ایران نشان از این ادعاست که به تکرار در تورهای ورودی شاهد آن هستیم.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهره‌مندی از گردشگری به‌عنوان محرک برای پویایی و نشاط، افزایش کیفیت زندگی اجتماعی در میان مردم ایران و تلاش برای توزیع سفر و انتقال ثروت به استان‌های محروم و کمتر شناخته‌شده را به‌عنوان سیاست وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در عرصه گردشگری داخلی و به‌عنوان یک مسئولیت اجتماعی برای حوزه گردشگری عنوان کرد.

تیموری تأکید کرد: سمپوزیوم گردشگری کوهستان و طبیعت‌گردی نیز هم‌راستا با زوایای فرهنگی گفته‌شده برگزار خواهد شد، چرا که اکوتوریسم در ایران یک ظرفیت است و با توجه به این‌که این ظرفیت در شهرها و روستاهای کوچک متمرکز است، بنابراین فرایند توزیع سفر و ثروت می‌تواند در شکوفایی استعدادهای بالقوه این بخش مؤثر واقع شود

معاون گردشگری همچنین با اشاره به پیشینه همکاری‌های گردشگری میان جمهوری اسلامی ایران و اتریش، گفت: سومین کارگروه فنی همکارهای گردشگری ایران و اتریش که قرار است هم‌زمان در مهرماه سال جاری در تهران برگزار شود، چندی پیش در خردادماه سال جاری با عنوان دومین نشست کار گروه مشترک گردشگری جمهوری اسلامی ایران و اتریش با موضوع آموزش برگزار شد و بخش نخست این رویداد نیز سال ۹۵ باهدف آشنایی ظرفیت‌های گردشگری طرفین در تهران برپاشده بود.

وی ضمن اعلام حمایت از روند برگزاری کارگروه مذکور، خاطرنشان کرد: بخش نخست سومین کارگروه همکارهای ایران و اتریش با موضوع گردشگری کوهستان و بخش دوم این رویداد با محوریت طبیعت‌گردی برگزار خواهد شد و فعالان بخش خصوصی و دولتی طرفین به تبادل اطلاعات و تقویت تعاملات در این حوزه خواهند پرداخت.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۸۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی باقری با نماینده ویژه صدراعظم اتریش در امور سیاست خارجی

عباس باقرپور در صفحه خود در ایکس‌ نوشت: در تماس تلفنی علی باقری کنی با لاونسکی تیفنتال، نماینده ویژه صدراعظم اتریش در امور سیاست خارجی، موضوعات مورد علاقه مشترک، تحولات و مسائل دو جانبه ایران و اتریش و آخرین تحولات بین المللی و منطقه ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • فرهنگسازی و ترویج کتابخوانی میان کودکان ضروری است
  • زمینه‌های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه
  • رایزنی باقری با نماینده ویژه صدراعظم اتریش در امور سیاست خارجی
  • رایزنی باقری با نماینده ویژه صدراعظم اتریش  در امور سیاست خارجی
  • باغ فدک به یک مجموعه اقامتگاهی، گردشگری و خدماتی مناسب تبدیل شده است
  • مجروحیت ۱۱۶ فرهنگی و دانش آموز در حادثه تروریستی کرمان
  • روش سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در بازار سرمایه ایران برای کدام گروه از سهامداران مناسب است؟
  • بدون توجه به فرهنگ امکان پیشرفت وجود ندارد/ رونمایی از سند مشترک تعامل فرهنگ و اقتصاد
  • راهنمایان گردشگری کاشان دست از کار کشیدند | پای یک مسئول در میان است؟
  • کرمانشاه مهد فرهنگ خوراک ایران است