Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی نیشابور گفت: در سفر سال گذشته رئیس جمهور به نیشابور، اعتبار ۴۵ میلیارد تومانی به حوزه میراث فرهنگی اختصاص یافت که تاکنون مبلغی دریافت نشده است.

به گزارش قدس آنلاین ، محمد اسماعیل اعتمادی، رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی نیشابور، ظهر امروز در نسشت خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار کرد: نیشابور با دارا بودن جاذبه‌های منحصر به فرد گردشگری یکی از قطب‌های گردشگری در شرق کشور است لذا مسئولیت میراث فرهنگی و صنایع دستی در شهرستان سنگین خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شهرستان سه خانه‌ مسافر و چهار اقامتگاه بوم‌گردی دارد، افزود: با کمبود جدی اقامتگاه برای اسکان مسافران روبه‌رو هستیم.

اعتمادی با تأکید بر اینکه سیاست وزارت میراث فرهنگی در جهت بهبود حال مسافران، تأسیس اقامتگاه بوم‌گردی است، تصریح کرد: اقدامات لازم برای احداث سه اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان انجام شده است، لذا امیدواریم با احداث این اقامتگاه‌ها بتوانیم خدمات مناسب‌تری به مسافران ارائه دهیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی نیشابور با اشاره به اینکه برای مرمت بناهای تاریخی در سال گذشته بیش از یک میلیارد تومان هزینه شده است، ابراز کرد: عمده‌ترین اقدامات مربوط به مرمت کاشی‌های آرامگاه عطار، خیام و کمال‌الملک و مرمت حمام مرمر به عنوان سفره‌خانه بوده است.

وی با اشاره به وضعیت خانه‌های تاریخی نیشابور، عنوان کرد: ۳۰ خانه تاریخی در شهرستان نیشابور پتانسیل ثبت ملی را دارند اما بسیاری از این خانه‌های تاریخی به حال خود رها شده و یا در تملک شهرداری قرار گرفته‌اند.

اعتمادی عنوان کرد: در سفر سال گذشته ریاست جمهوری، به حوزه میراث فرهنگی شهرستان نیشابور اعتباری حدود ۴۵ میلیارد تومان اختصاص داده شد که تاکنون در این زمینه مبلغی به شهرستان تخصیص نیافته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی نیشابور با اشاره به وضعیت موزه اسناد و تمدن نیشابور، بیان کرد: موزه اسناد و تمدن نیشابور مجدد در حال بازگشایی است.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبارات در حوزه میراث فرهنگی داشتیم، گفت: ۶۰ درصد از این اعتبارات سال گذشته و مابقی آن، امسال تخصیص پیدا خواهد کرد که به این حوزه اعتبارات ملی را نیز باید اضافه کرد.

اعتمادی با اشاره به اینکه سالانه شش میلیون بازدیدکننده از اماکن تاریخی و مذهبی نیشابور داریم، افزود:  ۳۰۰ هزار نفر در شش ماهه اول سال از آرامگاه خیام و عطار بازدید کرده‌اند، همچنین دو هزار و ۵۰۰ گردشگر خارجی نیز از اماکن تاریخی و فرهنگی دیدن کرده‌اند.

مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سفر ریاست جمهوری اعتبارات سفر ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۸۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد در بازدید از طرح‌های عمرانی شهرداری شهر شاهدیه در حوزه میراث فرهنگی گفت: شهر شاهدیه با توجه به ویژگی‌های منحصر بفردی که از نظر میراث فرهنگی، ابنیه تاریخی تپه‌های بسیار زیبا باغات انار ویژه‌ای دارد که، یک مجموعه کاملی از جاذبه‌های میراث فرهنگی و گردشگری است.


رستگاری با اشاره به نیاز شاهدیه در معرفی بیشتر به هموطنان برای توسعه پایدار گردشگری گفت: در این راستا در چند سال گذشته مجموعه شهردای و شورای اسلامی شهر شاهدیه همت کرده و برای بازسازی معابر به شکل سنتی، احیای بافت تاریخی و باغات گام‌های بسیار موثری را برداشته اند.


وی در ادامه افزود: در سال جاری نیز چهار طرح ارزشمند در محدوده مرکزی بافت تاریخی شاهدیه توسط شهرداری با اعتبار بیش از صد وبیست میلیار ریال در حال اجرا است.


رستگاری گفت: کارگاه خشت زنی کف و بدنه سازی و احیای باغات از جمله این اقدامات است که قطعا برای توسعه پایدار گردشگری شهر شاهدیه موثر است.

دیگر خبرها

  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • خسارت ۱۸۴ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به ۶۰ بنای تاریخی سیستان و بلوچستان
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • نمای عمارت منصوب به فخرالدوله به حالت اولیه برگشت
  • پیگیری مصوبات و جذب اعتبارات سفر دوم رئیس‌جمهور به سمنان مانند سفر اول باشد
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • برگزاری جلسه تخصصی بررسی پروژه‌های سفر ریاست جمهوری و استاندارآذربایجان غربی به شهرستان ارومیه