Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهمنامه انتقال آب دریای عمان از سواحل چابهار به استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان با حضور معاون وزیر نیرو در امور آب و آب و فاضلاب و استانداران این سه استان روز چهارشنبه در مشهد به امضا رسید.

به گزارش قدس آنلاین ، معاون آب و آبفای وزیر نیرو در این زمینه به خبرنگاران گفت: در نشست تامین آب کریدور شرق کشور از سواحل چابهار تا استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان میزان تخصیص آب دریا و شیرین کردن و نمک زدایی آن به این استان ها ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسم تقی زاده خامسی افزود: در مجموع امکان برداشت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب از آب دریا فراهم می شود که استان سیستان وبلوچستان ۲۲۸ میلیون مترمکعب، خراسان رضوی ۱۱۰ میلیون مترمکعب و خراسان جنوبی ۶۰ میلیون متر مکعب از خروجی این آب سهم می برند.

وی اظهار داشت: بر این اساس حدود ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب دریا به این سه استان تخصیص می یابد که تمام فرایند انتقال توسط بخش خصوصی انجام می شود. مشارکت دولت تنها در حوزه پشتبانی است و طرح توسط بخش خصوصی اجرا می شود.

وی گفت: مصرف این آب برای صنعت بسیار خوب خواهد بود و حتی برای کشاورزی در بخش گلخانهای و کارهای مدرن آبیاری نیز می تواند اقتصادی باشد اما عمده مصرف این آب در بخش صنعت است.

معاون وزیر نیرو افزود: با وجود تغییر قیمت ها نمی توان عدد دقیق برای برآورد قیمت تمام شده هر متر مکعب آب تصفیه و منتقل شده به استان های شرقی اعلام کرد لذا اعلام این نرخ نیازمند مطالعه مجدد برای استخراج قیمت است.

استاندار خراسان رضوی نیز گفت: با امضای تفاهمنامه انتقال آب از سواحل چابهار به استان های شرق کشور امیدواریم هر چه زودتر عملیات اجرای طرح در سیستان وبلوچستان شروع شود تا در ادامه مسیر آب به خراسان جنوبی و خراسان رضوی و مشهد مقدس منتقل شود.

علیرضا رزم حسینی افزود: مانندالگویی که پیش از این در خلیج فارس انجام شد و اجرای آن سال آینده آب را به فلات ایران خواهد رساند طرح پیش رو نیز با مشارکت شرکتهای صنعتی و معدنی در مسیر انتقال آب به شرق کشور اجرا خواهد شد.

وی اظهار داشت: این طرح دراز مدت است و منابع مالی بسیار می خواهد، مطالعات اولیه طرح به انجام رسیده و سایت اجرایی در منطقه چابهار در حال برپایی است. براساس برنامه ریزی ها و با توجه به نحوه تامین مالی و شرایط کشور و اینکه بتوان فاینانس ها را در این طرح جذب کرد به نظر می رسد رسیدن آب به شرق کشور ۱۰ سال به طول انجامد.

ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آب دریای عمان آب دریای عمان به شرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۸۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودرو قاچاق ۱۰۰ میلیاردی در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان رضوی گفت:در راستای اجرای طرح برخورد با خودرو‌های قاچاق، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی استان در یکی از مناطق شهر مشهد به یک دستگاه خودرو سواری BMW مشکوک و به راننده دستور ایست دادند.

سرهنگ حسین جوانبخت افزود: در ادامه مالک خودرو مدارک و مستندات لازم مبنی بر داشتن مجوز تردد خودرو ارائه نکرد و خودرو موردنظر به پارکینگ منتقل شد که کارشناسان ارزش این خودرو را ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

وی  از شهروندان خواست؛ در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت اقتصادی خارج از چهارچوب قانون مراتب را در اسرع وقت به پلیس پلیس امنیت اقتصادی به شماره ۰۹۶۳۰۰ اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • هوای ۶ منطقه مشهد در وضعیت پاک است
  • ترافیک نیمه سنگین آخر هفته در مسیر مشهد
  • حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی
  • توقیف خودرو قاچاق ۱۰۰ میلیاردی در مشهد
  • برگزاری اختتامیه پویش قرآنی در مشهد
  • کیفیت هوای پنج منطقه مشهد پاک است
  • بیشینه بارش‌ها در ۵ استان کشور/ خلیج فارس و دریای عمان مواج است
  • ارائه خدمات ویژه به نابینایان و ناشنوایان در کتابخانه‌های بوشهر