Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-16@17:16:59 GMT

قطر موضوع فلسطین را مهمترین مسئله کشورهای عربی می داند

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۸۴۸۵

سرویس سیاسی خرداد؛ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر روز چهارشنبه در واکنش به سخنان نتانیاهو درباره الحاق بخش هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی، تاکید کرد که آرمان فلسطین مهمترین و اساسی ترین مسئله کشورهای عربی است.

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه قطر در توئیتی نوشت: بدون راه حل عادلانه و دائمی طبق قطعنامه های بین المللی نمی توان صلح را در منطقه برقرار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ما مخالف تجاوز مستمر اشغالگران اسرائیلی به مردم فلسطین هستیم و بر موضع ثابت خود در حمایت از آرمان فلسطین تاکید می کنیم.

وزیر خارجه قطر ادامه داد، ما در کنار برادرانمان که با ما در حمایت از آرمان فلسطین همسو و همراه هستند، می مانیم.

نخست وزیر اسرائیل دیشب (سه شنبه) در جریان سخنرانی انتخاباتی مدعی شد که شهرک های یهودی نشین و دره اردن در کرانه باختری را به سرزمین اشغالی الحاق می کند.

سخنان نتانیاهو با مخالفت های شدید گروه های فلسطینی، سازمان ها و کشورهای عربی روبه رو شده است.

وزارت امور خارجه قطر نیز پیشتر با صدور بیانیه ای به سخنان نتانیاهو واکنش نشان داده و آن را رد کرد.

در این بیانیه آمده است که اظهارات نتانیاهو در این باره، نقض حقوق تاریخی مردم فلسطین و به چالش کشیدن قوانین و قطعنامه‌های بین المللی است. برچسب ها: قطر ، فلسطین

منبع: خرداد

کلیدواژه: قطر فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۸۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: ریشه اصلی تنش در منطقه رژیم اسرائیل است

وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با همتای اندونزیایی خود ضمن بیان این که جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قوانین بین‌الملل علیه تجاوز رژیم صهیونیستی اقدام کرده، خاطر نشان کرد که ریشه اصلی تنش و جنگ در منطقه رژیم اسرائیل است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و رتنو مرسودی، وزیر امور خارجه اندونزی در یک تماس تلفنی آخرین تحولات منطقه و همچنین روند روابط دو جانبه تهران و جاکارتا را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشکر از اندونزی در تلاش برای احقاق حقوق و کمک به فلسطین و همچنین رای منفی این کشور در شورای حقوق بشر به نفع ایران، از وزیر امور خارجه این کشور جهت سفر به تهران دعوت کرد.

امیرعبداللهیان از موضع جاکارتا در محکوم کردن تجاوز رژیم صهیونستی به ساختمان سفارت ایران در دمشق قدردانی نمود و همتای خود را در جریان آخرین تحولات منطقه و بویژه دفاع مشروع نیروهای مسلح ایران قرار داد.

وزیر امور خارجه ضمن بیان این که جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قوانین بین‌الملل علیه تجاوز رژیم صهیونیستی اقدام کرده، خاطر نشان نمود که ریشه اصلی تنش و جنگ در منطقه رژیم اسراییل است.

وی  تاکید کرد: ما هرگز به دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم و جمهوری اسلامی ایران همواره بخش مهمی از ثبات و امنیت پایدار در منطقه باقی می‌ماند. 

وزیر خارجه اندونزی نیز در این گفتگو ضمن تشکر از امیرعبدالهیان به خاطر بیان دیدگاه‌ها و تشریح مواضع کشورمان، خواستار ادامه مشورت، همکاری و تعامل با ایران در خصوص مساله فلسطین شد و عنوان کرد که ما در بیانیه خود تاکید کرده‌ایم که نباید حوادث و اتفاقاتی که در غزه رخ می‌دهد را فراموش کنیم و آرمان فلسطین باید زنده نگه داشته شود.

طرفین برخی موضوعات دوجانبه را مورد توجه  و رایزنی قرار دادند.

تاکید امیرعبداللهیان  بر حق ایران در پاسخ به حمله اسرائیلرایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری شانگهای

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو توجهات را از غزه دور می‌کند
  • وزیر خارجه آلمان به فلسطین اشغالی می‌رود
  • امیرعبداللهیان: ریشه اصلی تنش در منطقه رژیم اسرائیل است
  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه عمان
  • نگاه دولت های عربی به درگیری ایران و اسراییل
  • ببینید | تناقض عجیب در سخنان وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • پاسخ تنبیهی ایران، پشتیبانی از آرمان فلسطین است
  • وزیر خارجه اسرائیل: کشورهای میانه‌روی منطقه ایران را مهار کنند
  • انتقادهای گسترده از سکوت رام‌الله و کشورهای عربی در برابر تروریسم شهرک‌نشین‌ها در کرانه باختری
  • اوضاع افغانستان بر تمام کشورهای مشترک المنافع تاثیر می‌گذارد